Announcement

Collapse
No announcement yet.

BMW 325 Coupe -92 ongelmia

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Ylke88
    Newbiemmer
    • Jul 2008
    • 10

    BMW 325 Coupe -92 ongelmia

    Eli ostin tuollaisen E36 -pelin n. 3 viikkoa sitten, auto on ulkoisesti erittäin hyvässä kunnossa (ei ruostetta, kilometrit n. 175 000) mutta käytössä on jonkin verran ongelmia ilmennyt, tarvitsisinkin teidän apuanne, että tietäisin missä vikaa ja onko mahdollisesti vakavaa.

    1. Tyhjäkäynti heijjaa ja kiihdytys "aaltoilevaa" etenkin lämpimällä koneella olen huomannut tämän, kierroslukumittari ei kuitenkaan liiku tyhjäkäynnillä. Lambda ei pitäisi olla ongelmana kun katsastuksessa n. 6kk sitten lambda-arvot hyviä.

    2. Perästä kuuluu epätasaisilla teillä jotain kolinaa, olen yrittänyt kuunnella mutta en ole vikaa paikallistanut, tämä on tietysti teiltä vain arvailua mutta mikä tuolla perässä mahtaisi olla mahdollisesti?

    3. Ajotietokoneen mukaan kesk. määräinen bensankulutus n. 9.9l/100km, onko arvo täysin normaali? Edellisen omistajan mukaan myös syö öljyä jonkin verran, onko tämäkin ominaisuus?

    Kiitos vaivannäöstänne jo etukäteen jotka viitsitte vastailla, olen varsin aloittelija näissä asioissa joten kaikki apu on tarpeen.
  • Bemu500
    Bimmer Enthusiast
    • Jul 2005
    • 2992
    • INvaLA

    #2
    Originally posted by Ylke88 View Post
    Eli ostin tuollaisen E36 -pelin n. 3 viikkoa sitten, auto on ulkoisesti erittäin hyvässä kunnossa (ei ruostetta, kilometrit n. 175 000) mutta käytössä on jonkin verran ongelmia ilmennyt, tarvitsisinkin teidän apuanne, että tietäisin missä vikaa ja onko mahdollisesti vakavaa.

    1. Tyhjäkäynti heijjaa ja kiihdytys "aaltoilevaa" etenkin lämpimällä koneella olen huomannut tämän, kierroslukumittari ei kuitenkaan liiku tyhjäkäynnillä. Lambda ei pitäisi olla ongelmana kun katsastuksessa n. 6kk sitten lambda-arvot hyviä.

    2. Perästä kuuluu epätasaisilla teillä jotain kolinaa, olen yrittänyt kuunnella mutta en ole vikaa paikallistanut, tämä on tietysti teiltä vain arvailua mutta mikä tuolla perässä mahtaisi olla mahdollisesti?

    3. Ajotietokoneen mukaan kesk. määräinen bensankulutus n. 9.9l/100km, onko arvo täysin normaali? Edellisen omistajan mukaan myös syö öljyä jonkin verran, onko tämäkin ominaisuus?

    Kiitos vaivannäöstänne jo etukäteen jotka viitsitte vastailla, olen varsin aloittelija näissä asioissa joten kaikki apu on tarpeen.
    Ihan näin mutu tuntumalta heittelen


    1: Tulpat/joku puolista rikki.

    2: Kynkän etummaiset puslat finitto/laakeri/iskari

    3: Ei ollenkaan epänormaali jos motti ilman vanosta ja toi lukema on seka-ajoa


    edit: ja kakkos kohtaan voisi vielä lisätä iskarin yläpään laakerin
    Last edited by Bemu500; 08-08-2008, 22:52.
    -Official member of BTCF-Sauna team-


    e91 325i -06

    Comment

    • Ylke88
      Newbiemmer
      • Jul 2008
      • 10

      #3
      Jees, mitä olen foorumilta lukenut itsekin arvailin että voisi olla tuo puolavika esimerkiksi, mitä tuollaisen tutkituttaminen maksaa?

