e36 320 automaatti coupe. ikkunat toimii mutta joutuu avausnappia naputtamaan kokoajan et menee lasi ylös tai alas eli mistä moinen
tänää ainaki ku vaihoin duunis yhtee autoo ikkunan nostin mekanismin ni tuli sama vika.. ni se piti opettaa sillee et ikkuna ylös sit pitää sitä nappulaa et ikkunanousis ni joku 5sek(ku ikkuna on ylhääl) ja sit nappula alas sillee et pitää pohjas niin kaua et ikkuna on iha alhaal.. mut toisin auto mihi vaihoin ni oli rellu
mut sama opetus kuulemma on monissa autoissa..
Joo, itselläkin sama vika! Kuskinpuoleisessa sekä apparin puolella, ikkuna liikkuu vain nakuttaen. Korjaamolla koitti ohimennen tuota opetusniksiä mutta eipä tepsinyt. Kuulin myös tällaisen version, mitä tuossa jo aikaisemmin puitiin, elikkäs se antura, joka havaitsee ikkunan väliin jäävät esineet, niin olisi saanut kosteusvauriota ja sen takia koko ajan kuvittelee siinä olevan estettä.
Pahvit vaan irti ja vilkuilemaan, vois samalla korjailla aikasemman omistajan sekoiluja.
Edittiä: Elikkäs jos haluaa hoitaa homman jääräpäisesti, niin repii vaan helvettiin kyseisen anturasysteemin. Ainoa ohjeistus tähän olen kuullut "siihen menee kaksi johtoa, yhdistä ne toisiinsa niin vöila!
Last edited by Fistefoe; 22-11-2008, 23:27.
Reason: Sekoilua
hmm:think eikai näissä ole sitä systeemiä ollenkaan että "havaitsee" ikkunan väliin jäävät esteet... ainakaa mulla ei ollu 92 325 coupéssa ja eikä ole tuossa 95 323 sedanissakaan:think tai sitten ne on jossain vaiheessa revitty molemmista pois
Kaikki tietäväiset KOOLLE! Nyt on pahvit irti ni voisi samalla katsella jos saisi korjattua tän nykimisvian.
Eli kuten threadin alussa olevalla tekstillä, minulla on sama ongelma! Missä vika!? :P
Oireet ovat täsmälleen samanlaiset enkä usko että olemme ainoat kyseisellä vialla. Kai nyt joku tietää vian.. Ennen kuin lähden repimään moottorin johtoja irti
Jos ikkuna liikkuu vaan naputtamalla kytkintä, vika on nostinmoottorin yhteydessä olevassa tunnistimessa, jonka "rulla" on liikahtanut akselillaan. Tämä taas tekee sen, että se ei enää ole anturin kohdalla jolloin ikkuna avautuu vaan naputtelemalla.
Korjaus tapahtuu helpoiten..? Huomenna valosalla sitten..
Siihen moottoriin menee yhteensä kaksi liitintä. Yksi johtonippu sekä yksi 'letku' jossa menee vaijerin tuntunen sisällä. Pitääkö moottori irroittaa/purkaa korjaamiseen?
Korjaus tapahtuu helpoiten..? Huomenna valosalla sitten..
Siihen moottoriin menee yhteensä kaksi liitintä. Yksi johtonippu sekä yksi 'letku' jossa menee vaijerin tuntunen sisällä. Pitääkö moottori irroittaa/purkaa korjaamiseen?
Tunnistin on moottorin kyljessä kiinni, ite en operaatioo oo koskaan joutunu tekeen joten en tiiä mitä kaikkee pitää purkaa. Jos sen kerran purkaa niin kannattaa se kiekko esim. liimata siihen akselille oikeeseen kohtaan.
En kyllä ymmärrä mitä se liimaaminen auttaa, ihan tukevasti se on siinä kiinni. Nyt on siis tietenkin kyse siitä etten tiedä mitä tarkoitat! Harmaa mötikkä siinä moottorin kyljessä, ihan tukevasti kiinni ja niin pois päin. On se vaikiata..
Eli oireet Coupeessa: sähköikkuna menee ylös/alas vain naputtamalla kytkintä uudestaan ja uudestaan. kerralla ikkuna liikahtaa sen 2-4cm. vikaa on kummassakin ikkunassa. ikkunaa ei ole vaihdettu, ei niinkään moottoria, ovet eivät ole saaneet kolhuja eikä kosteusvaurioita ole havaittu. ja tiivisteet ovat(?) kuosissa, päällisin puolin elikkä timmissä kunnossa ku viistoistkesänen tsirbale. where is da problem, dude?
No nyt rupes kiinnostaa! Perkele kun ei ole valosaa ikinä. Joko olen töissä tai sit nukun yötöiden takia valosalla.
Edit.. Avasin koko moottorin enkä saanut muuta kuin rasvaset kädet. En tosin vieläkään tutkaillu hammastoa, tuppas _jälleen_ pimeyden ylle. Toi pitäis muutenkin viedä kunnon korjaamoon, eipä se tappais jos heittäis ton vian samaan syssyyn.
Comment