Announcement

Collapse
No announcement yet.

Remmiahdin e36 328:iin!?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Bimmervend
    Bimmer Rookie
    • Aug 2007
    • 80
    • P-Savo,Siilinjärvi

    Remmiahdin e36 328:iin!?

    Elikkä tämmöstä ahdinta tällä kertaa, kun pääsi entisestä turbo puimurista eroon

    Kellään kokemuksia ko. auton ahtamisesta?

    Remmiahtimista?

    Tai mistään asiaan liittyvästä?

    PS.ei sattunu silmään yhtään "kunnon" topicia kyseisen koneen ahtamisesta remmillä, ja vähä laiskuuskin iski etsimisessä
    Last edited by Bimmervend; 26-09-2008, 19:30.
    Nykyään: e39 540i 6speed & e39 530D Toukka
    EX-e39 540iA Msport//EX-e91 330d M-Sport
    //EX-e39 530d x2//EX-e46 323 upeecupee//EX-Nissan Skyline GT-R V-Spec R33//EX-Sakari "S4 quattro 675hp-701nm"//EX- e30 327 cab -88 & Jeep GC -02//EX-740da -01//EX-e39 523i //EX-e34 540i manual 340hp//EX-Supra mk3 -89 turbo targa//EX-menopeli: e36 sedan "Lumiaura" 3xx //EX-e30 325 "aivan vakio" //EX-e36 paskalintta!//EX-BMW e30 320tic 325hv/400nm//EX-Ford mondeo 2,5 V6 //EX-BMW 535i -91 //
  • ttw
    Bimmer Enthusiast
    • Dec 2006
    • 1016
    • Vantaa

    #2
    Jesus Fucking Christ nyt.

    728iA -97 "FABULOUS" Navarraviolet & Lavendergrau
    Harrasteproggis E9 3.0 CS -72 JDM
    MB 280SE Kompressorilahna "kilosta alkaa ilo" -77

    Comment

    • Hemi
      Bimmer Enthusiast
      • Apr 2004
      • 18880
      • Pirkanmaa

      #3
      ...ja olithan tietenkin katuauton kyseessä ollessa tietoinen mm.eteen tulevasta pussitestistä.

      Comment

      • DannyBoy
        Bimmer Fanatic
        • Dec 2005
        • 720

        #4
        Originally posted by Hemi View Post
        ...ja olithan tietenkin katuauton kyseessä ollessa tietoinen mm.eteen tulevasta pussitestistä.
        eikä muuten ole mahdoton läpäistä. mutta ONNEA
        Kokovartalokyrpä

        Nyt ajossa:
        BMW X5 E45 M-Sport -20
        BMW X5 Sport package -07
        EX: Pirusti Pemareita

        Comment

        • Bimmervend
          Bimmer Rookie
          • Aug 2007
          • 80
          • P-Savo,Siilinjärvi

          #5
          Kyllä mä nuo perusasiat olen sisäistäny ku jakari perseessä tuli synnyttyä, enemmänkin haen "kokemuksia" juurikin remmiahtimen käytöstä:think

          Edit:Tarkoitus olisi käyttää remmiä vain radalla,kun sehän menee katsastuksesta läpi jos ei ole remmi kiinni...eiköstä eikös?(silloin ei tarvii noita palikka testejäkään tehä)
          Last edited by Bimmervend; 27-09-2008, 08:10. Reason: Vittumainenasennevamma
          Nykyään: e39 540i 6speed & e39 530D Toukka
          EX-e39 540iA Msport//EX-e91 330d M-Sport
          //EX-e39 530d x2//EX-e46 323 upeecupee//EX-Nissan Skyline GT-R V-Spec R33//EX-Sakari "S4 quattro 675hp-701nm"//EX- e30 327 cab -88 & Jeep GC -02//EX-740da -01//EX-e39 523i //EX-e34 540i manual 340hp//EX-Supra mk3 -89 turbo targa//EX-menopeli: e36 sedan "Lumiaura" 3xx //EX-e30 325 "aivan vakio" //EX-e36 paskalintta!//EX-BMW e30 320tic 325hv/400nm//EX-Ford mondeo 2,5 V6 //EX-BMW 535i -91 //

          Comment

          • winchy
            Bimmer Enthusiast
            • Aug 2002
            • 3875
            • helsinki

