Announcement

Collapse
No announcement yet.

e36 vikakoodi

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Gtr86
    Bimmer Rookie
    • Apr 2006
    • 63
    • Kangasniemi

    e36 vikakoodi

    Eli tarvitsisin hieman neuvoja koodien kanssa. Auto kävi perjantaina piuhan päässä ja tälläiset herjat löyty:

    41 Air-mass flow sensor
    open circuit or short circuit to b-
    fault not currently present
    not been detected for 18 starts
    detected at:
    engine speed 680rpm
    throttle-valve potentiom 0%

    70 oxygen sensor
    short circuit to b-
    fault currently present
    detected at:
    engine speed 1200rpm
    engine temperature 55`C

    Autossa on päästöt liian korkealla ja lamda on vaihettu ennen koodien lukua. Joten voisiko joku hieman suomentaa/selventää noi herjat? auto on e36 325 -92 kiitos jo etukäteen!
    Ei riemulla rajaa,
    kun rengas palaa!
  • bayer 320
    Bimmer Rookie
    • Jul 2004
    • 119
    • itä-suomi

    #2
    Noi karkeesti käännetty:

    41. ilmamäärä mittari/anturi, joko katkos signaalissa tai oisulku maahan.! sikäli kun b- sitä tarkoittaa, vika ei ole nytten päällä, ollut viimeksi 18 käynnistystä sitten. vika rekisteröitu 680rpm ja kaasun asento 0%.


    70 lambda anturi, oikosulku maahan sikäli kun toi b- sitä tarkoittaa, vika edelleen päällä, vika rekisteröitu 1200rpm ja konelämmöt 55.

    Jokos toi sun auto on kahdella lambda anturilla?? omassa ainakin 2kpl vm95
    Myöskin olen kuullut ettei tarvike lambdat kestä, tiedä häntä omassa kilahti lambda 1 ja hyvin on kestäny 0,5v.

    Comment

    • Gtr86
      Bimmer Rookie
      • Apr 2006
      • 63
      • Kangasniemi

      #3
      Ei ole kahdella lamdalla. Uuden ostin kl-varaosasta joten pitäis olla ihan kunnon osa. Eli vian pitäisi löytyä piuhoista?
      Ei riemulla rajaa,
      kun rengas palaa!

      Comment

      • Gtr86
        Bimmer Rookie
        • Apr 2006
        • 63
        • Kangasniemi

        #4
        Tänään soitin paikalliseen autosähkö liikkeeseen jossa väittivät että noi vika koodit eivät johdu lambda anturista vaan jostain moottori viasta! Tarkoitus oli viedä auto sinne korjattavaksi mutta alkoi hieman pelottamaan että ne purkavat koneen turhaan ja iskevät 1000€ laskun kouraan eikä vieläkään toimi!!
        Onko kenelläkään varmuutta tosta b- että onko se maadoitus? Mihin ne lambdan piuhat yleensäkin menee?
        Ei riemulla rajaa,
        kun rengas palaa!

        Comment

        • bayer 320
          Bimmer Rookie
          • Jul 2004
          • 119
          • itä-suomi

          #5
          Ja muuten pommin varmaan oxygen sensor on happi anturi--> eli jäännös happea mittaava anturi eli lambda. Sitä en sano etteikö vika ole muualla, olen kuullut yhden 325 nielevän 25l/100km ja lambdan n.5min välein--> jolloin auto lähti vaihtoon.... vika ei koskaan selvinnyt/ainakaan minun tietooni..
          Edelleenkin veikkaan b- on "battery -". tsemiä yrityksiin....toivottavasti ei ole venttiili tms muu iso vika....

          ainakin omassa liitospisteet lambdoissa ovat mustan muovikannen alla jooka tarvii ottaa pois kun vaihtaa tulppia, eli venttiili kopan koristemuovin alla..
          Last edited by bayer 320; 15-07-2008, 20:09.

          Comment

          • WSE1
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2006
            • 3242
            • Suomusjärvi

            #6
            Originally posted by bayer 320 View Post
            Ja muuten pommin varmaan oxygen sensor on happi anturi--> eli jäännös happea mittaava anturi eli lambda. Sitä en sano etteikö vika ole muualla, olen kuullut yhden 325 nielevän 25l/100km ja lambdan n.5min välein--> jolloin auto lähti vaihtoon.... vika ei koskaan selvinnyt/ainakaan minun tietooni..
            Edelleenkin veikkaan b- on "battery -". tsemiä yrityksiin....toivottavasti ei ole venttiili tms muu iso vika....
            Huonolla tuurilla lambda voi toki olla maanantaikappale mutta todennäköisemmin vikaa on johdotuksissa; pitäisi varmistua mittaamalla oskilloskoopila lambdan signaalia ohjainyksiköltä.
            b- on battery - eli "maadoitus" tässä tapauksessa.
            Ilmamäärämittarissa on käynyt jokin katkos.
            Suosittelen resetointia ja lukua uudestaan testilenkin jälkeen; mitä koodeja jää jäljelle.
            Tuo tarina lambdaa "syövistä" autoista on ainakin legendaa tai sitten kytkennät ovat menneet varsin pahasti pieleen... 325 ei niele 25 sadalle vaikka lambdan jättää pois kokonaan. Siis normaalilla ajolla.

            Comment

            Working...
            X
            😀
            🥰
            🤢
            😎
            😡
            👍
            👎