      Tuohon heijaamisongelmaan voisi vielä lisätä, että toisin kuin monilla tuo minun pelini ei sammuile esim. valoissa :P Ja kyllä, 9.9 on seka-ajoa ja ilman vanosta tuo.

      Comment

      • tomiy
        Bimmer Rookie
        • Sep 2005
        • 77
        • Vantaa

        #4
        Originally posted by Ylke88 View Post
        Eli ostin tuollaisen E36 -pelin n. 3 viikkoa sitten, auto on ulkoisesti erittäin hyvässä kunnossa (ei ruostetta, kilometrit n. 175 000) mutta käytössä on jonkin verran ongelmia ilmennyt, tarvitsisinkin teidän apuanne, että tietäisin missä vikaa ja onko mahdollisesti vakavaa.

        1. Tyhjäkäynti heijjaa ja kiihdytys "aaltoilevaa" etenkin lämpimällä koneella olen huomannut tämän, kierroslukumittari ei kuitenkaan liiku tyhjäkäynnillä. Lambda ei pitäisi olla ongelmana kun katsastuksessa n. 6kk sitten lambda-arvot hyviä.

        2. Perästä kuuluu epätasaisilla teillä jotain kolinaa, olen yrittänyt kuunnella mutta en ole vikaa paikallistanut, tämä on tietysti teiltä vain arvailua mutta mikä tuolla perässä mahtaisi olla mahdollisesti?

        3. Ajotietokoneen mukaan kesk. määräinen bensankulutus n. 9.9l/100km, onko arvo täysin normaali? Edellisen omistajan mukaan myös syö öljyä jonkin verran, onko tämäkin ominaisuus?

        Kiitos vaivannäöstänne jo etukäteen jotka viitsitte vastailla, olen varsin aloittelija näissä asioissa joten kaikki apu on tarpeen.

        minäpä veikkaisin tuota ilmamäärämittaria tohon ekaan syyksi.. kokeile ottaa se liitin irti ku auto käy ja kato mitä tapahtuu...:think
        sigpic
        520 e12 -78
        318iS e36 -93
        318i e30 -88
        520i e34 -90
        525iA e34 -92
        728iA e38 -97
        530dA e39 -01
        530dA m-sport touring e39 -02
        530dA m-sport touring e61 -08
        116i e87 -10
        530dA x-drive touring f11 -11
        X5 eDrive40 f15 -16

        Comment

        • metanolman83
          Bimmer Fanatic
          • Sep 2006
          • 249
          • itä suomi

          #5
          katos myös mahdolliset imuvuodot. itellä oli joskus se haitariletku rikki niin nykästeli mukavasti kun yritti rivakammin kiihdyttää.. imuvuotoja on helppo testata esim puhdistus sprayllä tai muulla palavalla. tai myös ihan vesi sumutinpullosta toimii.

          Comment

          • Hemi
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2004
            • 18880
            • Pirkanmaa

            #6
            Lambda-arvoilla ei ole suoranaisesti tekemistä Lambda-anturin kanssa, mutta jos se todellakin on ehjä, niin onko mahdolliset imuvuodot suljettu pois? Haitarikumi?

            Comment

            • kolariauto
              Bimmer Rookie
              • Nov 2007
              • 138
              • 017

              #7
              Omassa lambdan vaihdolla loppu se tyhjäkäynnin seilailu, ja kulutus laski hieman. Mielummin ajat ilman vanosta ja syö ton 9litraa vai kuuntelet sitä kolinaa, ihan normaalia tuo on..
              E39 M5

              Comment

              • biiemdabljuu
                Bimmer Rookie
                • Apr 2007
                • 156

                #8
                Aaltoilu

                Omassa ex-325ssa oli oireena myös tyhjäkäynnin aaltoilu. Vikoja oli useita samaan aikaan, ja oire hävisi

