Announcement

Collapse
No announcement yet.

E36 ei vastaa kaasuun, sammuu tyhjäkäynnillä

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • ka00z
    Bimmer Enthusiast
    • Jan 2006
    • 1805
    • Varsinais-Suomi

    E36 ei vastaa kaasuun, sammuu tyhjäkäynnillä

    Moikka, olisi tuossa omassa käyttöpelissä pientä ongelmaa
    Kylmänä startatessa kierrokset tippuu välittömästi ~500rpm ja vehje sammuu. Kaasua antamalla pysyy käynnissä, jos liikkeelle lähtee ei vastaa kovin hyvin kaasuun. Lämpimänä toimii, eikä vie edes paljoa soppaa omaan makuuni.

    Vaikken mikään asentaja olekaan, veikkaisin että ilmamassamittari(ylläri näissä koneissa?) vetelee/veteli viimeisiään.

    Auto on 95 loppupuolella rek. 1.8- litranen farkku, eli jako on jo ketjulla.

    eka kysymys: Voisko ongelma olla muualla kuin ilmamassamittarissa?

    toinen kysymys: Minkä näistä ostan (eli mikä niistä on oikea...) ?

    316i/318i E36 91-- Lambda-anturi jos Zirconia/4 johtoa. . . 28-3422 49.90 ???
    316i/318i E36 91--95 Bosch-Lambda Zir (valmis 4napapistoke) 28-3481 119.00 ???
    316i/318i E36 KaasuläppäSÄÄDIN. . . . . . . . . . . . . . . 28-1423 59.90 ???
    W124 voll, markalla pidemmälle
  • jouskari318is
    Bimmer Fanatic
    • May 2004
    • 215
    • Tampere

    #2
    haitariletku?

    Omassa oli samaa vikaa tuossa alkukesästä; vikakoodina tuli ilmamassamittari mutta oikea syy oli haljennut haitariletku, siis siinä ennen imusarjaa. Tuota halkeamaa en huomannut ennenkuin aloin puristelemaan letkua. Se halkeama oli hyvin piilossa siellä poimujen välissä.

    Comment

    • ka00z
      Bimmer Enthusiast
      • Jan 2006
      • 1805
      • Varsinais-Suomi

      #3
      Oliko sullakin sama vika vain kylmällä koneella? Entä nykiskö auto muuten jos ei "luistattanut" kytkintä...?
      W124 voll, markalla pidemmälle

      Comment

      • jouskari318is
        Bimmer Fanatic
        • May 2004
        • 215
        • Tampere

        #4
        Se alkoi ilmenemään aluksi enemmän kylmällä koneella, en oikein tiedä miksi. Sitten kun ilmeisesti se reikä isoni niin ei pysynyt tyhjäkäynnillä enää lämpimänäkään ja liikkeelle lähtö oli vaikeaa kun vetoa ei tuntunut olevan. Mutta tuo on kyllä helppo sun tarkastaa, konepelti auki ja puristelet sitä letkua. Itse huomasin sen auton ollessa käynnissä; kun puristin letkua niin reikä tuli isommaksi ja auto sammui saman tien.

        Comment

        • ka00z
          Bimmer Enthusiast
          • Jan 2006
          • 1805
          • Varsinais-Suomi

          #5
          Vika korjaantunut!

          Ongelman aiheutti juurikin imusarjaan ennen ollut haitariletku. Kiitoksia paljon, hermot ovat sen jälkeen säästyneet!
          W124 voll, markalla pidemmälle

          Comment

          Working...
          X
          😀
          🥰
          🤢
          😎
          😡
          👍
          👎