Announcement

Collapse
No announcement yet.

e36 Depon angel eyesseihin vanhat korkeudensäätömoottorit?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Juggis
    Bimmer Rookie
    • Jul 2006
    • 197
    • Espoo

    e36 Depon angel eyesseihin vanhat korkeudensäätömoottorit?

    Eli tilasin tuolta Piritekistä nämä valot;

    http://www.piritek.com/shop/product_details.php?p=94

    Tuossahan selvällä suomenkielellä sanotaan, että "Vanhat korkeudensäätömoottorit ovat siirrettävissä näihin."

    Ollaan nyt yritetty kammeta tuota moottoria noihin uusiin umpioihin, mutta tilannehan on tämä;



    Tuo metallinen tikku on siis valoissa mukana tullut manuaalinen säädin ja muovinen taas orkkis Boschin sähköinen säätö, joka on huomattavasti tuota mukana tullutta pidempi! Onko tuo edes rakenteellisesti mahdollista saada mahtumaan tuonne, vai kädetetäänkö vaan taas urakalla?? Onko joku saanut noihin depon valoihin tuon alkuperäisen moottorin paikalleen? Alkaa keinot loppumaan kesken, kun eivät vain istu paikalleen

    Ja niin, tuo orkkis säätö on säädetty lyhimmälle asetukselleen.
    Last edited by Juggis; 14-10-2008, 23:30.
    F10 535d xdrive msport
    Ex. e91 325xiA
    Ex. e36 328i Coupé
  • Makee28
    Bimmer Fanatic
    • Jun 2003
    • 527
    • Kitee

    #2
    Ei käy moottori suoraan niihin Depon valoihin. Mutta tee-se-itse mies lyhentää sen moottorin tangon lyhyemmäks, niin alkaa käymään.
    Ei se mikään simppelijuttu oo, mutta jos työkalut kestää käsissä niin ei mahdotonkaan tehtävä.

    Yhdet moottorit olen muokannut, ja sen jälkeen "Mallessa joissa ajovalojen korkeudensäätö, vaatii muokkausta säätömoottorin kiinnittämiseksi!!" lisättiin jonnekkin.

    Comment

    • Juggis
      Bimmer Rookie
      • Jul 2006
      • 197
      • Espoo

      #3
      Okei.... :think

      No mites jos nyt laittaa nuo manuaaliset säätimet kiinni ja heivaa sähkömoottorit harakoille niin mitäs mieltä katsastussetä on tuosta? Vai riippuuko ihan sedän päivästä?

      Autohan on vm. -95.
      F10 535d xdrive msport
      Ex. e91 325xiA
      Ex. e36 328i Coupé

      Comment

      • JuhaX
        Bimmer Fanatic
        • Oct 2007
        • 191
        • KiSkO/ToiJa

        #4
        Originally posted by Juggis View Post
        Okei.... :think

        No mites jos nyt laittaa nuo manuaaliset säätimet kiinni ja heivaa sähkömoottorit harakoille niin mitäs mieltä katsastussetä on tuosta? Vai riippuuko ihan sedän päivästä?

        Autohan on vm. -95.

        Hmmm, en muista oliko juuri vm.95 ja joku kk-alkaen ajovalojen sähköinen korkeudensäätö täytyy toimia(viisaammat korjatkoon tarkan ajan).
        Eiköhän muutenki toi oo melko tapauskohtaista, elikkä voipi olla sun tapauksessa juuri sedästä kiinni. Ittellä eivät oo edes joka kerta kokeilleet toimivuutta.
        Yhdessä autossani oli uudempi ja paremmin varustellun sisusta vaihdettu jälkikäteen, eikä kaikki sähkövermeet todellaakaan toimineet Säätimet olivat jätetty jottei jää 'ikäviä' reikiä
        Baijerilainen Mutteri Wiritelmä 325 M-sport
        Käyttikset:
        -Opel astra G vm.2004

        Ex-kulkineet:
        Honda Civic GranPrix 2007, Volvo V40 2,0T, Bashan 300cc, "Mopona" Triumph Daytona vm.2005, Mercedes Benz cosworth 1989, Mercedes Benz 190e sportline vm.1988, Volvo 460 vm.1992
        Citroen Xsara 1,8 vm.1998, Ford Escort vm.1993, Mazda 323 vm.1987




        Comment

        • MMF
          Bimmer Fanatic
          • Sep 2007
          • 461
          • Sipoo

          #5
          Originally posted by JuhaX View Post
          Hmmm, en muista oliko juuri vm.95 ja joku kk-alkaen ajovalojen sähköinen korkeudensäätö täytyy toimia(viisaammat korjatkoon tarkan ajan).
          6/95 jälkeen käyttöönotetut.

