Announcement

Collapse
No announcement yet.

Vesiventtiilille ei tule virtaa!?E36 325i--KORJATTU!!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Ac Naisseri
    Bimmer Rookie
    • May 2007
    • 109
    • Raisio

    Vesiventtiilille ei tule virtaa!?E36 325i--KORJATTU!!

    Nyt olis ongelma ratkottavana, mikä ei itseltä onnistu. Kyseisessä autossa ei tule sivu ja keskisuulakkeista kuin kylmää ilmaa, ja kyllä on ilmastointi ja kaks säätörullaa keskisuulakkees.Ikkunalle, jalkatilaan ja aivan reunimmaisista pikku suulakkeista tulee tuli kuumaa ilmaa. Mittasin vesiventtiiliin menevän liittimen, ei tulle minkäänlaista jännitettä vaikka sitä sinisellä ja punasella varustettua säätörullaa kääntelee hytis. Lähin sitten siitä eteenpäin mittailemaan, jännitteessä oli vaihtelua kun käänteli sitä säädintä. Mittasin ajotietokoneen takana olevasta liittimestä.Osaako joku sanoa minne se johto lähtee siitä eteenpäin ja jos jollain olisi ehdottaa missä voisi olla vika. Kokeilin suoralla virralla vesiventtiiliä niin kuului kyllä naksaus molemmista, eli magneetti kytkimet toimii.Tosin voi olla että ne kohot on jumissa. Nyt aluksi tarvis saada sähköä sinne venttiileille asti ennenku mietitään venttiilin uusimista

    Kiitos ja kumarrus, jos saisin apuja.
    Last edited by Ac Naisseri; 03-11-2008, 14:09.
  • 525iiäxä
    Bimmer Enthusiast
    • Jan 2005
    • 1842
    • Lappeenranta, Finland

    #2
    Jos vähänkään on samanlainen logiikka kuin E34:ssä niin sehän menee suunnilleen näin:

    Vesiventtiilille pitäis tulla aina +12 virtojen ollessa päällä ja lämppärin "tietokone" antaa toiseen johtoon (tai kolmanteen näissä tuplaventtiilivehkeissä) maata tarpeen mukaan ja ventiili menee kiinni. Lepotilassahan venttiili on auki. Kyllä sen venttiilin pitäis naksua kun kääntelee lämpösäädintä ihan kuumalle ja taas ihan kylmälle. Jos ei, niin A) venttiili on sökö tai B) ohjaus on sökö. Veikkaan A, ei olis eka kerta...

    Edit: Aijoo, olihan se tuossa mainittu, että venttiili naksuu ulkoisella sähköllä avitettuna. Kai se sitten on ehjä. Tarkemmin ongelmaa lukien, vika lieneekin jossain niissä ilmanohjausjutuissa kun kerran sieltä kuumaa tulee jostain päin. Vesiventtiilillä ei oo tän kanssa tekemistä.
    Last edited by 525iiäxä; 17-09-2008, 23:13.

    Volvo V70 2.4T -02
    E30 323i -84 (taas)

    Ex-BMW: E46 320 Cabrio -01, E46 330Xi Touring -01, E36 325 Cabrio -94, E30 325 Cabrio Turbo -87, E34 525iX Touring -92, E30 323i -84

    Comment

    • Ac Naisseri
      Bimmer Rookie
      • May 2007
      • 109
      • Raisio

      #3
      Tuli nypättyä vesiventtiililtä kokonaan se johto irti eli kaiken järjen mukaan venttiilin pitäisi olla nyt auki. Venttiilille menevä alempi letku lämpenee moottorin lämmetessä samoin kuin venttiililtä lähtevät kaksi ylempää letkua sekä itse venttiili. Käsittääkseni kennolle menee nyt varmasti lämmintä/kuumaa vettä, mutta silti niistä keskimmäisestä ja reunoissa säädettävistä suulakkeista tulee vain kylmää ilmaa. Voiko siellä olla nyt joku läppä kiinni ja sen takia ei päästä lämmintä ilmaa kyseisille suulakkeille? Mikähän läppä voisi olla kyseessä ja mistä siihen pääsee käsiksi?

      Comment

      • Ac Naisseri
        Bimmer Rookie
        • May 2007
        • 109
        • Raisio

        #4
        Osaisko kukaa sanoa,voiko tuola olla joku läppä,mikä nyt ei jostain syystä avaudu?Mistä sinne pääsisi?

        Comment

        • Arnolds
          Bimmer Enthusiast
          • Jun 2005
          • 3311
          • Kajjjaani

          #5
          Vaikuttas siltä, että jos se vesiventiili toimii niin sitten on jokin läppämoottori/vast rikki tai ne vivut/vipu joka läppiä liikuttaa.
          Olisko tuon sivun http://bmwfans.info/original/E36/Cab...1994/02/mg-64/
          kuvista mitään hyötyä?
          Purkamalla etujalkatiloista ne sivuverhoilut konsolin puolelta näet jo jotain tai sitten keskikonsoli ja muut sen yläpuolelta pois niin näet lisää. Kun saat ne läppämoottorit/vast paikallistettua niin sitten säätimistä kokeilemalla selviää mikä ei toimi.
          F26 xDrive20d TwinPower

          EX:E60 535DA -06 ///M-Sport "-Individual: Moonstone metalllic+MerinoPlatinum+PianoBlack-"

          Automaattivaihteisto remontit ammattitaidolla www.siekkinen.net

          Comment

          • Ac Naisseri
            Bimmer Rookie
            • May 2007
            • 109
            • Raisio

            #6
            Pitäiskö tuosta säätörullasta lähtee myös vaijeri jonnekin ilmaläpälle? Vai onko ainoastaan sähkölläohjaava rulla? Pongasin yhden kuvan, jossa lähti vaijeri kyseiseltä säätörullalta...

            Comment

            • Ac Naisseri
              Bimmer Rookie
              • May 2007
              • 109
              • Raisio

              #7
              Kunnossa!!

              Nyt sitten toimii lämppäri, kuten pitää. Kuskin puolelta oli yhdestä ilmaläppää liikuttavasta vivusta jousi otettu pois eli tuli ainoastaan kylmää ilmaa keskeltä ja reunoista. Laitoin sen paikalle niin sitten se raitisilma/lämmin- rulla toimi kuten pitää. Lisäksi oli vesiventtiilin pistokkeesta maadoitus johto huomaamattomasti poikki. Nyt siis lämminilmakin muuttuu viileämmälle niin säädettäessä.

              Epäselvästi ja tosi epäselvästi selitetty.

              Comment

              Working...
              X
              😀
              🥰
              🤢
              😎
              😡
              👍
              👎