            #6
            jeah! kaikki faktat kyllä kiinnostais itseäkin, ja mimmosilla paineilla voi ajella ilman että tarttis konetta vielä kauheasti availla? ilmeisesti vielä 0.5 bar ahtoja kestäis vallan hyvin? /[mutumutu

            huvittais joskus saada tohon omaan mopoon joskus remmiä ku tehoton paskahan se vielä on !
            If NISMO Means NISSAN MOTORSPORTS..
            Then HOMO Must Mean HONDA MOTORSPORTS

            Yamaha R1 2007
            Ex:SUZUKI GSX-R 600 k4
            Ex:KTM 625SMC Supermoto -05
            OPEL CORSA GSi turbo ic -89
            OPEL CORSA TR 20NE -85 "sekajäte"


            Ex: BMW E36 328i -09/97
            Hellrot
            Ex: BMW E30 316 -84
            Ex: BMW E30 316 -87

            Ex: BMW E30 318i -86
            Ex: BMW E28 518i turbo -86

            Comment

            • kansipahvi
              Bimmer Rookie
              • Nov 2008
              • 92
              • Porvoo

              #7
              Aiheesta itsekin kiinnostuneena, silmiin osui ruuvikompressorisarja (lysholm) osoitteessa www.enem.se/lysholm.asp

              Sarja on tehty m50/m52 moottoreille. Sarjassa on käytetty lysholm 1200ax sarjan ahdinta. Sivuilla löytyy myös laskentataulukot kompressorin valintaan, kierrosluvun ja ahtopaineen mukaiset laskentakaavat. Löytyy jopa 323 (2,5 l) moottoriin asennetun kompressorin teho/vääntökäyrä.

              Laskeskelin, että m52b28 moottorille, 7000 1/min, 0,5 bar ahtopaineella kyseinen kompressori juuri ja juuri riittää.

              Se, mikä eniten kiinnostaa, onko kyseinen sarja tyyppihyväksytty päästöjen suhteen vaikka hinta on 36000 kruunua (noin 3275 euroa), saattaisi pussitestin ehkä välttää ja saada sarjan muutoskatsastettua ilman kikkailua. Jos yhtään osaan ruotsia, tuossa kai lupaillaan sarjan olevan räätälöitävissäkin. Tällä puhutun ruotsin tasolla en kuitenkaan aio soittaa k.o firmaan


              41-50-000 Kompressorsats BMW 3/5 M50/52
              Kompett sats baserad på en Lysholm 1200. Satsen innehåller allt för komplett ombyggnad av en std motor. Mycket enkel installation. Kan vidareutvecklas med högre laddtryck, laddluftkylning osv för den som vill bygga vidare. Anti spinn kan tyvärr inte användas.
              K.P

              Comment

              • PP440
                Bimmer Enthusiast
                • Apr 2007
                • 1263
                • Mikkeli

                #8
                Kannattavampaa ostaa suoraan m3 ?

                Comment

                • zeneg
                  Bimmer Enthusiast
                  • Mar 2007
                  • 1238
                  • Oulu

                  #9
                  Originally posted by PP440 View Post
                  Kannattavampaa ostaa suoraan m3 ?
                  Entäs rakentamisen ilo??????

                  edit: pitääkö sen aina olla niin perkeleen kannattavaa,antaa poikien/tyttöjen rakentaa ja tunkee rahaa vaikka 2x tuo sun ämmäkolmosen verran omaan pommiin.

                  Comment

                  • Hemi
                    Bimmer Enthusiast
                    • Apr 2004
                    • 18880
                    • Pirkanmaa

                    #10
                    Originally posted by kansipahvi View Post
                    Aiheesta itsekin kiinnostuneena, silmiin osui ruuvikompressorisarja (lysholm) osoitteessa www.enem.se/lysholm.asp

                    Sarja on tehty m50/m52 moottoreille. Sarjassa on käytetty lysholm 1200ax sarjan ahdinta. Sivuilla löytyy myös laskentataulukot kompressorin valintaan, kierrosluvun ja ahtopaineen mukaiset laskentakaavat. Löytyy jopa 323 (2,5 l) moottoriin asennetun kompressorin teho/vääntökäyrä.

                    Laskeskelin, että m52b28 moottorille, 7000 1/min, 0,5 bar ahtopaineella kyseinen kompressori juuri ja juuri riittää.