          Juurikin ton takia vaihdoin enkelit pois ja laitoin orkkikset tilalle, mutta ei ne edes testannu niitä katsastuksessa..
          E70 X5 3.0D -07
          W124 200d
          Hiace 4wd

          EX: E36 328 M Touring -95, E30 320i touring, 530da M-Sport -03, 523i Touring -98, E60 530d M-Sport -06, E83 X3 3.0d


          Comment

          • peto2
            BTCF Member
            • Jan 2007
            • 8262
            • Järvikylä (Nakkila)

            #6
            Originally posted by Makee28 View Post
            Ei käy moottori suoraan niihin Depon valoihin. Mutta tee-se-itse mies lyhentää sen moottorin tangon lyhyemmäks, niin alkaa käymään.
            Ei se mikään simppelijuttu oo, mutta jos työkalut kestää käsissä niin ei mahdotonkaan tehtävä.

            Yhdet moottorit olen muokannut, ja sen jälkeen "Mallessa joissa ajovalojen korkeudensäätö, vaatii muokkausta säätömoottorin kiinnittämiseksi!!" lisättiin jonnekkin.
            FK:n enkeleissä ihan sama homma.. nyt on manuaalisäädöt niin minimissä alaspäin kuin voi olla ja silti näyttää taivaisiin.. mikä liima olisi tarpeeksi pitävää noissa muovi tangoissa? vai pitääkö ihan hitsata? muovin hitsaaminen nimittäin onnistuu tuttavan firmalla mutta tuo matka..
            heitä nyt jotain ohjetta kun kerran olet homman tehnyt!
            F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
            ex:
            E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
            Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
            Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
            Nakkaa privaa jos tarvetta.

            Comment

            • Juggis
              Bimmer Rookie
              • Jul 2006
              • 197
              • Espoo

              #7


              No nyt ovat kiinni tuolla manuaalisellä säädöllä. Tuolla sähköisellähän ei tee mitään, eli saa nähdä jaksaako alkaa yrittämään noita tappien lyhennyksiä.

              Tämähän ei ihan tähän toikkiin kuulu mutta laitetaan nyt tähän kun toikin aloitin; eli ennakko-odotuksia vastaan noi tuntuu keräävän kosteutta ihan miehekkäästi. Eka 2km ajo tallilta kotiin kuivassa säässä ja sisäpuolelta umpioiden lasin alareunasta huurussa

              Onko tuohon jotain lääkettä?
              Last edited by Juggis; 16-10-2008, 16:58.
              F10 535d xdrive msport
              Ex. e91 325xiA
              Ex. e36 328i Coupé

              Comment

              • Makee28
                Bimmer Fanatic
                • Jun 2003
                • 527
                • Kitee

                #8
                Originally posted by peto2 View Post
                FK:n enkeleissä ihan sama homma.. nyt on manuaalisäädöt niin minimissä alaspäin kuin voi olla ja silti näyttää taivaisiin.. mikä liima olisi tarpeeksi pitävää noissa muovi tangoissa? vai pitääkö ihan hitsata? muovin hitsaaminen nimittäin onnistuu tuttavan firmalla mutta tuo matka..
                heitä nyt jotain ohjetta kun kerran olet homman tehnyt!
                Ei niitä tankoja kannata alkaa siitä "pallopäästä" lyhentämään, vaan sieltä takapuolelta.
                Eli se moottori pitää purkaa, että saa sen tangon sieltä pois. Tankoa lyhennetään (muistaakseni n.8mm) ja tehdään uusi ura lukitusta varten. Ei siis ole tosiaankaan mikään helppo juttu, mutta jos on kätevyyttä käsissä niin ei mikään mahdoton urakka.

                Originally posted by Juggis View Post
                Tämähän ei ihan tähän toikkiin kuulu mutta laitetaan nyt tähän kun toikin aloitin; eli ennakko-odotuksia vastaan noi tuntuu keräävän kosteutta ihan miehekkäästi. Eka 2km ajo tallilta kotiin kuivassa säässä ja sisäpuolelta umpioiden lasin alareunasta huurussa

                Onko tuohon jotain lääkettä?
                Kannattaa jättää joku takana olevista kansista pois, tai kikkailla se raolleen. Näin umpio tuulettuu paremmin eikä kosteutta pääse kertymään niin paljoa. Tuo kosteusongelma tuntuu vaivaavan ihan orggislamppujakin sen jälkeen kun niitä menee availemaan. Tuo tuuletus pätee niihinkin. Kannattaa tosin muistaa laittaa ne luukut kiinni sitten kun pesee konetta. Sen jälkeen on huurua sitten vähän pidemmän aikaa..

                Comment

                • habahaba
                  Bimmer Rookie
                  • Aug 2005
                  • 112

                  #9
                  Itse tein säätömoottorin tankojen lyhennysoperaation joskus aikoinaan purkamatta itse moottoria.
                  Rautasahalla säätömoottorin muovinen tanko keskeltä poikki, sitten katkaisin tuon mukana tulleen metallisen manuaalisäätötangon sopivalta kohdalta poikki(mittaa!).

