Announcement

Collapse
No announcement yet.

E36 -96 325Tds automaatin "ominaisuus"

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Janzki
    Bimmer Enthusiast
    • Aug 2005
    • 4947
    • Lohja

    E36 -96 325Tds automaatin "ominaisuus"

    Tuli tuossa autossa erikoinen ominaisuus esiin, liittyen automaatti vaihdelaatikon toimintaan.
    Itse olen jokseenkin paljon näiden kanssa puljannut mutta tuollaiseen en ole törmännyt aikaisemmin.

    Eli, auton laatikko pelaa hienosti, ei töki tms. mutta kiihtyvyys 100km/h eteenpäin on vaivalloista jos kiihdytys tapahtuu suoraan satasesta.
    Kuitenkin kiihdyttäessä 80km/h eteenpäin auto vetelee mielellään 150km/h vauhtiinkin (enemmän en testannut talvirenkailla).
    Hyvä esimerkki on jos ajaa vaikka motarilla 10km matkan vakkarilla satasta ja tuon jälkeen lyö kickdownilla ytyä pyttyyn kierrokset nousevat mutta vauhti ei nouse suhteessa kierroksiin, himmatessa 80-90km/h väliin ja uudestaan paineassa pohjaan auto lähtee iloisesti.

    Voisiko moisessa ohjelma sekoilla vaihdelaatikossa ettei vaihda sopivaa vaihdetta tms?
    Laatikko ei kuitenkaan tunnu luistavan tms. ja vaihdotkin onnistuvat muuten mutkitta, sekä laatikko lukittuu ~115km/h vauhdissa.

    Sellaista, onko muilla ollut myös vastaavaa?
    Sähköposti.
    IG: janzki_
  • penariM5
    Bimmer Rookie
    • Oct 2005
    • 62

    #2
    mulla on samalla koneella e34 automaatti zf 5hp18.
    tollasta "ominaisuutta" ei multa löydy.
    eikö sen laatikon pitäis lukkitua jo siinä 85-90:think.

    Comment

    • Janzki
      Bimmer Enthusiast
      • Aug 2005
      • 4947
      • Lohja

      #3
      Niin tämä laatikko on itselle tuntematon kun on tuota uudempaa 5hp-18:sen tyyppiä..Tuollainen vanhempi tuo ZF on tuttu ja se tosiaan lukittuu aikaisemmin oikein iloisesti.
      Aikoinaan sen luin että nämä uudemmat ei olisi niin vikaherkkiä mutta muutamiin on virheellisiä ohjelmia tms. mennyt mitkä alkavat oireilemaan välillä.

      Tänään tarkkailin ominaisuutta lisää, motarin päästä on liikenneympyrä, sitä ennen kiihdyttelin 80-100km/h, ja laiskaa oli..Totesin ettei taidakkaan laatikko luistaa vaan kone ei yksinkertaisesti kerää kierroksia..Sportilla kaasupohjassa huusi 6000rpm mutta vauhti ei noussut.
      Liikenneympyrään hiljentäessä, ja uudelleen siitä kaasupohjassa kiihdyttäessä auto jauhoi tyhjää kakkoselle asti ja vauhti oli hetkessä satasessa(100km/h)

      Voisikohan tuo tulpattu pakokaasujen kierrätys systeemi nyt jotenkin vaikuttaa tähän tms.?
      Sähköposti.
      IG: janzki_

      Comment

      • peto2
        BTCF Member
        • Jan 2007
        • 8262
        • Järvikylä (Nakkila)

        #4
        Originally posted by penariM5 View Post
        mulla on samalla koneella e34 automaatti zf 5hp18.
        tollasta "ominaisuutta" ei multa löydy.
        eikö sen laatikon pitäis lukkitua jo siinä 85-90:think.
        kyllä se lukittuukin bensakoneellisissa... tdsa:ssa on kuitenkin 2.65 perävälitys ja bensamalleissa taitaa olla päälle 3

        edit: tuossa e36:ssa oon huomannu että sport asennossa loota vaihtaa liian myöhään -> diisselimäiseen tapaan kun tehot tippuu paljon ennen huippukierroksia.. e asennossa tuntuu kiihtyvän paremmin kun pykältää isompaa siinä 5000rpm kohdilla
        Last edited by peto2; 11-11-2008, 23:19.
        F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
        ex:
        E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
        Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
        Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
        Nakkaa privaa jos tarvetta.

