Announcement

Collapse
No announcement yet.

E36 ohjaus takertelee

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • himonussija
    Bimmer Fanatic
    • Jun 2005
    • 392
    • Finland

    E36 ohjaus takertelee

    328i E36 ohjaus takertelee vasemmalle kääntyessä. Ilmenee vain jos autolla ajetaan vähän kovempaa risteykseen ja käännytään vasempaan. Kääntymisen jälkeen rattia saa vähän kammeta, että pyörät saa oikenemaan.

    Alapallot on vaihdettu 10tkm sitten, eli eivät ole väljät. Samoin sisäpallot on tiukat. Seuraavaksi epäilyttää että iskarin yläpään laakeri on mennyt. Miten sen voisi varmistaa, että onko vika laakerissa ja kummallako puolen? Ohjaustehostinkin toimii ihan normaalisti ja tehostajan öljyä on oikea määrä.

    Jos laakeri on mennyt, niin minkälainen operaatio sen vaihto on? Riittääkö jos iskari/etujousi paketin ottaa irti yläpäästä? Saako laakerin vaihdettua niin, vai pitääkö alapallo ja raidetankokin irrottaa ja ottaa koko etutolppa pöydälle tutkittavaksi?
  • jr66
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2006
    • 16460
    • Asikkala

    #2
    Originally posted by himonussija View Post
    328i E36 ohjaus takertelee vasemmalle kääntyessä. Ilmenee vain jos autolla ajetaan vähän kovempaa risteykseen ja käännytään vasempaan. Kääntymisen jälkeen rattia saa vähän kammeta, että pyörät saa oikenemaan.

    Alapallot on vaihdettu 10tkm sitten, eli eivät ole väljät. Samoin sisäpallot on tiukat. Seuraavaksi epäilyttää että iskarin yläpään laakeri on mennyt. Miten sen voisi varmistaa, että onko vika laakerissa ja kummallako puolen? Ohjaustehostinkin toimii ihan normaalisti ja tehostajan öljyä on oikea määrä.

    Jos laakeri on mennyt, niin minkälainen operaatio sen vaihto on? Riittääkö jos iskari/etujousi paketin ottaa irti yläpäästä? Saako laakerin vaihdettua niin, vai pitääkö alapallo ja raidetankokin irrottaa ja ottaa koko etutolppa pöydälle tutkittavaksi?
    Etutolppahan irtoaa alapäästä niin että pallot ja kaikki muukin jää autoon kiinni.

    Comment

    • himonussija
      Bimmer Fanatic
      • Jun 2005
      • 392
      • Finland

      #3
      Originally posted by jr66 View Post
      Etutolppahan irtoaa alapäästä niin että pallot ja kaikki muukin jää autoon kiinni.
      Tarkemmin ajatellen, olet oikeassa

      Comment

      • himonussija
        Bimmer Fanatic
        • Jun 2005
        • 392
        • Finland

        #4
        Joo-o, eikö kukaan osaa sanoa että miten iskarin yläpään laakeri vaihdetaan? Lähteekö etutolppa jousen ja iskarin kanssa yhtenä pakettina irti? Jääkö tällöin laakeri vielä autoon kiinni, vai? Löysin sentään jo kuvan moisesta osasta.

        Comment

        • jr66
          Bimmer Enthusiast
          • Apr 2006
          • 16460
          • Asikkala

          #5
          Koko homma tulee tolpan kanssa irti ja sitten mutteri auki iskarin päästä, jousipuristimilla vieteriä kasaan ettei tule silmille.

          Comment

          • MasaTDS
            Bimmer Enthusiast
            • Feb 2006
            • 1606
            • Tampere

            #6
            onko pyörän kulmat säädetty?
            E24 635csi
            M-B W140
            Citroen c4 coupe
            H-D sportster chopper

            Kodin remontit kattavasti ammattitaidolla
            Myös autohuollot,remontit,lohko/säteilylämmitinasennukset tampereella.
            Yhteydet privalla tai allaolevien sivujen kautta
            www.mpanet.fi

            Comment

            Working...
            X
            😀
            🥰
            🤢
            😎
            😡
            👍
            👎