Miten toi onnistuu? Onko jollain omakohtaisia kokemuksia vaihdosta / auton toiminnasta vaihdon jälkeen? Auto on siis -91 e36 325i.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
e36:seen => V70 ilmamäärämittaria??
Collapse
X
-
Re: ilmis
Originally posted by jannmannmiksi moinen vaihto?
ajatteletko tehollista hyötyä, voi jäädä aika pieneksi..
tosin jos alkuperäinen on paskana, on toi ilmeisesti paljon edullisempi vaihtoehto.
Ajattelin, että jos toi autossa kiinni oleva alkaa olla jo "kulunut". Pitäs vaihtaa eka lambada ja katsoa vaikuttaako mitään suureen kulutukseen. Kiinnostaa vaan tietää miten homma toimii käytännössä ja onhan se volvon ilmis paljon halvempi.
Comment
-
-
Kylläpä vaan tuo kuumalanka tyyppisen mittarin kuluminen vaikuttaa....ainakin dieselissä....hyvänä esimerkkinä voidaan pitää volkkari 2.5tdi tai volvon tdi......kulkupuoli heikkenee aikalailla rajusti...No yleensä tämä huomataan vasta kun kulkupuol loppuu lähes täysin.
Mutta vaikutusta esiintyy kyllä kun vaihtaa uuden vähän ajetun tilalle...näin ainakin volvossa.
Volvossa kun tuo kulku loppuu niin ohjausyksikköön ei silti tule vikakoodia...mutta mittarin toiminnan voi kyllä analysoida mitatun ilmamassan perusteella joka löytyy ohjausyksikön paremetreista...Tallin täytteet:
E70 3.0d -09
E34 540ia -94
E39 520d -00
E39 528i M-sport -00
E60 520i -04
E30 -86
E61 520da -09
Comment
-
-
Re: ilmis
Originally posted by jannmannniinpä, mutta se ei juurikaan vaikuta sen toimintaan, toisin kuin vanhassa ilmamäärä mittarissa luistimen kuluminen.
kuumalanka mittari joko toimii tai ei toimi, merkkiliikkeen testeri kertoo toimiiko vai ei.F11 535dX LCI
Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...
Comment
-
-
ilmis
kaikki vanhenee aikanaan, sitä en kiistä.
mutta väitän ilmamassamittarin kestävän paljon pidempään oireilematta kuin ilmamäärämittarin. ilmamassamittari ei myöskään aiheuta ikävää nykimistä, toisin kuin ilmamäärämittari kun sen hiilipotentiometri on kulunut.
väitän myös että jos käytän oman 540i penkissä vanhalla ja uudella mittarilla, ei siinä ole merkittävää tai mitään eroa tehon suhteen...
en tiedä miten kuumalanka ja kuumafilmi mittarit "kuluvat" verrattuna toisiinsa.
Tiedän myös muutaman tapauksen kun testeri ei ole paljastanut vikaa, mutta eipä ne autot ole enää muutenkaan toimineen normaalisti.
väitän myös että yleisempänä syynä normaalia isompaan kulutukseen, edellyttäen että auto toimii muuten normaalisti on esim. viallinen polttoaineen paineensäädin kuin ilmamassamittari.Aprilia RSV4
Comment
-
-
mulla pätki bimmeri hetiostettuani, käytin testerissä, herjas ilmamassamittaria, ostin uuden meni 3viikkoo ennenku kerkes tulla ja sillä aikaa entinen lopetti temppuilemisen ja nyt toimii ihan niinku ei mitään vikaa olis ollukkaan.... nyt kaapissa yks kpl uusia ilmamassamittareita--320 E46 -00--
"Surraan vasta huomenna", sanoi kärpänen ja lähti kävellen kotiin
Comment
-
-
No muista merkeistä en osaa sanoa..mutta näin ainakin "meidän" merkeissä...eli volvossa ja nimenomaan dieselissä....
Vanhemmat diesel msa 15.7 moottorit olivat läppätyyppisellä ilmamäärämittarilla ja uudemmat 15.8 kuumalankatyyppisellä massamittarilla. Noin 6vuoden "seurustelun" aikana ei näissä läppätyyppisissä mittareissa ole ollut minkäänlaista ongelmaa kun verrataan näihin kuumalanka mittareihin joita vaihdetaan enemmän kun keskiverto ihminen sukkia viikossa! Ja poikkeuksetta nämä viat eivät tee vikamuistiin itään...tehot vaan heikkenee
Ja kulutukseen tämä ei luonnollisesti vaikutakkaan....siihen syynä voi olla monia muita asoita kuten ,paineensäädin,lambda,kaasujalka,erilaiset vuodot...bensakoneissa
Väitän myöskin että mitattaessa tehot penkissä...eroja on! Ainakin näissä mainitsemissani diesel moottoreissa...Penkki kertoisi totuuden mutta korjaamo olosuhteissa se ei ole mahdollista eikä myöskään tarpeellista kun eron huomaa jo perstuntumalla.Tallin täytteet:
E70 3.0d -09
E34 540ia -94
E39 520d -00
E39 528i M-sport -00
E60 520i -04
E30 -86
E61 520da -09
Comment
-
-
Kyllä ne kuumalanka"mittaimet" vanhenee. Eli lankoihin tarttuu ioni,molekyyli tms.tasolla epäpuhtauksia jotka toimivat jonkinasteisena eristeenä.
Jos/kun eristettä lankoihin on tarttunut haistaa ECU ohivirtaavan ilmamäärän todellisuutta liian pieneksi jolloin ruiskutettava polttoainemäärä on liian alhainen synnytettävälle optimiseokselle. Kone alkaa siis käymään liian laihalla ja tehot katoaa sekä polttoaineenkulutus kasvaa. Mitään mekaanisia vaurioita näissä ei ole. Sellaista huhupuhetta on ollut että mikäli kone pääsee vähänkään huohottamaan massamittarin ohivirtaavaan ilmaan, on prosessi nopea(vrt.kartiosuodatin), mutta myös mikäli kone pääsee imemään webaston pakokaasuja.
Comment
-
Comment