                  Porasin säätömoottorin muovisen tangon tynkään poralla reijän tuolle metallitangolle(olisko ollut joku 4mm?) ja kiersin metallitangon liiman kanssa kiinni. Se metallinen tanko uppos muistaakseni jotain 10mm sinne muovisen sisään.
                  Pelasivat ok, tossa hommassa meni about 10-15min(+liiman kuivuminen)

                  Comment

                  • NikitaT
                    Bimmer Fanatic
                    • Nov 2007
                    • 426
                    • Espoo

                    #10
                    Originally posted by Juggis View Post
                    Eli tilasin tuolta Piritekistä nämä valot;



                    Tuossahan selvällä suomenkielellä sanotaan, että "Vanhat korkeudensäätömoottorit ovat siirrettävissä näihin."

                    Ollaan nyt yritetty kammeta tuota moottoria noihin uusiin umpioihin, mutta tilannehan on tämä;



                    Tuo metallinen tikku on siis valoissa mukana tullut manuaalinen säädin ja muovinen taas orkkis Boschin sähköinen säätö, joka on huomattavasti tuota mukana tullutta pidempi! Onko tuo edes rakenteellisesti mahdollista saada mahtumaan tuonne, vai kädetetäänkö vaan taas urakalla?? Onko joku saanut noihin depon valoihin tuon alkuperäisen moottorin paikalleen? Alkaa keinot loppumaan kesken, kun eivät vain istu paikalleen

                    Ja niin, tuo orkkis säätö on säädetty lyhimmälle asetukselleen.

                    Ihan näin OT:na, voisitko laittaa kuvaa autosta valosalla niin näkis miltä nuo Depot näyttää. Itsellänikin on nuo käynyt mielessä.

                    Comment

                    • pyroz
                      BTCF Member
                      • Nov 2002
                      • 6742
                      • PK-seutu

                      #11
                      14.06.1995 ja jälkeen käyttöönotetuissa pitää toimia sähköinen säätö. Jos katsastuksessa ainoa puute niin leima tulee mutta nykyiseen rek. otteeseen jää merkintä "korjattava xx.xx.xxxx mennessä". Eli yhden leiman menee, mutta seuraavana vuonna voi käydä toisin.
                      S65, S85, H1, N63TU, HA0, IB1

                      Comment

                      • Juggis
                        Bimmer Rookie
                        • Jul 2006
                        • 197
                        • Espoo

                        #12
                        Originally posted by NikitaT View Post
                        Ihan näin OT:na, voisitko laittaa kuvaa autosta valosalla niin näkis miltä nuo Depot näyttää. Itsellänikin on nuo käynyt mielessä.
                        Juu laitetaan Pitäisi auto pestä ensin.
                        F10 535d xdrive msport
                        Ex. e91 325xiA
                        Ex. e36 328i Coupé

                        Comment

                        • Juggis
                          Bimmer Rookie
                          • Jul 2006
                          • 197
                          • Espoo

                          #13
                          http://juggis.1g.fi/kuvat/Angel%20Eyes/

                          Noin. Siellä päiväsaikaan otettuja kuvia

                          Auttoi kummasti tuo suojakupujen aukominen tuohon huurteeseen. Mikähän olisi paras tapa kikkailla nuo hengittäviksi vaikka kupit ovat kiinni? Noin pidemmän päälle alkaa keräämään kaikkea paskaa tuonne piuhoihin. Ajattelin joko leikata reunoista pienet biitit irti ilmareijiksi tai sitten porata kupuihin muutaman reiän perään :think
                          F10 535d xdrive msport
                          Ex. e91 325xiA
                          Ex. e36 328i Coupé

                          Comment

                          • sassi
                            Bimmer Fanatic
                            • Apr 2008
                            • 412
                            • Nivala

                            #14
                            Alkuperäisissä umpioissa näyttää olevan tuollainen kuminen letkunpätkä, jossa on 90 asteen mutka alaspäin, eli pääsee hengittämään sen kautta mutta esim. moottorin pesussa vesi ei pääse umpion sisään.

                            Jos ei auta niin 2 tuollaista/umpio niin eiköhän helpota?
                            --
                            Sassi
                            - F10 530d
                            - KTM 690 Enduro
                            Ex. E90 330d, E46 330d

                            Comment

                            • Juggis
                              Bimmer Rookie
                              • Jul 2006
                              • 197
                              • Espoo

                              #15
                              Tutkailin ja irroittelin noita kupujen tiivisteitä. Toiseen auttoi, kun otin tiivisteen irti ja takaisin. Nyt se kupu on kiinni eikä huurru enää. Toinen on tuo kettumaisempi umpio, joka on vaikea laittaa paikalleen. Pitää taistella se sinne kunhan kerkeää ja katsoo onko sama käynyt sillekkin

                              Nyt laivalle
                              F10 535d xdrive msport
                              Ex. e91 325xiA
                              Ex. e36 328i Coupé

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