                    Se, mikä eniten kiinnostaa, onko kyseinen sarja tyyppihyväksytty päästöjen suhteen vaikka hinta on 36000 kruunua (noin 3275 euroa), saattaisi pussitestin ehkä välttää ja saada sarjan muutoskatsastettua ilman kikkailua. Jos yhtään osaan ruotsia, tuossa kai lupaillaan sarjan olevan räätälöitävissäkin. Tällä puhutun ruotsin tasolla en kuitenkaan aio soittaa k.o firmaan


                    41-50-000 Kompressorsats BMW 3/5 M50/52
                    Kompett sats baserad på en Lysholm 1200. Satsen innehåller allt för komplett ombyggnad av en std motor. Mycket enkel installation. Kan vidareutvecklas med högre laddtryck, laddluftkylning osv för den som vill bygga vidare. Anti spinn kan tyvärr inte användas.
                    K.P
                    Juuri ko.sarjaa yritin AKE:n kanssa aikoinaan tapella omaan e39:iin. Ei onnistunut mitenkään ilman pussitestiä.

                    Comment

                    • kansipahvi
                      Bimmer Rookie
                      • Nov 2008
                      • 92
                      • Porvoo

                      #11
                      "Juuri ko.sarjaa yritin AKE:n kanssa aikoinaan tapella omaan e39:iin. Ei onnistunut mitenkään ilman pussitestiä."

                      Kauanko tästä on aikaa ? Onkohan tuota tänä aikana mahdollisesti tyyppihyväksytty (TUV, tms ?)

                      Mikäli tyyppihyväksyntää ei olisi, olisi sitten tehtävä ne pussiajot joka tapauksessa. Moottoria pahemmin purkamatta ilmeisesti ainoa edes puoliksi järkevä virityskeino.

                      Ajatuksena kiinnostaa myös mahdollisuus ajaa ilmaa suoraan pakosarjaan päästöjen pienentämiseksi. Lysholm-tyyppinen ahdin lienee ainoa vaihtoehto, ellei jotain pientä ilmapumppua ottaisi sitten harkintaan.

                      M3 on hieno laite, joka kuitenkin maksaa aika paljon. Sellaisella ei välttämättä raaskisi ajella talvella, vähän huokeammalla kylläkin.
                      Onhan M3 sitten kaiken kaikkiaan jo toinen laite teknisesti tarkasteltuna.

                      AKE:n säännöksissä puhutaan kyllä tehosta vaikka mitä, mutta väännöstä ei niinkään. Jos valita saa, niin tuollainen + 250 Nm vääntö 2000 1/min alkaen kiinnostaisi allekirjoittanutta ihan kivasti. Huippuväännön luulisi asettuvan tuonne yli 3000 1/min ja olevan kertaluokkaa 330 Nm.

                      Taitaa vaan käydä niin, että tehot karkaisivat yli tuon 193 x 1.20 = 231,6 hp, joten hyväksymättömän sarjan asennus olisi pahimmillaan siis kaikin puolin ajan ja rahan hukkaa.

                      Ahtopainetta pitäisi siis laskea ja samalla laskisi myös ulos saatava vääntökin.

                      Jos teho saa ylittää tuon maagisen 231.6 hp, 7 kg/hv ei päde ja sarja on tyyppihyväksytty, voisi hommassa olla järkeä.

                      Sarjan hinta 3300 euroa + pussitestit 1500 euroa tekeekin jo sen, että se M3 on kutakuinkin se viisain vaihtoehto. Auton käypä arvo kuitenkin on korkeampi, kun kyseessä on ns. tehtaan näkemys aiheesta.



                      K.P

                      Comment

                      • dumppi
                        Bimmer Enthusiast
                        • Apr 2006
                        • 4351
                        • sotkamo

                        #12
                        Originally posted by ttw View Post
                        nythän ei ollu kyse m50 moottorista:think tai no varmaan samat lähtökohdat pääpiirteittäin van kunhan piti päästä pätemään
                        Ex BMW:t: e30 318i 4d "tuninki"
                        e36 325i coupé R.I.P
                        e30 316 2d
                        e36 318is coupé
                        e36 323i 4d ac schnitzer replica


                        Käyttis: e39 523i 4d
                        Originally posted by rizzo
                        Paras oli kyllä eräs viikonloppu club 96:ssa 5 tähden bensalenkkari jolla roikku nahkainen BMW-lippis vyöstä Ei ollu Fallu...
                        |Sotkamo Connection|

                        Comment

                        • Hemi
                          Bimmer Enthusiast
                          • Apr 2004
                          • 18880
                          • Pirkanmaa

                          #13
                          [QUOTE=kansipahvi;1432670]"Kauanko tästä on aikaa ? Onkohan tuota tänä aikana mahdollisesti tyyppihyväksytty (TUV, tms ?)[QUOTE]

                          Onhan tästä jokunen vuosi, mutta mikään ei kyllä tässä suhteessa ole muuttunut.

