Announcement

Collapse
No announcement yet.

325 tdsa -96 nykii ja tehot kateissa

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • peto2
    BTCF Member
    • Jan 2007
    • 8257
    • Järvikylä (Nakkila)

    325 tdsa -96 nykii ja tehot kateissa

    ongelma alkoi aivan yllättäen.. aamulla auto oli vilauttanut suuttimen kuvalla varustettua merkkivaloa (ei mitään hajua mitä siitä pitäs päätellä) ja tämän jälkeen oli alkanut nykimään ja tosiaan tehot oli kadonnu ja meinannu sammua.
    tehot niin perusteellisesti kateissa että hyytyy mäkiin.. ilmeisesti oli päässyt perille asti kun ei oo puhelin vielä soinut uudestan..
    F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
    ex:
    E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
    Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
    Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
    Nakkaa privaa jos tarvetta.
  • peto2
    BTCF Member
    • Jan 2007
    • 8257
    • Järvikylä (Nakkila)

    #2
    vikakoodit käytiin lukemassa eikä niistä löytynyt mitään hälyyttävää "engine speed sensor" (kampuran asentotunnistin?) oli antanut satunnaisia vikakoodeja mutta huomattiin siinä samalla että sylinterin nro. 4 anturisuuttimessa mahdollinen vuoto täytyy seurailla.. perus suomalainen luonne kyl pistää välillä vituttaan kun tästäkin maksettiin mukisematta 76€ ja nyt kiukutellaan eli saanko luettua vikakoodit usb-obd2, obd2-pin20 adaptereiden ja sopivan softan kanssa?

    edit: ja tietysti auto oli alkanut käyttäytyä kuin unelma kun seisoi päivän :/
    F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
    ex:
    E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
    Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
    Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
    Nakkaa privaa jos tarvetta.

    Comment

    • njassu
      Bimmer Rookie
      • Feb 2007
      • 45
      • Sotkamo

      #3
      Voisiko olla koneen oma suojamekanismi joka on sitten nollautunut seisoessa? Katsoppas http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=119267
      E34 525tds -92 osina maailmalla...

      Comment

      • kartsan
        Bimmer Rookie
        • Jan 2004
        • 187
        • Kiukainen

        #4
        Originally posted by peto2 View Post
        vikakoodit käytiin lukemassa eikä niistä löytynyt mitään hälyyttävää "engine speed sensor" (kampuran asentotunnistin?) oli antanut satunnaisia vikakoodeja mutta huomattiin siinä samalla että sylinterin nro. 4 anturisuuttimessa mahdollinen vuoto täytyy seurailla.. perus suomalainen luonne kyl pistää välillä vituttaan kun tästäkin maksettiin mukisematta 76€ ja nyt kiukutellaan eli saanko luettua vikakoodit usb-obd2, obd2-pin20 adaptereiden ja sopivan softan kanssa?

        edit: ja tietysti auto oli alkanut käyttäytyä kuin unelma kun seisoi päivän :/
        Kuulostaa samalta kuin mulla oli eli se anturisuutin vuotaa jonka jälkeen se ilmeisesti ei toimi kovin hyvin. Käynnistäminen vaikeutuu ajan mittaan. Homma korjaantui vasta kun se suutin vaihdettiin.

        En ole kuullut että kukaan olisi noilla kaapeleilla saanut yhteyttä tds-autoon. Kertokaa mullekin jos joku on saanut.
        Yamaha XJ750 ja XJ900
        E32 730iA
        ex E32 750iAL
        ex E34 525tdsA Touring

        Comment

        • peto2
          BTCF Member
          • Jan 2007
          • 8257
          • Järvikylä (Nakkila)

          #5
          uusi ongelma!!

          johtosarja otti ja päästi savut.. tilanteena virrat päällä, hehkutetaan ja startin jälkeen savuaminen lakkas.. ongelmana on ollut silloin tällöin starttaamattomuutta ja virtalukon pohjan vaihdon jälkeen myös startin solenoidi on naksutellu kuin akku olisi tyhjä.. nykimis ongelmaa ei ole toistaiseksi ilmaantunu uudelleen vaikka 4-sylinterin suuttimessa havaittiin pieni vuoto..
          elikkäs.. pyöreän diagnostiikka-liittimen pinniin 20 tuleva johto sulanut koko matkalta ja palanut poikki (ihmettelin kyllä että mitenkä on edes mahdollista), laturin releen molempien "työ" napojen johdot sulanu koko matkalta, sininen sulanut releeltä laturille (D+) asti ja ruskea sulanut releeltä kytkentäboksin ruskeiden johtojen (maa?) liittimeen asti, DDE:n tai siirtopumpun releen (todennäköisemmin siirtopumpun) puna-valkoinen oli sulanut releeltä kytkentäboksin puna-valkoisten liittimeen asti. ja tosiaan yksikään sulake ei ollut palanut ja näytti aivan siltä että tulta olis ollu kytkentäboksissa

          auton sain parsittua käyntikuntoon ja dde:n tai siirtopumpun releen nyppäsin pois kun lähdettiin kotiinpäin ja auto toimi joten ilmeisesti siirtopumpun rele oli.. luultavasti jopa lataa.
          johtoja oli sulanut aiemmin moottorin suuntaan menevässä reitissä joita muinoin paikkailin näytti myös että dde/laatikon ohjausboksien suuntaan lähtevässä reitissä oli joku sulanut johto..

          joten tosiaan olis kiva jos jollakin olis moottorin/laatikon johtosarjaa ylimääräsenä.. tai mitä maksaa uutena?.. realoem ei näyttänyt mitään hintaa..
          F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
          ex:
          E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
          Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
          Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
          Nakkaa privaa jos tarvetta.

          Comment

          • peto2
            BTCF Member
            • Jan 2007
            • 8257
            • Järvikylä (Nakkila)

            #6
            tais löytyä syyt kaikkiin oireisiin mitä on havaittu tuosta johtosarjasta..
            päällimäinen vika: öljyn määrän anturi vuotaa maihin (moottoriin, en tiedä pitäisikö sen tehdä niin) ja moottorin maa oli siinä hilkulla että yhdistikö vai ei..
            seuraus: startatessa ja laturin ladatessa moottorin maadoitus on mennyt tuota 0,5mm2 anturin maapiuhaa pitkin sillä seurauksella että se on sulanut vähä kaikkiin johtoihin mitä samassa reitissä meni = lisää oikosulkuja ja koska valtaosa palaneista johdoista oli maapiuhoja ja maa puolen summavirrtojen polttamia ei sulakkeetkaan tienneet mitään..

            yhteenveto: VAIKKA AUTOSSASI EI OLE MITÄÄN VIKAA TARKISTA MOOTTORIN MAADOITUS. JA TEE VAIKKA TOINEN, RINNAKKAINEN MAADOITUS MOOTTORILLE.. voit säästyä suurelta vitutukselta
            F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
            ex:
            E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
            Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
            Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
            Nakkaa privaa jos tarvetta.

            Comment

            • dieselpower87
              Newbiemmer
              • Jan 2008
              • 14

              #7
              missä toi siirtopumppu on? joku meinas et takapenkin alla ja toinen et tankissa....
              entä sen rele?

              Comment

              Working...
              X
              😀
              🥰
              🤢
              😎
              😡
              👍
              👎