Announcement

Collapse
No announcement yet.

328 e36 facelift Touring etuvalojen irroitus

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • BcB
    Bimmer Fanatic
    • May 2004
    • 222
    • Tampere

    328 e36 facelift Touring etuvalojen irroitus

    Eli pitäis saada etuvalot villkuineen irti ja uudet paikalle, mutta tuntuis homma kanittavan..

    Ohjeitahan tähän löytyy ja olen niiden mukaan edennyt, eli ensin keskisuojamuovi irti, sitten 8mm mutterit irti valoista (4kpl, kaks hankalasti alla ja kaks päällä). Tämän jälkeen koko hoito tuntuis olevan jotakuiskin irrallaan, mutta tulee vaan muutaman sentin ulos ja sitten kanittaa? Pitäiskö noi vilkut jotenkin irrottaa itse valoasetelmasta, jotta sen sais ulos? Vai tuleeko konaisena? Entä valojen korkeudensäätömoottori? Eikös sekin kanita jos yrittää valoja vetää ulos? Mites se irtoaa?

    hjelp?
    Last edited by BcB; 03-10-2008, 13:14.
    Näillä mennään...

    530d e60 sedan

    Ex:
    320 e30 Imola Red Coupe
    525i e34 Luxorbeige Sedan
    535i e34 Shadowline Sedan
    328i e36 Touring M-Sport
    535 e39 sedan V8- manual
  • DannyBoy
    Bimmer Fanatic
    • Dec 2005
    • 720

    #2
    vilkut pitää irroittaa ensin. vilkun ja umpion välissä se semmon klipsu, mitä pitää meisselissä painaa. Konehuoneen puolelta.



    korkeudensäätömoottoreista kannattaa ottaa liittimet irti. ja itse moottori irroittaa vasta, kun koko umpio on irti.
    Kokovartalokyrpä

    Nyt ajossa:
    BMW X5 E45 M-Sport -20
    BMW X5 Sport package -07
    EX: Pirusti Pemareita

    Comment

    • jr66
      Bimmer Enthusiast
      • Apr 2006
      • 16453
      • Asikkala

      #3
      Vilkut irti valoista, päältäpäin katsot niin näkyy sellanen muoviklipsu jota pitää painaa vilkkuun päin (varovasti) niin vilkku irtoaa, ei tarvi irrottaa moottoreita.

      E: hidas....

      Comment

      • JuhaX
        Bimmer Fanatic
        • Oct 2007
        • 191
        • KiSkO/ToiJa

        #4
        Originally posted by BcB View Post
        Eli pitäis saada etuvalot villkuineen irti ja uudet paikalle, mutta tuntuis hommakanittavan..

        Ohjeitahan tähän löytyy ja olen niiden mukaan edennyt, eli ensin keskisuojamuovi irti, sitten 8mm mutterit irti valoista (4kpl, kaks hankalasti alla ja kaks päällä). Tämän jälkeen koko hoito tuntuis olevan jotakuiskin irrallaan, mutta tulee vaan muutaman sentin ulos ja sitten kanittaa? Pitäiskö noi vilkut jotenkin irrottaa itse valoasetelmasta, jotta sen sais ulos? Vai tuleeko konaisena? Entä valojen korkeudensäätömoottori? Eikös sekin kanita jos yrittää valoja vetää ulos? Mites se irtoaa?

        hjelp?
        Vilkku on ns. hahloissa/urissa klipsillä kiinni lähtee kun painat sitä klipsiä ja vedät vilkua ulospäin(1 klipsi per vilkku).
        Korkeudensäätömoottorit taas lähtee ihan pyöräyttämällä auki ja sitten moottori poies(huom! moottorin 'tappi' voi olla umpion sisällä napakasti kiinni, joten varovaisuutta.Kampeamalla lähtee kyllä!).Moottoreita ei kyläl tarttee irroittaa umpioita poistaessa, mutta tulipahan kerrottua.


        Toivottavasti helpotti edes vähän

        edit:toiset ehtikin ensin...
        Last edited by JuhaX; 03-10-2008, 13:43.
        Baijerilainen Mutteri Wiritelmä 325 M-sport
        Käyttikset:
        -Opel astra G vm.2004

        Ex-kulkineet:
        Honda Civic GranPrix 2007, Volvo V40 2,0T, Bashan 300cc, "Mopona" Triumph Daytona vm.2005, Mercedes Benz cosworth 1989, Mercedes Benz 190e sportline vm.1988, Volvo 460 vm.1992
        Citroen Xsara 1,8 vm.1998, Ford Escort vm.1993, Mazda 323 vm.1987




        Comment

        Working...
        X
        😀
        🥰
        🤢
        😎
        😡
        👍
        👎