                          Comment

                          • quisma
                            BTCF Member
                            • May 2005
                            • 384
                            • Toijala

                            #14
                            Pyöriipä täällä kylillä eräs e36 323 compact remmiahdettuna. Huhujen ja tutuntutunserkunveljenkoirankusettajanparhaanpanon mukaan leimattu rek. otteeseen merkinnöillä "ahdin kilpakäyttöön" = remmi paikoillaan "suljetulla alueella", tien päällä ei. Kyseinen kaveri näyttää ajelevan remmin kanssa ihan kadullakin. Ehkä kannattaisi tämmösestä ratkasusta kysellä Akelta?
                            e46 325ci cabrio m-sport2

                            Ex: e46 320da touring -04
                            e36 325i m50b28 - No turbo shit, just shit.
                            e39 528ia -96
                            e34 525i -92
                            e30 320i touring -88
                            e36 328i coupe -97
                            e36 325i -91

                            Comment

                            • kansipahvi
                              Bimmer Rookie
                              • Nov 2008
                              • 92
                              • Porvoo

                              #15
                              "Pyöriipä täällä kylillä eräs e36 323 compact remmiahdettuna. Huhujen ja tutuntutunserkunveljenkoirankusettajanparhaanpanon mukaan leimattu rek. otteeseen merkinnöillä "ahdin kilpakäyttöön" = remmi paikoillaan "suljetulla alueella", tien päällä ei. Kyseinen kaveri näyttää ajelevan remmin kanssa ihan kadullakin. Ehkä kannattaisi tämmösestä ratkasusta kysellä Akelta? "

                              Olisiko tietoa em. laitteesta, millainen ahdin siinä on asennettuna ?

                              Selvittelin hiukan asioita myös katsastuskonttorin suunnasta ja tulkinnanvaraa tuntuu olevan eri konttoreiden välillä.

                              Esimerkkinä kertoivat, että esim. kytkemättömät ilokaasupullot saavat olla sijoitettuna autoon (esimerkkitapauksessa kuulemma "tyhjät pullot")

                              Toinen esimerkki oli, että normaalissa vuosikatsastuksessa ollut ajoneuvo, jossa asennettuna iso välijäähdytin putkistoineen keulilla määrättiin muutoskatsastettavaksi, vaikka turboa ei paikalleen asennetuna ollutkaan.

                              Auton sisällä kuulemma myös ahtopainemittari. Katsastusmies oli määrännyt ylimääräiset osat purettavaksi, jos auto olisi haluttu normaalisti vuosikatsastettavan.

                              Selvisi lisäksi sekin, että määriteltäessä kyseisen ajoneuvon päästöluokkaa, sovelletaan vuosimallista riippumatta valmistajan ilmoitusta. Mikäli valmistaja on ilmoittanut päästöluokaksi Euro 2, ei vuosimallilla ole väliä.

                              Kannattaa olla tarkkana valitessaan virityskohdetta, sillä esim. mallisarjan loppupään e36 328:n yksilöt s a a t t a v a t olla Euro 3 normin mukaisia päästöiltään.

                              Löytyykö mistä(än) tarkempaa tietoa tuosta pakokaasumittauksesta Euro 2 normin mukaan. Millaisten kriteerien ja mittausolosuhteiden mukaan siinä ajoneuvoa ja sen päästöjä syynätään ? (kuutiotilavuuden vaikutus, CO/CO2 päästöt, HC:t jne ?)

                              Mittaus taitaa alkaa 40 sek. käynnistyksen jälkeen ja mittaus aloitetaan huonelämpötilasta. Mittaukset tekee ilmeisimmin VTT ja joku muukin suomessa.

                              Ymmärtääkseni siinä pitäisi olla kaikki kirjattuna ylös pakoputkistoineen mahdollisine välijäähdyttimineen aina perävälitystä ja rengaskokoa myöden !


                              K.P

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