Aamuna eräänä, käynnistäessäni auton, jäi ABS-valo palamaan.
Valo ei sammu missään vaiheessa vaan palaa jatkuvasti virrankytkemisen jälkeen.
Pieni värähdys tapahtuu alussa ja sitten loimottaa loputtomiin.
Vein auton Raision ME-autoon jossa yrittivät tutkia vikakoodeja. Auto testattiin myös Raision Autokeskuksessa eikä sielläkään päästy ABS-yhteyteen.
Miten ihmeessä tällaista hommaa pitäisi ruveta ratkomaan?
ME-Autossa sanoivat, että heille tulee uudet systeemit jonkin ajan päästä ja sitten voisi yrittää uudelleen.
Pitääkö tässä kaivaa ohmimittari esiin ja jäljittää viallista anturia vai onko koko boksi sökönä kun ei siihen saada yhteyttä. Ja mikä sen olisi hajoittanut yön aikana?
Sulakkeet olivat ok, mutta entäs ne releet?
Ainakin takapyörien tienoilla olevat ABS-anturit olivat sietämättömän tiukassa yritettyäni niitä irti. Jäi tekemättä tällä erää.
Voiko anturitilaan mennä paskaa ja pölyä sotkemaan ja tuhoamaan anturin.
Tuli vain mieleen kun tuota pölyävää soratieajoa joutuu harrastamaan päivittäin...
Valo ei sammu missään vaiheessa vaan palaa jatkuvasti virrankytkemisen jälkeen.
Pieni värähdys tapahtuu alussa ja sitten loimottaa loputtomiin.
Vein auton Raision ME-autoon jossa yrittivät tutkia vikakoodeja. Auto testattiin myös Raision Autokeskuksessa eikä sielläkään päästy ABS-yhteyteen.
Miten ihmeessä tällaista hommaa pitäisi ruveta ratkomaan?
ME-Autossa sanoivat, että heille tulee uudet systeemit jonkin ajan päästä ja sitten voisi yrittää uudelleen.
Pitääkö tässä kaivaa ohmimittari esiin ja jäljittää viallista anturia vai onko koko boksi sökönä kun ei siihen saada yhteyttä. Ja mikä sen olisi hajoittanut yön aikana?
Sulakkeet olivat ok, mutta entäs ne releet?
Ainakin takapyörien tienoilla olevat ABS-anturit olivat sietämättömän tiukassa yritettyäni niitä irti. Jäi tekemättä tällä erää.
Voiko anturitilaan mennä paskaa ja pölyä sotkemaan ja tuhoamaan anturin.
Tuli vain mieleen kun tuota pölyävää soratieajoa joutuu harrastamaan päivittäin...
Comment