Announcement

Collapse
No announcement yet.

e36 318is -93 tikittää/nakuttaa...

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • TheFlb
    Bimmer Rookie
    • Jul 2008
    • 37
    • Vaasa

    e36 318is -93 tikittää/nakuttaa...

    Eli, coupeni kuulosta kuplavolkkarilta tai dieseliltä... Ei oikein ittekään enää tiedä ku kuunnellu ja vittuuntunu jo sen verran.

    Venttiilinnostajat vaihdettu ja öljyt vaihdettu, ketjunkiristin tulossa...
    Ennen nostimien vaihtoa rupes kaliseen kovan ajon jälkeen (120 km/hnoin 5-10 min) nyt naputtaa koko ajan ja pahenee lämmetessä...
  • CCCP
    Newbiemmer
    • Sep 2007
    • 1

    #2
    Originally posted by TheFlb View Post
    Eli, coupeni kuulosta kuplavolkkarilta tai dieseliltä... Ei oikein ittekään enää tiedä ku kuunnellu ja vittuuntunu jo sen verran.

    Venttiilinnostajat vaihdettu ja öljyt vaihdettu, ketjunkiristin tulossa...
    Ennen nostimien vaihtoa rupes kaliseen kovan ajon jälkeen (120 km/hnoin 5-10 min) nyt naputtaa koko ajan ja pahenee lämmetessä...
    Mikä oli ongelmana?....itellä just sama ongelma

    Comment

    • K2Ri
      BTCF Member
      • Oct 2007
      • 1829
      • London, UK & Germany

      #3
      Nyt olisi kiikarissa tuollainen '92 -vuoden e36 318is coupe käyttikseksi/vaimon työmatka ajokiksi/talviautoksi.

      Myyjän mukaan ketjunkiristimessä on jotain häikkää ja näin ollen pitää ääntä. Ilmeisesti ketjunkiristimen vaihdolla pitäisi selvitä, vai voiko kyseessä olla jotain vakavampaa?
      Kävin katsomassa vastaavanlaista autoa (myös 318is) jokin aika sitten ja sama vika oli, eli piti melkoista ääntä. Jäi vähän mietityttämään ostaminen sen kolinan takia..

      Onko tuo miten yleinen vika ja miten helposti korjattavissa? Eli miten paljon korjaus suunnilleen maksaa? Uskaltaako autolla ajaa ihan normaalisti esim myyjän luota kotiin & huoltoon, vai onko korjaus miten akuutti?

      Onko noissa e36 318is:ssä jotain tiettyjä vikoja tms mitä tulisi erityisesti tsekata jos sellaista lähtee ostamaan?

      Kaikki vinkit ja neuvot tervetulleita, kiitos!
      sigpic
      BMW: F31 320DA xDrive ///M-Sport '15 | E46 ///M3 Cabrio '01 | Cruise Bike

      Comment

      • TheFlb
        Bimmer Rookie
        • Jul 2008
        • 37
        • Vaasa

        #4
        Kaikki kilinä kolina ja kalina loppu Forte öljykäsittelyn jälkeen. Kaks kertaa Fortea öljyn sekaan ja kolmannella vaihdolla puhtaat öljyt ja suodatin ja taas kehräs! Kyseinen auto oli tällöin 220k ajettu!

        K2Ri: kun ostin ton 318is vuonna kukka ja kivi nii rahiseva ääni ei kadonnut kiristintä uusimalla vaan piti vaihtaa ketju, se loppu siihen... Kiristinhän ei paljoo maksa ja on helppo vaihtaa et tietenki siit kannattaa lähtee... Tällöin auto oli 120k ajettu.
        Last edited by TheFlb; 16-07-2009, 13:02.

        Comment

        Working...
        X
        😀
        🥰
        🤢
        😎
        😡
        👍
        👎