Announcement

Collapse
No announcement yet.

e36 325 vettä ruiskun boksissa/kotelossa

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • allu89
    Bimmer Rookie
    • Jun 2008
    • 43
    • joensuu

    e36 325 vettä ruiskun boksissa/kotelossa

    eli autosta hajosi viime viikolla moottorinohjaus boksi ja vettä se oli saanut tai ainakin oli kostea ulkopuolilta... nyt kun hommaa tarkastelin niin eilen kun tuli ahvenistolla käytyä ja vettä tuli kohtalaisesti varsinkin takaisin tullessa niin boksin kotelo autossa on taas märkä. Auto kävi tuulilasin vaihdossa pari viikkoa sitten ja mieleen tuli että olisiko mahdollista, että siellä ei olisi lasin liimaus ihan onnistunut, ja jotain kautta vuotaisi vettä sinne boxin koteloon?? eli onko siellä sisällä jotain mahdollista reittiä päästä vettä sinne kun ei viitsisi suoraan mennä syyttämään lasin vaihtajaakaan... tai jos on jokin muu mahdollinen vuotopaikka niin saa kertoa, konehuoneen puolella oleva kansi sinne boksin koteloon ei ainakan vuoda, se on kokeiltu..

    auto siis e36 325 vanos ja korimalli coupe
  • Leka
    BTCF Member
    • Sep 2003
    • 7701
    • Vilppula

    #2
    Tyyppivika, tuossa lisää aiheesta->Early E36 DME Compartment Flooding Problem
    sigpic

    BMW E34 535 -92 -Dodge Challenger conv. 451 -71


    Comment

    • jr66
      Bimmer Enthusiast
      • Apr 2006
      • 16474
      • Asikkala

      #3
      Ei suoranaisesti liity aiheeseen mutta e36 318is 2/94 on boksin numero tuolla Lekan linkissä 0 261 203 282 ja omassa numero 0 261 203 281 eli viim. heittää yhdellä, lieneekö mitään merkitystä ?

      Comment

      • allu89
        Bimmer Rookie
        • Jun 2008
        • 43
        • joensuu

        #4
        Originally posted by Leka View Post
        Tyyppivika, tuossa lisää aiheesta->Early E36 DME Compartment Flooding Problem
        ei oikein tolta sivulta ymmärtänyt paljoakaan (huono englannin taito) mutta minkälainen tyyppivika se on että mitä pitäisi tehdä? vai voiko olla ryssitty lasin vaihdossa jotain

        Comment

        • kani
          Bimmer Fanatic
          • Mar 2003
          • 699
          • Espoo

          #5
          Korissa jotkut valumareiät tukkeutuu, ja BMW on tehnyt korjausohjeen siitä miten avataan lisää uusia reittejä vedelle -> vesi ei valu siihen koloon missä ecu on/matkustamon jalkatilaan ecun kautta.
          E46 330Ci cabrio + EP3 Civic Type-R

          Comment

          • kani
            Bimmer Fanatic
            • Mar 2003
            • 699
            • Espoo

            #6
            LOL, rupesinpa samantien tutkimaan eilisen sadesään tuomaa käyntihäiriötä, koodina "kampiakselin asennontunnistin" jonka auton edellinen omistaja vaihtanut ilman apua -> ECUn alempi piirilevy on ihan hapettunut vaikka tuo kotelo näytti ihan kuivalta reunaa lukuunottamatta. Olipa ECUssa muutama koivunsiemenkin . Aika karun näköistä hapettumaa, ihme että on auto ees toiminut.

            Vanhemmissa vessoissa kannattaisi kyllä tarkistaa ECUn kunto ennen kun mahdollinen hapettuma on edennyt liian pitkälle ja/tai rikkonut jotain. Liitinkin putsaamisen tarpeessa. Kurjaa olisi ollut jäädä joskus kokonaan tien päälle tällaisen vian takia.
            E46 330Ci cabrio + EP3 Civic Type-R

            Comment

            • jr66
              Bimmer Enthusiast
              • Apr 2006
              • 16474
              • Asikkala

              #7
              Mm. post #7 http://www.btcf.fi/forum/showthread....sisustan+purku

              Comment

              • kani
                Bimmer Fanatic
                • Mar 2003
                • 699
                • Espoo

                #8
                Hyvässä jemmassa noi putket kyllä, kun yritin katella, ei jälkeäkään. Kannen takana paikassa jonne ei näe?? miten sinne edes mahtuu leikkaamaan mitään? (6 pyttynen kone)

                Oli kyllä boxi menny jo karun näköiseksi:


                Samalla kun putsasin boxin, herkistelin kampiakselin asennontunnistimen liitintä. Jo taas käy tyhjääkin . Seuraavaksi taas kai mittariston kimppuun..
                E46 330Ci cabrio + EP3 Civic Type-R

                Comment

                • Grontti
                  Newbiemmer
                  • Aug 2008
                  • 8
                  • Turku

                  #9
                  Kaverilla eilen samahomma. nyt ei auto enää lähde käyntiin. Itse en bemareista juuri tiedä, mutta lupasin noita hapettumia koittaa töissä pestä, josko lähtis vielä toimiin.

                  Ihan näin offtopiccina että tietääkö kukaan että onko merkitystä laittaako tuohon m50b20 koneeseen tuon 325 version ecun? Haittaa? Hyötyä? Sopiiko?

                  EDIT: Tohon offtopickkiin löyty jo tieto.
                  Last edited by Grontti; 18-08-2008, 22:46.

                  Comment

                  • Ha2
                    Bimmer Enthusiast
                    • Apr 2004
                    • 1786
                    • Oulu

                    #10
                    Originally posted by kani View Post
                    Hyvässä jemmassa noi putket kyllä, kun yritin katella, ei jälkeäkään. Kannen takana paikassa jonne ei näe?? miten sinne edes mahtuu leikkaamaan mitään? (6 pyttynen kone)

                    Oli kyllä boxi menny jo karun näköiseksi:


                    Samalla kun putsasin boxin, herkistelin kampiakselin asennontunnistimen liitintä. Jo taas käy tyhjääkin . Seuraavaksi taas kai mittariston kimppuun..
                    No auttaako tämä mun aikanaan kirjoittama sepustus yhtään?

                    E61 525d LCI

                    Comment

                    Working...
                    X
                    😀
                    🥰
                    🤢
                    😎
                    😡
                    👍
                    👎