Announcement

Collapse
No announcement yet.

e36 coupe rumpujarrut

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jr66
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2006
    • 16453
    • Asikkala

    #16
    12-kulmaisella hylsyllä, lainaa kaverilta, ei ole mikään harvinainen mutta ei kok. per. löydy ihan joka rautakaupasta.

    Comment

    • wooZer
      Bimmer Rookie
      • Apr 2006
      • 72
      • Lahti

      #17
      siihen vaan 12 kulmanen ns. XZN hylsy kiinni ja pyssyllä annat mennä. ihan varaosaliikkeistä saa hylsyjä tai sitten näppärästi naapurilta lainaat.
      E39 525 -02

      Comment

      • ionikone
        Bimmer Rookie
        • Sep 2008
        • 33

        #18
        Originally posted by wooZer View Post
        siihen vaan 12 kulmanen ns. XZN hylsy kiinni ja pyssyllä annat mennä.
        Millä pyssyllä ? Omistan juuri yhden hikisen räikän ja muutaman hylsyn. Pitää sitten käydä tutkimassa bilteman, honkkarin ja motonetin valinnat ja koittaa josko räikkäni kestää vai loppuuko voimat. Auki saaminen olis jo aika lottovoitto itseltäni. Sitten vielä ne torxit ...

        Huomenna aamulla raikkaassa ilmassa pitääkin alkaa säätämään.


        http://www.motonet.fi/?id=21&Haku3=00000333 onko noista joku mitä etsin?
        Last edited by ionikone; 15-09-2008, 21:20.

        Comment

        • jr66
          Bimmer Enthusiast
          • Apr 2006
          • 16453
          • Asikkala

          #19
          Originally posted by ionikone View Post


          http://www.motonet.fi/?id=21&Haku3=00000333 onko noista joku mitä etsin?
          Ei ole.

          Comment

          • ionikone
            Bimmer Rookie
            • Sep 2008
            • 33

            #20
            Nyt on se 12 kulmainen mutteri irti akselin toisesta päästä. Pakoputkikin on irti.

            Sitten se mutta: Ostin samalla tuollaisen multi-hylsysarjan, kun ikh:n kauppias uskoi sen toimivan ihan hyvin. Joko se ei toiminut tai sitten tarviin 9mm hylsyn, koska (toivottavasti kuitenkaan en) tuhosin jo yhden pultin kun yritin kääntää sitä 10mm:llä. 8 taas on liian pieni ja tietenkään mitää ysiä ole koittaakaan.

            Onko se sitten seuraavaksi 9mm torxin etsiminen?

            Comment

            • Hemi
              Bimmer Enthusiast
              • Apr 2004
              • 18880
              • Pirkanmaa

              #21
              Kysyitkö montako kymppiä ko.homman hoitaminen olisi maksanut lähimmällä pajalla?

              Comment

              • ionikone
                Bimmer Rookie
                • Sep 2008
                • 33

                #22
                En oikein tiedä mikä olis lähin paja. Eli en ole kysellyt.

                Jos lähin paja on metroauto niin en mä uskalla edes soittaa sinne .

                Mutta traileri odottaa kuulemma lähtökuopissaan ja tulee hakemaan ton tosta, mikäli en itse sitä saa korjattua.

                Nyt tuli semmonenkin ilmi, että on m8 ja m10 pultteja noissa akseleissa, kumpikohan on varaosassa. Pitänee mennä katsomaan (oli m8 - mikäli m8 tarkoittaa halkasijaa kuten varaosan myyjä osasi kertoa kun soitin ja kyselin typeriäni). Itselläni on ilmeisesti m8, kuten realOEM sanoo.

                Purkamossa sanoivat, että juuri se vetoakseli mitä sillä hetkellä irroittivat oli 12mm torxeilla omassa kyllä 10 tai 9. Pitää vaan metsästää oikea torx-e ja koittaa sillä. Luultavasti menee kyllä säätämiseksi koska joko ne on niin haperoituneet tai sitten vaan taitamattomuuttani tuhoan ne (en kyllä mielestäni vääntänyt mitenkään vinoon tai ilman, että hylsy oli pohjassa tai muutenkaan varomattomasti...).
                Last edited by ionikone; 16-09-2008, 22:50.

                Comment

                • ionikone
                  Bimmer Rookie
                  • Sep 2008
                  • 33

                  #23
                  Nyt on oikeanlainen torx-e hylsy ja johan lähti pultit . Tuli vaan kiire kouluun, joten sen pidemmälle en ole vielä ehtinyt. Saas nähdä miten käy.

                  Comment

                  • ionikone
                    Bimmer Rookie
                    • Sep 2008
                    • 33

                    #24
                    Nyt on uusi akseli paikallaan, mutta ei voi vielä juhlia.



                    Tuo osa nyt ei vaan sitten pysy siellä missä pitäisi. Tämähän on jo aiemmin mainuttu osa "x" eikö? Miten saan sen pysymään paikoillaan? Voinko ottaa ilman seuraamuksia koko osan sieltä ja katsoa miltä se näyttää?

