Puuhastelen tässä suunnitteluasteella seuraavaa rata-autoa, joka korvaisi nyt käytössä olevan E30 318is:n. IS oli erinomainen valinta ensimmäiseksi ratakäyttöön tarkoitetuksi aloitusautoksi. Kestävä (ei yhtään ongelmaa tekniikkapuolella) ja tasapainoinen ajettava radalla. 153hp pikkumuutoksilla varmistaa sen, että pysyy isompienkin perässä Suomen syheröradoilla. Toisaalta kun tehoa ei ole liikaa, joutuu painottamaan ajolinjoja nopeutta ylläpitääkseen ja siinähän sitä oppii.
Nyt on kaksi kautta takana ja tarkoituksena on suunnitella seuraavaa vaihtoehtoa rata-autoksi.
E36 3.0 tai 3.2 ovat siis vaihtoehdot (tässä vaiheessa).
Miten on, kumman valitsisitte aihioksi? Kommentteja on 3.0 puolesta tullut mm. seuraavilla perusteilla:
- Tehoissa ei jää juurikaan jälkeen isommasta, koska harva 3.2 antaa luvatun 321hp (paremminkin 300-315hp)
- Jarrut lienee samanlaiset kuin 3.2 versiossa eli ei eroa isompaan?
- Vaihteisto on 5 vaihteinen (halvempi korjata kuin 6 vaihteinen?)
- Single vanos eli vähemmän murhetta kuin isommassa
3.2:n paremmat puolet:
- parempi vääntö ja teho jos kone kunnossa
Alustaltaan lienevät samanlaisia?
Viriosien saatavuus lienee vähintäänkin hyvä.
(käyttäjä)kommentteja?
Nyt on kaksi kautta takana ja tarkoituksena on suunnitella seuraavaa vaihtoehtoa rata-autoksi.
E36 3.0 tai 3.2 ovat siis vaihtoehdot (tässä vaiheessa).
Miten on, kumman valitsisitte aihioksi? Kommentteja on 3.0 puolesta tullut mm. seuraavilla perusteilla:
- Tehoissa ei jää juurikaan jälkeen isommasta, koska harva 3.2 antaa luvatun 321hp (paremminkin 300-315hp)
- Jarrut lienee samanlaiset kuin 3.2 versiossa eli ei eroa isompaan?
- Vaihteisto on 5 vaihteinen (halvempi korjata kuin 6 vaihteinen?)
- Single vanos eli vähemmän murhetta kuin isommassa
3.2:n paremmat puolet:
- parempi vääntö ja teho jos kone kunnossa
Alustaltaan lienevät samanlaisia?
Viriosien saatavuus lienee vähintäänkin hyvä.
(käyttäjä)kommentteja?
Comment