Noniin, kun tuli lupailtua niin tehdään nyt tästäkin jotain juttua. Eli ohjelmassa vaihtaa E36 etupäähän tukivarret, puslat, raidetangot ym. hilppeet. Tukivarret hommasin Meylen tekeminä ebaystä, jotain 99 eur pari tais olla. Samaan kauppaan hommasin uudet raidetangot ym. pikkuhilpettä. Originaaleina sitten ne taaemmat puslat. Ja eikun hommiin, pyörän poistamisesta ei taaskaan tullut kuvia otettua, mutta jälleen jos se jo epäilyttää niin älä ryhdy tähän hommaan. Tiedossa oli jo sen verran haastavampian hetkiä että edellisen remontin yhteydessä hyräilty Siniristilippu jouduttiin vaihtamaan hetkittäin Vöyrin marssiin
Ensimmäisenä siis pyörä pois ja jarrusatula kannatinrautoineen irti, nosta jarrusatula jonkun palkkuun päälle. Lopuksi vielä jarrulevy irti, tämä ei oo pakollista mutta kivempi asuilla kun ei paina niin paljoa pelkkä napa:
Seuraavaksi napataan koko jousijalka irti, kolmella pultilla yläpäästä:
Ja kolmella alapäästä, pyssyllä mahtuu kaikkiin kun vähän kääntää rattia
Lopputulema pitäisi olla tämännäköstä:
Seuraavaksi irrotetaan raidetangonpää, tässä on helppo asuilla jos otti levyn irti ja vähän taivuttaa jarrukilpeä pois tieltä. Ulosvetäjällä lähtee kevyesti
Sitten irrotetaan napa alatukivarresta, tämä saattaa sitten olla hieman tiukemmassa. Koska vasaralla paukuttelu on epäeleganttia niin ulosvetäjällä edetään. Tai itse asiassa kahdella, kun ei tuossa isossa meinaa käpälät oikein pysyä muuten aloillaan ja tuo pienempi ei aivan mahtunu. Tuo pikkuvetäjä on siis vaan puristamassa ison käpäliä yhteen, voi korvata puristimella tjsp.
Vastoin kaikkia taiten sääntöjä väänsin vetäjää pyssyllä ja seurauksena Lapuan mallin pamauksen jälkeen oli:
Seuraavana hommana sitten onkin taikoa tuo alatukivarsi irti, ja sehän on heleppoa kun heinänteko. Alkaapäälle siis 22 mm mutteri irti tuolta 'mukavasta' paikkaa. Hylsyllä ei mitään jakoa mahtua tuonne edes jatkojen kanssa joten nappasin auki ihan lenkkiavaimella, ei ollu edes hirveän tiukassa. Ahdas väli tosin pyöritellä, pari perkelettäkin tais lipsahtaa
Sitten vielä ruuvataan kallistuksenvakaajan yhdystanko irti. Otin alapultin tässä välissä ja itse vakaajasta tuonnempana.
Ja jatketaan seuraavassa viestissä...
Ensimmäisenä siis pyörä pois ja jarrusatula kannatinrautoineen irti, nosta jarrusatula jonkun palkkuun päälle. Lopuksi vielä jarrulevy irti, tämä ei oo pakollista mutta kivempi asuilla kun ei paina niin paljoa pelkkä napa:
Seuraavaksi napataan koko jousijalka irti, kolmella pultilla yläpäästä:
Ja kolmella alapäästä, pyssyllä mahtuu kaikkiin kun vähän kääntää rattia
Lopputulema pitäisi olla tämännäköstä:
Seuraavaksi irrotetaan raidetangonpää, tässä on helppo asuilla jos otti levyn irti ja vähän taivuttaa jarrukilpeä pois tieltä. Ulosvetäjällä lähtee kevyesti
Sitten irrotetaan napa alatukivarresta, tämä saattaa sitten olla hieman tiukemmassa. Koska vasaralla paukuttelu on epäeleganttia niin ulosvetäjällä edetään. Tai itse asiassa kahdella, kun ei tuossa isossa meinaa käpälät oikein pysyä muuten aloillaan ja tuo pienempi ei aivan mahtunu. Tuo pikkuvetäjä on siis vaan puristamassa ison käpäliä yhteen, voi korvata puristimella tjsp.
Vastoin kaikkia taiten sääntöjä väänsin vetäjää pyssyllä ja seurauksena Lapuan mallin pamauksen jälkeen oli:
Seuraavana hommana sitten onkin taikoa tuo alatukivarsi irti, ja sehän on heleppoa kun heinänteko. Alkaapäälle siis 22 mm mutteri irti tuolta 'mukavasta' paikkaa. Hylsyllä ei mitään jakoa mahtua tuonne edes jatkojen kanssa joten nappasin auki ihan lenkkiavaimella, ei ollu edes hirveän tiukassa. Ahdas väli tosin pyöritellä, pari perkelettäkin tais lipsahtaa
Sitten vielä ruuvataan kallistuksenvakaajan yhdystanko irti. Otin alapultin tässä välissä ja itse vakaajasta tuonnempana.
Ja jatketaan seuraavassa viestissä...
Comment