Announcement

Collapse
No announcement yet.

E36 325 käsijarruvaijerien vaihto

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • OMN
    Bimmer Rookie
    • Oct 2003
    • 103

    E36 325 käsijarruvaijerien vaihto

    Onko kuin hankala homma? Mitään jippoja jolla homma sujuu helpoiten?

    Ois tommonen urakka edessä, koska käsijarru jää aina laahaamaan päälle ja kuluttaa kengät hetkessä loppuun.
  • insp
    BTCF Member
    • Sep 2002
    • 827
    • Iittala

    #2
    No jos on samanlainen kuin e30/e34 (takana levyt), niin ei sen vaihto nyt ylitsepääsemätön ole, perseestä se kyllä on (mun mielestä).

    Oletko 100% varma että se on vaijeri mikä jumittaa, eikä esim jouset tms mitkä on siellä takana luuraa? Meinaan jos "vain" vaijeri, niin suosittelisin öljynlaittoa vaijerin sisälle. Samalla sitten kannattaa vaihtaa ne taka jouset/kiristimet jne, jos ne kerta siellä temppuilee, tosin voihan pelkkä putsaaminen ja rasvaaminen auttaa.. kukapa tietää?

    Sisältä joudut purkamaan minimissään käsijarrupussin, helpointa kun ottaa koko takakeskikonsolin irti. Siellä on 2 mutteria, jotka ovat käsijarruvaijerin päitä.

    Takaata pitää irroittaa jarrusatula, jarrulevy ja tietenkin (ainakin osa) käsijarrurummusta. Itsellä jäi vanhasta käsijarruvaijerin päästä "holkki" jumiin siitä läpiviennistä mistä itse vaijerin pää menee takakäsijarru rummuille.

    Kiristäminen onkin sitten ihan toinen juttu.. itse en ole vielä tehnyt muuta kuin laittanut takaata sen "oikein", en sisältä.

    Kannattaa katella esim www.realoem.com räjäytyskuvia, niin ehkä asia selkenee.
    ex: * E93 335ia -07, F20 116da -15 *

    Comment

    Working...
    X
    😀
    🥰
    🤢
    😎
    😡
    👍
    👎