Ostin auton talvella, ja lasinnostin "suttasi", siitä valkeasta hammasrattaasta, jota ruuvi pyörittää, oli yksi kohta sileänä --> purkaamolta uusi ja alkoi pelaamaan, tosin huomasin että oven sulkiessani se painoi lasin huomattavasti toista ovea lujemmin kiinni tiivisteeseen! No kesällä se teki jumot lasin ylä-asentoon, ja kun nyt aloin asiaa tutkimaan ja purin moottorin+kulmavaihteen, se ruuvi oli syönyt lovet valkoiseen hammasrattaaseen ja mennyt jumiin. no fiilasin ja sain heräteltyä sen vielä toiminta kuntoon. Lasin "paikkatietoahan" voi säätää (huijata se kohdalleen) irroittamalla sitä 3 napaista liitintä moottorin perseestä ja säädellä napeista lasi kohdalleen. Muutaman kerran säädin kohdalleen ja sitten huomasin että aina kun oven aukaisee ja laittaa kiinni, lasi nousee enemmän kuin laskee. tästä johtuen se kiilaa lasin aina niin lujasti tiivistettä vasten ja sitä kautta syö kulmavaihteen hammasratasta. Tein testin että säädin lasin liikkeensä puoliväliin ja suljin ja auoin ovea--> joka kerralla nousi ylemmäs--> lopulta oli tiivistettä vasten.
Käsittääkseni ei pitäisi toimia kyllä näin? Onko kellään sattunut samanlaista kohdalle/onko tietoa mistä johtuu tai onko normaalia?!?
Toinen ovi pelaa kuin unelma!
Toivottavasti jollakin on tietoa asiasta, kyseessä Brose merkkinen moottori. Auto on 316-e36-coupe-94...
Käsittääkseni ei pitäisi toimia kyllä näin? Onko kellään sattunut samanlaista kohdalle/onko tietoa mistä johtuu tai onko normaalia?!?
Toinen ovi pelaa kuin unelma!
Toivottavasti jollakin on tietoa asiasta, kyseessä Brose merkkinen moottori. Auto on 316-e36-coupe-94...
Comment