Ei oo satavarma tieto, mutta kunhan se korvaava mittaristo on samanlaisesta autosta (nelos- tai kutoskone) niin pitäisi sopia. Samoiten vuosimallin pitää täsmätä noin suunnilleen (9/95 uudempi tai vanhempi).
noita muuten kun vaihtaa, kannatta varoo sitä pirun sinettiä... meinaan jos se menee poikki nii luule seuraavat omistajat että mittaria on ruuvattu taakkepäi
Olleet ja olevat helmet:
Mercedes-Benz C180iA -94, BMW E34 -90, BMW E30 Cabriole -85, Pontiac Firebird -90
Seuraavat bensakrematoriot:
Mercedes-Benz SEL W140 ?, BMW M5 E34/E39 ?, BMW E36 Cabriole ?, Chevrolet Camaro -68/-69 ?
Digimittaristolla varustetussa autossa ei periaatteessa tarvitse siihen sinettiin koskea jos meinaa "ruuvata" kilsalukemia. Eli ehjä sinetti ei takaa mitään.
Siis 9/95 on jokin raja mittareissa ? Ei ole tarkoitusta kilometrejä ruuvata, mittari vain oikuttelee ,valot sekoilevat ja bensamittari menee välillä nollaan. Hienot on Baijerin poikien sähköt ?
Tarkoitat SiemensVDO:n tehtaita, ei taida olla Baijjerissa?
Toki autojenkin sähköosat on jo kovilla vimeistään kun kahdenkymmenen vuoden ikä lähenee, se on jo monta vuotta yli tehtaan suunnitteleman romutusrajan...
Puhtaasti paikallaan pidettävään tärinävapaaseen käyttöön suunnitellut kotiPC:tkin heitetään roskiin jo alle kymmenvuotiaina, useasti mystisten vikojen vuoksi, välillä vain ominaisuuksien vanhenemisen.
Kiitokset teille rakkaat foorumilaiset ! Kyllä löytyy tietoa täältä. Joo ja totta on ,että auto on jo 16 vuotta(160 tkm) vanha.
Mitenkähän nämä uusien autojen sähköt toimivat 15 vuoden päästä kun uudet kodinkoneetkin kestävät max. 5v.
Hauska kuriositeetti,kymmenen vuotta omistamassani pösö 205 gti:ssä(lopussa lähes 300 tkm,vm 1987) ei kärähtänyt ensimmäistäkään polttimoa tai katkaisijaa/kytkintä.
Muita ongelmia sen sijaan riitti.
Noh olihan se "lievästi" yksinkertaisempi sähköiltään.
Comment