                    Comment

                    • jr66
                      Bimmer Enthusiast
                      • Apr 2006
                      • 16453
                      • Asikkala

                      #25
                      Originally posted by ionikone View Post
                      Nyt on uusi akseli paikallaan, mutta ei voi vielä juhlia.



                      Tuo osa nyt ei vaan sitten pysy siellä missä pitäisi. Tämähän on jo aiemmin mainuttu osa "x" eikö? Miten saan sen pysymään paikoillaan? Voinko ottaa ilman seuraamuksia koko osan sieltä ja katsoa miltä se näyttää?
                      Öljyä voi vähän tulla ulos, muuten ei tapahdu mitään kun tuon ottaa pois. Sormikopelolla tutkit onko se lukitusrengas paikoillaan, saattaa sinne nähdäkkin.

                      Comment

                      • ionikone
                        Bimmer Rookie
                        • Sep 2008
                        • 33

                        #26
                        Sain sieltä jotain ulos, ja tuntuu, että siellä on teräväreunainen kolo johon voisi vaikka sopia tuo lukitusrengas. Lukitusrengas ei ilmeisesti siellä ole. Saan varmaan kohta kuvan esiin, että mitä sieltä sain ulos.

                        Comment

                        • ionikone
                          Bimmer Rookie
                          • Sep 2008
                          • 33

                          #27
                          Alko jo olemaan niin pimeetä, että ajattelin viedä sen osan "x" takaisin sinne mistä sen otinkin, ettei likaannu.

                          Se meni sinne taas suhteellisen mukavasti ja en saa sitä nyt enää käsivoimin irti.

                          Onko mahdollista, että antoivat mulle väärän vetoakselin purkamosta, kun tuntuu olevan jotenkin oudon lyhyt. Heräs pieni epäily, että jos se on niin lyhyt ja siksi vetää osan "x" irti väkisin.

                          Mulla on siellä renkaan päässä mutteri juuri ja juuri kiinni vetokaselissa. Eli ihan muutaman kierteen vaan kiristin. Silti sitä vetoakselia sai oikein tosissaan vetää lähelle osaa "x", että sain sen kiinni. Ja jo ilmeisesti kiinnitysvaiheessa osa "x" alkoi tulla ulos sieltä ...

                          http://img519.imageshack.us/my.php?image=img0015au7.jpg tossa vielä se kuva siitä osasta. Toivottavasti ei tullut liikaa tai liian vähän sen mukana...
                          Last edited by ionikone; 18-09-2008, 20:20.

                          Comment

                          • kuukankorpi
                            Bimmer Fanatic
                            • Feb 2004
                            • 634

                            #28
                            Näyttää vähän siltä ett, kannattais pyytää jokin kokeneempi kaveriksi.Se osa "x" on vetoakselin sisäpää joka lukittuu perään sillä lukkorenkaalla.Eli irroita ne torxít osasta "x" ja katso/kokeile että lukkorengas on paikoillaan joko perässä tai akselissa,molemmissa ei saa olla lukkorengasta.Laita osa "x" suunnilleen paikoilleen ja napauta vasaralla sen verran että et enää kasin saa sitä kiskottua ulos.Sitten vetari kiinni napaan kunnolla.Tässä olis se mutterimopo hyvä,mutta käsinkin saa.Ja sitten viimeiseksi ne torxìt osaan "x".

                            Comment

                            • ionikone
                              Bimmer Rookie
                              • Sep 2008
                              • 33

                              #29
                              Originally posted by kuukankorpi View Post
                              Sitten vetari kiinni napaan kunnolla.Tässä olis se mutterimopo hyvä,mutta käsinkin saa.Ja sitten viimeiseksi ne torxìt osaan "x".
                              Tämä kuulostaa hyvinkin paljon siltä, että se varaosana tullut vetoakseli on väärän mittanen. Mitäs olette mieltä? Vanhaa ja uutta en tarkemmin mittaillut keskenään kun vanhasta on toinen nivel täysin muussia ja ei ihan vertaudu täysin.

                              Comment

                              • kuukankorpi
                                Bimmer Fanatic
                                • Feb 2004
                                • 634

                                #30
                                Originally posted by ionikone View Post
                                Tämä kuulostaa hyvinkin paljon siltä, että se varaosana tullut vetoakseli on väärän mittanen. Mitäs olette mieltä? Vanhaa ja uutta en tarkemmin mittaillut keskenään kun vanhasta on toinen nivel täysin muussia ja ei ihan vertaudu täysin.
                                Ei sillä nivelellä ole nyt tässä tapauksessa merkitystä vaan spoorien pituudella.Jos on vanha vetari vielä tallella,niin vertaa siihen.Ja muutenki sitä mutteria saa ihan tosissaan vääntää että tulee kohdalleen,varsinkin vanhoilla ruosteisilla osilla.Olihan sille mutterille oikein momenttikin,mitä en tähän hätään muista,mutta helvetin kova se on kumminkin.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