Announcement

Collapse
No announcement yet.

328 E36 madallusongelma

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Raoletti
    BTCF Member
    • May 2008
    • 9
    • Vantaa

    328 E36 madallusongelma

    Elikkäs mulla on tollanen 328 E36 Coupe 1995. Ongelmana on liikaa madallettu takapää. Edellinen omistaja oli laittanut Weitecin 50/30 madallusjouset ja M-iskarit. Vanteina on Mesh Inox Lip 225/40/18. Ei paljoa pysty ketään kuljetella, kun heti mutkissa/kovaa kiihdyttäessä ottaa lokariin kiinni.

    Olisiko hyvä laittaa alle vaikka Weitecin 30/15 madallusjouset?

    PS. Katsoin kyllä Searchilla, mutta en löytänyt vastaavaa ongelmaa... :think

    Kiitos vastaajille jo etukäteen...
  • bemu2000
    Bimmer Enthusiast
    • Jul 2003
    • 17799
    • Jämsä

    #2
    Originally posted by Raoletti View Post
    Elikkäs mulla on tollanen 328 E36 Coupe 1995. Ongelmana on liikaa madallettu takapää. Edellinen omistaja oli laittanut Weitecin 50/30 madallusjouset ja M-iskarit. Vanteina on Mesh Inox Lip 225/40/18. Ei paljoa pysty ketään kuljetella, kun heti mutkissa/kovaa kiihdyttäessä ottaa lokariin kiinni.

    Olisiko hyvä laittaa alle vaikka Weitecin 30/15 madallusjouset?

    PS. Katsoin kyllä Searchilla, mutta en löytänyt vastaavaa ongelmaa... :think

    Kiitos vastaajille jo etukäteen...
    Sulla on vanteet väärällä et:llä... Lokarin kaarille vaan hiukan mankelia, niin kyllä se siitä
    TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
    Vanteet edullisesti
    Nostureita ja rengaskoneita

    Comment

    • Raoletti
      BTCF Member
      • May 2008
      • 9
      • Vantaa

      #3
      Originally posted by bemu2000 View Post
      Sulla on vanteet väärällä et:llä... Lokarin kaarille vaan hiukan mankelia, niin kyllä se siitä

      Takarenkaat ovat siellä lokarin sisällä osittain jo valmiiksi... En pidä siitä yhtään, siksi olen ajatellut korottaa takapäätä. Nyt haluaisin jotain ehdotuksia jousituksen suhteen, minkälaiset jouset olisivat hyvät lähinnä taakse?

      Noi vanhat madallusjouset ovat kyllä hyväntuntuiset ajaa, joten olisiko se sitten Weitecin 15/30 madallusjouset?

      Comment

      • mika68
        Bimmer Enthusiast
        • Mar 2004
        • 1966
        • ......

        #4
        Originally posted by Raoletti View Post
        Elikkäs mulla on tollanen 328 E36 Coupe 1995. Ongelmana on liikaa madallettu takapää. Edellinen omistaja oli laittanut Weitecin 50/30 madallusjouset ja M-iskarit. Vanteina on Mesh Inox Lip 225/40/18. Ei paljoa pysty ketään kuljetella, kun heti mutkissa/kovaa kiihdyttäessä ottaa lokariin kiinni.

        Olisiko hyvä laittaa alle vaikka Weitecin 30/15 madallusjouset?

        PS. Katsoin kyllä Searchilla, mutta en löytänyt vastaavaa ongelmaa... :think

        Kiitos vastaajille jo etukäteen...
        Omassa ex E36 touringissa oli 30/15 weitec jouset ja edessä 18mm madaltavat jousilautaset.
        Oli aika passeli madallus. Mielestäni edessä 30mm madallus on liian vähän:think

        Comment

        • bemu2000
          Bimmer Enthusiast
          • Jul 2003
          • 17799
          • Jämsä

          #5
          Originally posted by Raoletti View Post
          Takarenkaat ovat siellä lokarin sisällä osittain jo valmiiksi... En pidä siitä yhtään, siksi olen ajatellut korottaa takapäätä. Nyt haluaisin jotain ehdotuksia jousituksen suhteen, minkälaiset jouset olisivat hyvät lähinnä taakse?

          Noi vanhat madallusjouset ovat kyllä hyväntuntuiset ajaa, joten olisiko se sitten Weitecin 15/30 madallusjouset?
          Oudolta kuulostaa... Ei 30mm madalluksella perän sentään liian alhaalla pitäis olla. Joku sentin tai parin korotus ei vaikuta yhtään siihen jos montuissa raapii renkaat kaariin kiinni. Jonkun 1-2cm saa perää nostettua jousen ja rungon väliin tulevilla paloilla, jos alusta on muuten hyvässä kunnossa, niin toi voi olla hyvä vaihtoehto.
          TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
          Vanteet edullisesti
          Nostureita ja rengaskoneita

          Comment

          • jr66
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2006
            • 16445
            • Asikkala

            #6
            Lähtökohtaisesti on väärä tapa korjata renkaan raapimista korottamalla autoa, oikealla et:llä olevat vanteet t. kaarien mankelointi oikea tapa. Olen sanonut tamän ennenkin mutta jos on oikeat osat niin ei ota kiinni mihinkään vaikka olis norsu peräkontissa.

