12-kulmaisella hylsyllä, lainaa kaverilta, ei ole mikään harvinainen mutta ei kok. per. löydy ihan joka rautakaupasta.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
e36 coupe rumpujarrut
Collapse
X
-
Originally posted by wooZer View Postsiihen vaan 12 kulmanen ns. XZN hylsy kiinni ja pyssyllä annat mennä.
Huomenna aamulla raikkaassa ilmassa pitääkin alkaa säätämään.
http://www.motonet.fi/?id=21&Haku3=00000333 onko noista joku mitä etsin?Last edited by ionikone; 15-09-2008, 21:20.
Comment
-
-
-
Nyt on se 12 kulmainen mutteri irti akselin toisesta päästä. Pakoputkikin on irti.
Sitten se mutta: Ostin samalla tuollaisen multi-hylsysarjan, kun ikh:n kauppias uskoi sen toimivan ihan hyvin. Joko se ei toiminut tai sitten tarviin 9mm hylsyn, koska (toivottavasti kuitenkaan en) tuhosin jo yhden pultin kun yritin kääntää sitä 10mm:llä. 8 taas on liian pieni ja tietenkään mitää ysiä ole koittaakaan.
Onko se sitten seuraavaksi 9mm torxin etsiminen?
Comment
-
-
En oikein tiedä mikä olis lähin paja. Eli en ole kysellyt.
Jos lähin paja on metroauto niin en mä uskalla edes soittaa sinne .
Mutta traileri odottaa kuulemma lähtökuopissaan ja tulee hakemaan ton tosta, mikäli en itse sitä saa korjattua.
Nyt tuli semmonenkin ilmi, että on m8 ja m10 pultteja noissa akseleissa, kumpikohan on varaosassa. Pitänee mennä katsomaan (oli m8 - mikäli m8 tarkoittaa halkasijaa kuten varaosan myyjä osasi kertoa kun soitin ja kyselin typeriäni). Itselläni on ilmeisesti m8, kuten realOEM sanoo.
Purkamossa sanoivat, että juuri se vetoakseli mitä sillä hetkellä irroittivat oli 12mm torxeilla omassa kyllä 10 tai 9. Pitää vaan metsästää oikea torx-e ja koittaa sillä. Luultavasti menee kyllä säätämiseksi koska joko ne on niin haperoituneet tai sitten vaan taitamattomuuttani tuhoan ne (en kyllä mielestäni vääntänyt mitenkään vinoon tai ilman, että hylsy oli pohjassa tai muutenkaan varomattomasti...).Last edited by ionikone; 16-09-2008, 22:50.
Comment
-
-
Originally posted by ionikone View Post
Comment
-
-
Alko jo olemaan niin pimeetä, että ajattelin viedä sen osan "x" takaisin sinne mistä sen otinkin, ettei likaannu.
Se meni sinne taas suhteellisen mukavasti ja en saa sitä nyt enää käsivoimin irti.
Onko mahdollista, että antoivat mulle väärän vetoakselin purkamosta, kun tuntuu olevan jotenkin oudon lyhyt. Heräs pieni epäily, että jos se on niin lyhyt ja siksi vetää osan "x" irti väkisin.
Mulla on siellä renkaan päässä mutteri juuri ja juuri kiinni vetokaselissa. Eli ihan muutaman kierteen vaan kiristin. Silti sitä vetoakselia sai oikein tosissaan vetää lähelle osaa "x", että sain sen kiinni. Ja jo ilmeisesti kiinnitysvaiheessa osa "x" alkoi tulla ulos sieltä ...
http://img519.imageshack.us/my.php?image=img0015au7.jpg tossa vielä se kuva siitä osasta. Toivottavasti ei tullut liikaa tai liian vähän sen mukana...Last edited by ionikone; 18-09-2008, 20:20.
Comment
-
-
Näyttää vähän siltä ett, kannattais pyytää jokin kokeneempi kaveriksi.Se osa "x" on vetoakselin sisäpää joka lukittuu perään sillä lukkorenkaalla.Eli irroita ne torxít osasta "x" ja katso/kokeile että lukkorengas on paikoillaan joko perässä tai akselissa,molemmissa ei saa olla lukkorengasta.Laita osa "x" suunnilleen paikoilleen ja napauta vasaralla sen verran että et enää kasin saa sitä kiskottua ulos.Sitten vetari kiinni napaan kunnolla.Tässä olis se mutterimopo hyvä,mutta käsinkin saa.Ja sitten viimeiseksi ne torxìt osaan "x".
Comment
-
-
Originally posted by kuukankorpi View PostSitten vetari kiinni napaan kunnolla.Tässä olis se mutterimopo hyvä,mutta käsinkin saa.Ja sitten viimeiseksi ne torxìt osaan "x".
Comment
-
-
Originally posted by ionikone View PostTämä kuulostaa hyvinkin paljon siltä, että se varaosana tullut vetoakseli on väärän mittanen. Mitäs olette mieltä? Vanhaa ja uutta en tarkemmin mittaillut keskenään kun vanhasta on toinen nivel täysin muussia ja ei ihan vertaudu täysin.
Comment
-
Comment