Announcement

Collapse
No announcement yet.

E36 4d koreissa mallikohtaisia eroja?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • 131
    Bimmer Fanatic
    • May 2004
    • 393
    • Siilinjärvi

    E36 4d koreissa mallikohtaisia eroja?

    Uutta kilpuria suunnittelen ja mietin josko E36 4d 316 yms. mallien korit ovat identtisiä 323i ja 325i mallien kesken? E30 malleissa ainakin oli jotain konehuoneen kannakkeita eri tavalla. Varmaankin joku on korinvaihtoja tehnyt, mitä tuli vastaan? Jos jollain on punaisia tai valkeita luukullisia koreja niin niitäkin voi privaan esitellä. Jos väri olisi sopiva niin töitä säästäisi..
    Marko

    http://www.uniball.fi/

    BMW E30 S54B32 SS
    Fiat 131 Abarth g.4 historic

    http://www.131abarth.com/
    http://www.facebook.com/pages/2-Team...65543543540581
    https://www.youtube.com/user/131rally?feature=guide
  • JD
    Bimmer Enthusiast
    • Oct 2002
    • 1194
    • Espoo

    #2
    Originally posted by 131 View Post
    Uutta kilpuria suunnittelen ja mietin josko E36 4d 316 yms. mallien korit ovat identtisiä 323i ja 325i mallien kesken? E30 malleissa ainakin oli jotain konehuoneen kannakkeita eri tavalla. Varmaankin joku on korinvaihtoja tehnyt, mitä tuli vastaan? Jos jollain on punaisia tai valkeita luukullisia koreja niin niitäkin voi privaan esitellä. Jos väri olisi sopiva niin töitä säästäisi..

    Niin siis osaluettelostahan voit katsoa että nämä mallit käyttivät samaa koria:


    ...ja senkin että uuden varaosakorin voit ostaa 6000€ hintaan ;-)
    Kaikki autoni,, omassa käytössä olleita ainakin 50kpl...
    https://jaridebner.kuvat.fi/kuvat/Om...kautta+aikain/

    Comment

    • 131
      Bimmer Fanatic
      • May 2004
      • 393
      • Siilinjärvi

      #3
      No niinpä näkyy. Mutta en silti usko että se on ihan noin yksioikoinen juttu. Onhan koria ainakin kattoluukulla ja ilman. Varmaankin muitakin eroja on? Voisiko joku kommentoida joka on siirtänyt 325 tekniikan johonkin 316 koriin?
      Marko

      http://www.uniball.fi/

      BMW E30 S54B32 SS
      Fiat 131 Abarth g.4 historic

      http://www.131abarth.com/
      http://www.facebook.com/pages/2-Team...65543543540581
      https://www.youtube.com/user/131rally?feature=guide

      Comment

      • JD
        Bimmer Enthusiast
        • Oct 2002
        • 1194
        • Espoo

        #4
        Originally posted by 131 View Post
        No niinpä näkyy. Mutta en silti usko että se on ihan noin yksioikoinen juttu. Onhan koria ainakin kattoluukulla ja ilman. Varmaankin muitakin eroja on? Voisiko joku kommentoida joka on siirtänyt 325 tekniikan johonkin 316 koriin?
        Luonnollisesti joudut silloin ottamaan hyllystä toisella osanumerolla varustetun korin, kattoluukullinen kori:
        Kaikki autoni,, omassa käytössä olleita ainakin 50kpl...
        https://jaridebner.kuvat.fi/kuvat/Om...kautta+aikain/

        Comment

        • 131
          Bimmer Fanatic
          • May 2004
          • 393
          • Siilinjärvi

          #5
          Katselin tuossa kymmenisen mallia eri vuosilta ja ainakin neljää numeroa löysin. Eli kahta kattoluukulla ja kahta ilman. Mikähän se nyt noiden ero on? Uskallan väittää että niissä on eroja vaikka ei olekkaan mitään todellista tietoa.


          316i -91 41008224674 (ja 325i -92)
          316i -91 41008224760 (ja 325i -92)
          318tds -94 41008224676
          318tds -94 41008224762
          Marko

          http://www.uniball.fi/

          BMW E30 S54B32 SS
          Fiat 131 Abarth g.4 historic

          http://www.131abarth.com/
          http://www.facebook.com/pages/2-Team...65543543540581
          https://www.youtube.com/user/131rally?feature=guide

          Comment

          • JD
            Bimmer Enthusiast
            • Oct 2002
            • 1194
            • Espoo

            #6
            Originally posted by 131 View Post
            Katselin tuossa kymmenisen mallia eri vuosilta ja ainakin neljää numeroa löysin. Eli kahta kattoluukulla ja kahta ilman. Mikähän se nyt noiden ero on? Uskallan väittää että niissä on eroja vaikka ei olekkaan mitään todellista tietoa.


            316i -91 41008224674 (ja 325i -92)
            316i -91 41008224760 (ja 325i -92)
            318tds -94 41008224676
            318tds -94 41008224762
            Ihan sillä samalla osaluettelolle sen näkee, katsot sen auton tiedoilla joka sinulla on mitkä osat siihen käy. Jos aiot vaihtaa akselin niin katsot mitkä kaikki mallit & vuosimallit käytti samaa akselistoa tuossa korissa. Jne.

            Kisaauton rakentamisessa on lähinnä tekniikka jonka sopivuus on ratkaisevaa? Jos sen korista puuttuu joku koriin hitsattu "dieselin releen kiinnitysruuvi" niin se tuskin paljoa häiritsee...

            Jos on epävarma ja auto on vielä ostamatta niin silloin kannattanee valita se vuosimalli jonka koria osaluettelot näyttää pisimpään ja kaikissa itselle merkitsevissä malleissa käytetyn?
            Last edited by JD; 12-11-2008, 11:08.
            Kaikki autoni,, omassa käytössä olleita ainakin 50kpl...
            https://jaridebner.kuvat.fi/kuvat/Om...kautta+aikain/

            Comment

            Working...
            X
            😀
            🥰
            🤢
            😎
            😡
            👍
            👎