Announcement

Collapse
No announcement yet.

e36 rättikaton rätin vaihto? ( Kuka vaihtaisi & hinta )

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • zim,zimmer-my beamer
    Bimmer Fanatic
    • Feb 2004
    • 214
    • Helsinki

e36 rättikaton rätin vaihto? ( Kuka vaihtaisi & hinta )

Terve.

Ajattelin ehkä vaihdattaa rätin mun e36 avoon ja löysin yhden myynnissä asennusohjeineen! Funtsin että miten vaikea tuollaisen rätin vaihto on? Kannattako itse yrittää vaiko suosiolla viedä jonkun muun asennettavaksi?

TIETÄÄKÖ KUKAAN KUKA ASENTAISI UUDELLAMAALLA TAI LÄHISTÖLLÄ!!?
    Last edited by zim,zimmer-my beamer; 03-11-2008, 21:32.
    635csia -82, 535da m-sport -07, 530da m-sport -02, 325 cab -94, 535ia 3,7l ac schnitzer-technic -90, 535i -88
  • JD
    Bimmer Enthusiast
    • Oct 2002
    • 1194
    • Espoo

Originally posted by zim,zimmer-my beamer View Post
    Ajattelin ehkä vaihdattaa rätin mun e36 avoon ja löysin yhden myynnissä asennusohjeineen! Funtsin että miten vaikea tuollaisen rätin vaihto on? Kannattako itse yrittää vaiko suosiolla viedä jonkun muun asennettavaksi?
    Kysy ensin paljonko maksaa vaihto ja sitten tee päätös haluatko sen verran maksaa.

En tiedä onko mikään muuttunut mutta E30 kokemuksella totesin että rätin voi itse vaihtaa, mutta melkoista askartelua se on että tulee istuva.
    Ensikertalainen joutuu pikkuhetken pähkäilemään kiinnityksiäkin jo purkuvaiheessa, kasatessa enemmän...
    Kaikki autoni,, omassa käytössä olleita ainakin 50kpl...
    https://jaridebner.kuvat.fi/kuvat/Om...kautta+aikain/

Comment

• zim,zimmer-my beamer
      Bimmer Fanatic
      • Feb 2004
      • 214
      • Helsinki

Joo, arvelinkin että tuo varmaan on aikamoisia hermoja vaativa homma!!

Onko kellään tiedossa kuka tommosen vaihtaisi Uudellamaalla ja osviittaa hinnasta!?
      635csia -82, 535da m-sport -07, 530da m-sport -02, 325 cab -94, 535ia 3,7l ac schnitzer-technic -90, 535i -88

Comment

• zim,zimmer-my beamer
        Bimmer Fanatic
        • Feb 2004
        • 214
        • Helsinki

olisko kellään enempi tietoa!!?

Comment

• IvvN
          Bimmer Enthusiast
          • Jun 2003
          • 3078
          • HelSINKI

olisko kellään enempi tietoa!!?
          Joku verhoomo Espoossa tekee noita ja on tehnyt todellapaljon rätin vaihtoja sekä tehnyt niitä tyhjästä. Me saadaan semmoinen valmis rättikatto tilattua, mutta en ole ikinä nähnyt miten niitä vaihdetaan enkä tilannut yhtäkään. Olen nähnyt yhden e36:sen, jossa joku yritti asentaa itse sen katon ja se asennus meni päin puuta -> katto ei toimi vieläkään. Joku sähköjuttu kuulemma.
          Luxusta elämään - KhreliX Design verhoomo
          www.kxd.fi

Mahdollisesti maailman paras verhoomo

Comment

• zim,zimmer-my beamer
            Bimmer Fanatic
            • Feb 2004
            • 214
            • Helsinki

Heh, just just! Sitä mä vähän epäilin että ei varmaankaan ole ihan helppo nakki!

Kiitti tiedosta. Jos joku sattuu tietään kyseisen verhoomon nimen niin olisin kiitollinen!

Comment

• JD
              Bimmer Enthusiast
              • Oct 2002
              • 1194
              • Espoo

Heh, just just! Sitä mä vähän epäilin että ei varmaankaan ole ihan helppo nakki!

Kiitti tiedosta. Jos joku sattuu tietään kyseisen verhoomon nimen niin olisin kiitollinen!
              Tätä olen käyttänyt verhoilutarpeissani, (nahkasisusta juttuja + rättikaton takalasin vaihtoon)
              ------------------------
              Tapiolan Autoverhoilu

Niittykatu 3, Niittykumpu, Espoo
              p. (09) 888 1516
              Vanhoihin ja harrastusautoihin erikoistunut verhoomo. Myös rättikatot.
              ------------------------
              Kaikki autoni,, omassa käytössä olleita ainakin 50kpl...
              https://jaridebner.kuvat.fi/kuvat/Om...kautta+aikain/

Comment

• zim,zimmer-my beamer
                Bimmer Fanatic
                • Feb 2004
                • 214
                • Helsinki

Ok, kiitos!!! Täytyypi kävästä tuolla keskustelemassa!

Comment

• KasTrolli
                  BTCF Member
                  • Dec 2007
                  • 762
                  • Tampere

Nostetaas vanhaa lankaa, sillä aihe alkaa olla ajankohtainen enkä juuri parempaakaan topicia löytänyt.
                  Olen ämpyillyt oman cäbin rätin vaihdon kanssa jo turhankin kauan. Sitä on paikkailtu, saumoja kursittu ja viimenään ympäriinsä liimattu "ikkuna" meni särki takaniskatukien pamahtaessa siitä läpi, kun driftasin rotvalliin.

Homman ajattelin tehdä itse, ja nyt kaipaankin vinkkejä ensisijaisesti siihen, mistä uusi rätti kannattaa hankkia. Ebay varmaankin source, mutta omakohtaisia kokemuksia katon vaihtaneilta olisi hieno kuulla.
                  Toiseksi, varsin tervetulleita ovat neuvot itse katon vaihtoon liittyen. Kyseessä puoliautomaattisesti toimiva värkki, mikä mekaanisesti kyllä toimii.
                  sigpic

Comment

Working...
                  X
                  😀
                  🥰
                  🤢
                  😎
                  😡
                  👍
                  👎