Announcement

Collapse
No announcement yet.

e36 325 nykii ja tehoja hukassa

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Exele
    Bimmer Rookie
    • Feb 2007
    • 40

    e36 325 nykii ja tehoja hukassa

    Yritin searchilla etsiä vastausta, mutta ihan vastaavanlaista ongelmaa en löytänyt. Eli tässä on parina viime kesänä kun auton käynnistää kylmänä, niin muutama sata metriä kulkee normaalisti ja sen jälkeen on kuin liimattu tiehen kiinni seuraavan kilometrin. Kun painaa vähän kaasua lisää, tuntuu tosi tukkoiselta ja meno nytkyttää. Ja kulutus on tänä aikana 3-4l/100km enemmän. Sitten hetkessä auto palautuu normaaliksi, tuntuu oikein sellainen selvä nytkähdys, kun tehot palautuu ja kulutus laskee normaaliksi. Ja sitä siis on tapahtunut vain kesällä ja moottorin ollessa kylmänä. Eli ei koskaan kylmällä ilmalla (alle 5-10asteessa) eikä myöskään silloin, jos autolla on jo valmiiksi ajanut viimeisen muutaman tunnin aikana.

    Eli mistähän sitä vikaa pitäisi lähteä metsästämään? Tulpista ei ainakaan pitäisi johtua, ne on vaihdettu. Kannattaisko tällaisen ongelman kanssa mennä vikakoodien lukuun? Voisko siitä selvitä jotain ratkaisua?
  • Autobahnboy
    Bimmer Fanatic
    • Apr 2006
    • 400
    • Espoo

    #2
    Kyllä siitä vikakoodien luvusta voi selvitä esim. se yleisin eli lambda on viallinen.

    Comment

    • Exele
      Bimmer Rookie
      • Feb 2007
      • 40

      #3
      Okei, soittelin tässä äsken Auto Service Intrioon vikakoodien luvun hinnasta. Kilon toimipisteessä "ei niin suomalainen"-virkailija ei ymmärtänyt koko kysymystä vaan käski soittaa Pitäjänmäen toimipisteeseen. Kova oli yritys ymmärtää mutta kun ei niin ei.. No niinpä soitin Pitäjänmäelle ja siellä vastaavaa rotua oleva virkailija sentään (taisi) ymmärtää mistä on kyse. Sanoi hinnaksi 65€ pelkkä koodien luku ja päälle mahdollinen vian etsiminen, josta tulisi kokonaissummaksi n.120-130€...
      Tuntui kohtuu korkealta summalta, joten tietääkö kukaan pk-seudulta vähän siedettävämpää hintaa pelkkään koodien lukuun?
      Last edited by Exele; 15-07-2008, 22:58.

      Comment

      • antteri
        Bimmer Fanatic
        • Jul 2008
        • 222
        • Tampere

        #4
        Itse käytin tänään vikakoodien luvussa ja hinta oli 20€.. eipä tuo toimenpidekään kestänyt ku n. 5min. Asun jyväskylässä.

        Comment

        • _nixu_
          Bimmer Enthusiast
          • Feb 2006
          • 8972
          • Kellokoski

          #5
          Originally posted by Exele View Post
          Tuntui kohtuu korkealta summalta, joten tietääkö kukaan pk-seudulta vähän siedettävämpää hintaa pelkkään koodien lukuun?
          Onhan täällä foorumillakin monella laitteet vikakoodin lukuun ja taksa taitaa olla luokkaa 20€..
          E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport

          Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja

          Comment

          • Exele
            Bimmer Rookie
            • Feb 2007
            • 40

            #6
            Joo elikkä kävin tossa vähän aikaa sitten vikakoodien luvussa (hinta 10€), mutta mitään vikaa sen mukaan ei löytynyt. Vuosimalli on tosin -91 ja jos oikein olen ymmärtänyt niin siinä mallissa ei lukija välttämättä osaa ilmoittaa puolavikaa.