            Comment

            • Raoletti
              BTCF Member
              • May 2008
              • 9
              • Vantaa

              #7
              Originally posted by jr66 View Post
              Lähtökohtaisesti on väärä tapa korjata renkaan raapimista korottamalla autoa, oikealla et:llä olevat vanteet t. kaarien mankelointi oikea tapa. Olen sanonut tamän ennenkin mutta jos on oikeat osat niin ei ota kiinni mihinkään vaikka olis norsu peräkontissa.
              Rekisteröintitodistuksen mukaan etäisyys pyörän navan keskeltä lokasuojan kaaren ylimpään kohtaan: Edessä 350mm ja takana 320mm.(siis nykyisen alustasarjan kanssa). Mun mielestä edellinen omistaja sanoi että edestä on madallettu se 30mm ja takaa 50mm... Kuulostaa aika mielenkiintoiselta???

              Comment

              • jumbo
                Bimmer Enthusiast
                • Jun 2005
                • 6603
                • Lappeenranta

                #8
                Ei sitä ole madallettu takaa enempi kuin eestä, se on varma. Muuten ero on todella näkyvä
                M550d

                Comment

                • Raoletti
                  BTCF Member
                  • May 2008
                  • 9
                  • Vantaa

                  #9
                  Originally posted by jumbo View Post
                  Ei sitä ole madallettu takaa enempi kuin eestä, se on varma. Muuten ero on todella näkyvä
                  Mitähän mun nyt sitten kannattasis tehdä? Mulla kun ei ole aikaisempaa kokemusta näistä madallutuksista ja edellinen auto oli Volvo 240... =)

                  Comment

                  • jumbo
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jun 2005
                    • 6603
                    • Lappeenranta

                    #10
                    Jos perä on silminnähden matalalla ja näyttää huonolta, niin silloin vaihdat ataakse pidemmät/jäykemmät jouset. Mutta jos ainoastaan renkaat raapii eikä perä suhteessa keulaan ole liian matala niin vaihtamalla vanteet oikealla et:llä oleviin tai mankeloimalla kaaria selviää..
                    M550d

                    Comment

                    • Raoletti
                      BTCF Member
                      • May 2008
                      • 9
                      • Vantaa

                      #11
                      Originally posted by jumbo View Post
                      Jos perä on silminnähden matalalla ja näyttää huonolta, niin silloin vaihdat ataakse pidemmät/jäykemmät jouset. Mutta jos ainoastaan renkaat raapii eikä perä suhteessa keulaan ole liian matala niin vaihtamalla vanteet oikealla et:llä oleviin tai mankeloimalla kaaria selviää..
                      Ok, kiitos... Takapää kyllä mielestäni näyttää matalemmalta... Jotakin tässä on tehtävä ennen lumien tuloa...

                      Comment

                      • jr66
                        Bimmer Enthusiast
                        • Apr 2006
                        • 16445
                        • Asikkala

                        #12
                        Originally posted by Raoletti View Post
                        Ok, kiitos... Takapää kyllä mielestäni näyttää matalemmalta... Jotakin tässä on tehtävä ennen lumien tuloa...
                        Laitas sivukuva autosta näkyville.

                        E: oma romu http://kuvablogi.com/nayta/1496087/ edessä h&r -40 ja takana g&m -xx mm. Mitat kaaresta napaan tulee kunhan mittaan ne.

                        E II: mitat e. 330 ja t. 320 mm.
                        Last edited by jr66; 27-09-2008, 20:27. Reason: Mitat

                        Comment

                        • Aazu
                          Bimmer Rookie
                          • Jun 2007
                          • 182

                          #13
                          Omaa 325 tiputettu 60/40.

                          Vanteina juuri kyseiset I.A Meshit. Edessä 18x8" 215/40 kumilla, ja takana 18x9 225/40 kumilla. Vanteiden ET 40.

                          Tolppien valmistajaa en muista, mutta alusta on suht jäykkä.

                          Ei raavi vaikka täydellä autolla ajaa, mutta kyllä hidastetöyssyihin saa mennä rauhassa.

                          Ja kaaria ei ole pokattu / mankeloitu.

                          Comment

                          • jumbo
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jun 2005
                            • 6603
                            • Lappeenranta

                            #14
                            Originally posted by jr66 View Post
                            Laitas sivukuva autosta näkyville.

                            E: oma romu http://kuvablogi.com/nayta/1496087/ edessä h&r -40 ja takana g&m -xx mm. Mitat kaaresta napaan tulee kunhan mittaan ne.
                            Aika paksut kumit takana
                            M550d

                            Comment

                            • Airdram
                              Newbiemmer
                              • Sep 2008
                              • 16
                              • Kouvola Äreä

                              #15
                              Originally posted by Raoletti View Post
                              Rekisteröintitodistuksen mukaan etäisyys pyörän navan keskeltä lokasuojan kaaren ylimpään kohtaan: Edessä 350mm ja takana 320mm.(siis nykyisen alustasarjan kanssa). Mun mielestä edellinen omistaja sanoi että edestä on madallettu se 30mm ja takaa 50mm... Kuulostaa aika mielenkiintoiselta???
                              itellä on 325 sedanis edes 345 ja takana 310 katsastuksessa mitattu..
                              ja ei siel mikää mihkään ota kiinni 215/45-17 renkaat OZ 17" vanteilla.. ET en just muista mut hyvin pelaa
                              nijoo takana M3 jouset edes KW 60
                              Last edited by Airdram; 27-09-2008, 18:50.
                              Oh! So this is the physics department?, well that explains all the gravity..

                              -91 325 E36 sedan
                              ex:ät
                              Escort mk2 1600 ohc
                              riisikippoja

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