        Comment

        • Janzki
          Bimmer Enthusiast
          • Aug 2005
          • 4947
          • Lohja

          #5
          Testit jatkui tänä aamuna, kokeilin kiihtyvyyttä ja kaasuun vastaamista kun sain ajettua motin sekä loodan lämpimäksi.
          Kaikki toimi hienosti, auto vetelee iloisesti 200km/h tuntumaankin (suljetulla alueella toki), eli laatikkovika tämä ei taidakkaan varsinaisesti olla.

          Huomasin sellaisen piirteen (varma en kyllä vielä ole), mutta kun ajoin hetken vakkarilla, auto muuttui laiskaksi tuon jälkeen, ja oli sellainen koko työmatkan loppuunsaakka.
          Tuota ennen testailin pitkänaikaa laatikkoa ja koneen toimintaa enkä ongelmia huomannut, sekä vedot tosiaan oli tallella.

          Mitenkäs näissä dieseleissä tuo vakkari on oikein toteutettu? Se kyllä toimii hienosti mutta notta ettei jokin anturivika vain siellä olisi piilossa.
          Sähköposti.
          IG: janzki_

          Comment

          • Risto113
            Bimmer Enthusiast
            • Feb 2005
            • 1204
            • GrassLake

            #6
            Originally posted by Janzki View Post
            Testit jatkui tänä aamuna, kokeilin kiihtyvyyttä ja kaasuun vastaamista kun sain ajettua motin sekä loodan lämpimäksi.
            Kaikki toimi hienosti, auto vetelee iloisesti 200km/h tuntumaankin (suljetulla alueella toki), eli laatikkovika tämä ei taidakkaan varsinaisesti olla.

            Huomasin sellaisen piirteen (varma en kyllä vielä ole), mutta kun ajoin hetken vakkarilla, auto muuttui laiskaksi tuon jälkeen, ja oli sellainen koko työmatkan loppuunsaakka.
            Tuota ennen testailin pitkänaikaa laatikkoa ja koneen toimintaa enkä ongelmia huomannut, sekä vedot tosiaan oli tallella.

            Mitenkäs näissä dieseleissä tuo vakkari on oikein toteutettu? Se kyllä toimii hienosti mutta notta ettei jokin anturivika vain siellä olisi piilossa.
            Tarkista ettei jumitteleva vakkarin vaijeri/läppä ahdista ilmansaantia!

            Comment

            • Jarhead
              Bimmer Enthusiast
              • Nov 2007
              • 1323
              • Kalajoki

              #7
              Vakkari toimii täysin sähköisesti moottorinohjausboksin kautta.

              Oletko lukenut moottorinohjaus vikakoodit?
              Tuosta hyytymisestä tuli mieleen, että ainakin uudemmissa tds moottorinohjauksissa on syöttöä rajoittavia vikatiloja jotka ei välttämättä näy kovin johdonmukaisesti muutakuin ajonaikana livedatalla lukiessa. Ilmamassamittari on ilmeisesti yksi mikä on aiheuttanut uudemmissa tds moteissa tätä k.o tautia.

              Voit yrittää tulkita kulutusmittaria muuttuuko sen käytös kun auto lussahtaa.

              Täällä juttua...
              sigpic
              -14 Opel Ampera, -99 Audi TT, 77/86 Opel Manta 2.0 gsi
              Korjaushitsausta, vanteet, ardic palopesät ja valurautaosat yms.

              Comment

              • Janzki
                Bimmer Enthusiast
                • Aug 2005
                • 4947
                • Lohja

                #8
                Tuli lukaistua joo koodit;

                Valitteli Mass Potentiometer, lämpötila-anturia sekä hehkujen kestoa..Kaksi jälkimmäistä on itse aiheutettuja mutta onkos tuo Mass Potentio sitten IMM?

                Täytyy varmaan kokeilla nyppiä siitä piuha irti ja käydä ajelees..Ainoo ongelma on että auto on daily-driver niin ei voi ihan tosta noin vain lamauttaa
                Sähköposti.
                IG: janzki_

                Comment

                • Tompa 79
                  Newbiemmer
                  • Sep 2008
                  • 17

                  #9
                  Eikös tuossa ole jo oppiva motin/laatikon ohjaus. Eli tarkkailee ajo tapaa ku ajelee tasasesti kone ns. säätelee ittensä "pappa" asentoon. Mutta kun sille tarjoilee lapikasta se hetken funtsailee ja kulku palaa ns. normaaliksi. Ei kyllä selitä tuota kierrosten nousua.:think

                  Comment

                  Working...
                  X
                  😀
                  🥰
                  🤢
                  😎
                  😡
                  👍
                  👎