            Tuli mieleen, että ton aiemman vikakuvaelman lisäksi olen huomannut että kiihdyttäessä kuuluu vinguntaa kierrosten mukaan (ei kuulu kaiuttimista ). Sitä ei ole kuitenkaan kuulunut kuin vasta ihan viime aikoina eli ei siis vielä silloin kun toi alkuperäinen vika on alkanut. Ja lisäksi kuuluu sellanen lievä röpötys kuin putki olisi vähän rikki.

            Ajattelinkin pystyiskö näitä kaikkia oireita linkittämään toisiinsa, jotta saisi vian paremmin paikallistettua? Puola? Imuilmavuoto? Joku muu?

            Comment

            • <Pete>
              Newbiemmer
              • Jan 2007
              • 2

              #7
              Moi. Onko löytyny ratkasua vielä tähän. Itellä E46 323 ja just vastaavanlainen ongelma autossa. Kylmänä muutaman sata metriä nykii ja meinaa hyytyä, joutuu puolikaasulla ajamaan. Ilmansuodattimelle menevä paksu letku näytti aika hauraalta, näytti olevan juuresta vähä rikki. Ajattelin luetuttaa vikakoodit huomenna ja vaihtaa sen letkun aluksi.

              Comment

              • bimmerrlz
                Bimmer Fanatic
                • Mar 2007
                • 363
                • Oulu

                #8
                itellä kans vaivaa tuo "vinkuminen" mikä nousee ja laskee kierrosten mukaan.. eihän tuo isommin haittaa mutta ku kerta muillakin samaa ollu ni kaitse on selvitettävä mistä tulee.. tietynlaista nykimistä osakaasulla myös havaittavissa:think

                Comment

                • Autobahnboy
                  Bimmer Fanatic
                  • Apr 2006
                  • 400
                  • Espoo

                  #9
                  Tarkistakaa nyt ekana tosiaan MAF:lta imusarjalle menevä kumiletku. Kantsii ottaa irti ja tutkia kunnolla. Se on kiinnni kahdella isolla klemmarilla.

                  Comment

                  • Exele
                    Bimmer Rookie
                    • Feb 2007
                    • 40

                    #10
                    Originally posted by <Pete> View Post
                    Moi. Onko löytyny ratkasua vielä tähän. Itellä E46 323 ja just vastaavanlainen ongelma autossa. Kylmänä muutaman sata metriä nykii ja meinaa hyytyä, joutuu puolikaasulla ajamaan. Ilmansuodattimelle menevä paksu letku näytti aika hauraalta, näytti olevan juuresta vähä rikki. Ajattelin luetuttaa vikakoodit huomenna ja vaihtaa sen letkun aluksi.
                    Ei ole vielä ratkaisua löytynyt. Tekeekö sulla samoin niin kuin mulla eli vain kesällä eikä ollenkaan talvella/viileällä ilmalla?

                    Originally posted by Autobahnboy View Post
                    Tarkistakaa nyt ekana tosiaan MAF:lta imusarjalle menevä kumiletku. Kantsii ottaa irti ja tutkia kunnolla. Se on kiinnni kahdella isolla klemmarilla.
                    Joo taitaa olla paras seuraavaksi tarkistaa kunnolla se letku. Sitähän näissä vastaavanlaisissa vioissa ollaan veikkailtu ja se nyt kuitenkin on suhteellisen helppo homma.

                    Comment

                    • <Pete>
                      Newbiemmer
                      • Jan 2007
                      • 2

                      #11
                      Mulla on tullut toi vika nyt kesän aikana. Luetutin vikakoodit tänään. Nokka-akselin asentotunnistimet anto vikakoodia. Imupuolen tunnistin muutaman kerran "signal not plausible". Pakopuolla yhteensä 20 kertaa "no signal". Sitten useampia eri koodeja anto jotka on seurausta siitä imupuolen vuodosta. Osaisko joku sanoa miten auto käyttäytyy jos on pakopuolen anturissa häikkää?

                      Comment

                      Working...
                      X
                      😀
                      🥰
                      🤢
                      😎
                      😡
                      👍
                      👎