                1) vaihtamalla pari vuotavaa alipaineletkua

                2) vaihtamalla sen surullisen kuuluisan haitariletkun

                3) vaihtamalla lastun, koska alkuperäinen ohjasi seosta liian rikkaalle joka poltti lambdan toistuvasti, kolme kertaa puolen vuoden aikana. Ongelma katosi siis uudella lastulla.
                "Elämä on, rahalla saa ja bemarilla pääsee"

                Comment

                • Ylke88
                  Newbiemmer
                  • Jul 2008
                  • 10

                  #9
                  Itse kun vähän amatööri näissä asioissa olen niin miten nuo tulpat, letkut, ilmamassamittarin, puolat ja lambdan voisi helpoiten testata, mitä noiden läpikäyminen liikkeessä mahdollisesti voisi maksaa? Tietysti merkkiliikkeessä pyytävät enemmän mutta jos veisi esimerkiksi jonnekkin muualle. Tai jotain vinkkejä miten tällainen osaamaton voisi jotain noista testata ihan kotikonstein. Esimerkiksi missä tuo ilmamassamittarin anturi sijaitsee?

                  Comment

                  • metanolman83
                    Bimmer Fanatic
                    • Sep 2006
                    • 249
                    • itä suomi

                    #10
                    Originally posted by Ylke88 View Post
                    Itse kun vähän amatööri näissä asioissa olen niin miten nuo tulpat, letkut, ilmamassamittarin, puolat ja lambdan voisi helpoiten testata, mitä noiden läpikäyminen liikkeessä mahdollisesti voisi maksaa? Tietysti merkkiliikkeessä pyytävät enemmän mutta jos veisi esimerkiksi jonnekkin muualle. Tai jotain vinkkejä miten tällainen osaamaton voisi jotain noista testata ihan kotikonstein. Esimerkiksi missä tuo ilmamassamittarin anturi sijaitsee?
                    ilmamassamittari löytyy matkalla ilmanputsarista koneeseen eli käynnissä ollessa nyppäät sen johdon irti..jos ei vaikuta käyntiin niin se ei toimi

                    tulpat kannattaa vaihtaa jos ei tietoa milloin vaihdettu

                    puolat saattaa näkyä vikakoodien luvussa joka pitäisi onnistua melkein joka pajalla missä on testeri ja se ei parhaimmillaan maksa mitään.

                    imuvuotoja testaat helposti suihkimalla esim puhdistus spraytä letkuihin auton ollessa käynnissä ja kuuntelet onko vaikutusta käyntiin. yleisin paikka on se haitarikumi ennen kaasuläppää

                    kaikista näistä on kyllä paljon juttua jo ennestäänkin ja suosittelen tuota search toimintoa.

                    Comment

                    • Yltti
                      Bimmer Enthusiast
                      • Oct 2002
                      • 2792
                      • Kuopio suamen texas

                      #11
                      Originally posted by Ylke88 View Post
                      Eli ostin tuollaisen E36 -pelin n. 3 viikkoa sitten, auto on ulkoisesti erittäin hyvässä kunnossa (ei ruostetta, kilometrit n. 175 000) mutta käytössä on jonkin verran ongelmia ilmennyt, tarvitsisinkin teidän apuanne, että tietäisin missä vikaa ja onko mahdollisesti vakavaa.

                      1. Tyhjäkäynti heijjaa ja kiihdytys "aaltoilevaa" etenkin lämpimällä koneella olen huomannut tämän, kierroslukumittari ei kuitenkaan liiku tyhjäkäynnillä. Lambda ei pitäisi olla ongelmana kun katsastuksessa n. 6kk sitten lambda-arvot hyviä.

                      2. Perästä kuuluu epätasaisilla teillä jotain kolinaa, olen yrittänyt kuunnella mutta en ole vikaa paikallistanut, tämä on tietysti teiltä vain arvailua mutta mikä tuolla perässä mahtaisi olla mahdollisesti?

                      3. Ajotietokoneen mukaan kesk. määräinen bensankulutus n. 9.9l/100km, onko arvo täysin normaali? Edellisen omistajan mukaan myös syö öljyä jonkin verran, onko tämäkin ominaisuus?

                      Kiitos vaivannäöstänne jo etukäteen jotka viitsitte vastailla, olen varsin aloittelija näissä asioissa joten kaikki apu on tarpeen.

                      1. Vaihda lambda
                      2. Kardaanin ristikot/rättinivelen/perän tukikumit/takaiskareitten yläpään kiinnityksen ja laakerointi
                      3.pikkasen liikaa hörppää.vaihda öljymerkkiä yleensä eka vaihdossa syö mut sitten tasaantuu/loppuu ja yleensä moottori "kuluttaa" öljyä vähäsen kun se on ehjä....
                      1st Gen Chevrolet Monte Carlo 383cid SS
                      F10 525d Xdrive comfort sitte
                      Kerran kysyttiin pahin pelkosi Vastasin: Pelkään että sotkeennun omaan näppäryyteeni.Kerran luulin olleeni väärässä,mutta onneksi erehdyin.
                      www.rotator.fi

                      Comment

                      • Ylke88
                        Newbiemmer
                        • Jul 2008
                        • 10

                        #12
                        Noniin nyt asiaa vähän selvitelty ja aika erikoiseksi menee.

                        Ensinäkin itse testasin tuon ilmamassamittarin ottamalla sen johdon pois ja käyntiin ei tullut vaikutusta, joten päättelin että se on rikki ja kävin kyselemässä osan hintaa. 400€ antoivat hinnaksi paristakin eri liikkeestä. Erikoisinta tässä on se, että toisessa liikkeessä sanoivat ettei tuolla operaatiolla ole vaikutusta eli vaikka käynti ei muutu se ei vielä sano että mittari on rikki koska kuulemma moottori jatkaa toimintaansa tehdasasetuksilla tjsp että jos johtoa ottaa iti niin asetukset pitäisi nollata. Toisessa taas sanoivat, että jos mittari on rikki niin käynti pitäisi muuttua kun johdon ottaa irti.

                        Comment

                        • TFV
                          Bimmer Enthusiast
                          • Mar 2006
                          • 3080
                          • Nurmijärvi

                          #13
                          Originally posted by Ylke88 View Post
                          Noniin nyt asiaa vähän selvitelty ja aika erikoiseksi menee.

                          Ensinäkin itse testasin tuon ilmamassamittarin ottamalla sen johdon pois ja käyntiin ei tullut vaikutusta, joten päättelin että se on rikki ja kävin kyselemässä osan hintaa. 400€ antoivat hinnaksi paristakin eri liikkeestä. Erikoisinta tässä on se, että toisessa liikkeessä sanoivat ettei tuolla operaatiolla ole vaikutusta eli vaikka käynti ei muutu se ei vielä sano että mittari on rikki koska kuulemma moottori jatkaa toimintaansa tehdasasetuksilla tjsp että jos johtoa ottaa iti niin asetukset pitäisi nollata. Toisessa taas sanoivat, että jos mittari on rikki niin käynti pitäisi muuttua kun johdon ottaa irti.
                          Jos käynti muuttuu, mittari on ehjä. Jos ei, niin se on rikki ja käynti ei muutu, koska käytössä raja-arvot.
                          E70, koska siihen piti olla helppo istua. Astinlaudat.

                          Comment

                          • Ylke88
                            Newbiemmer
                            • Jul 2008
                            • 10

                            #14
                            Selvä, vielä kun tietäisi mistä noita saisi mahdollisimman edullisesti, 400€ minusta varsin suolainen hinta mokomasta. Aika tosin jo varattuna ensi viikon perjantaille tuohon tutkimukseen jossa käytäisiin mahdolliset aiheuttajat lävitse mutta senhän voi perua jos vika selviäisi jo aikaisemmin.

                            Comment

                            • Jürgen_
                              Bimmer Enthusiast
                              • May 2008
                              • 2707
                              • Mylsä

                              #15
                              Jos noita vielä löytyy niin 325.-+pk. hintaan voin niitä halukkaille tarjota. Ja kyseessähän on Boschin murikka...
                              Ei riemulla rajaa kun Bemulla ajaa...

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