Announcement

Collapse
No announcement yet.

Kampiakselin stefa / E36 325i (M50B25)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • AppleFarmer
    Bimmer Rookie
    • Nov 2006
    • 72
    • Mustasaari / Vaasa

    Kampiakselin stefa / E36 325i (M50B25)

    Kytkinrempan yhteydessä kävi mielessä, jos vaihtaisin samalla kampiakselin takimmaisen stefan. Onko projektissa jotakin ihmeellistä? Uudet vauhtipyörän pultit pitää hakea, mutta tarvitseeko hommaan mitään erikoistyökaluja? Jotakin kikka kolmosia?

    Laatikko ja kytkin on jo poissa, joten seuraavaksi irti lähtee vauhtipyörä.
  • Pimari
    Bimmer Rookie
    • Dec 2006
    • 43

    #2
    Ei siinä muuta ku kaivaa entisen pois ja naputtelee uuden tilalle.

    Comment

    • AppleFarmer
      Bimmer Rookie
      • Nov 2006
      • 72
      • Mustasaari / Vaasa

      #3
      Jep kiitos. Nyt kun otin vauhtipyörän pois, niin siellähän oli ihan normaali stefa.

      Tuleeko uuden stefan mukana joku sovitustyökalu? Eli joku oikean kokoinen hylsy jota voi käyttää apuna uutta paikoilleen naputtaessa? Näin eräs tuttu oli muistavinaan.

      Comment

      • -=DmR=-
        Bimmer Rookie
        • Apr 2005
        • 152
        • Mikkeli

        #4
        Originally posted by AppleFarmer View Post
        Jep kiitos. Nyt kun otin vauhtipyörän pois, niin siellähän oli ihan normaali stefa.

        Tuleeko uuden stefan mukana joku sovitustyökalu? Eli joku oikean kokoinen hylsy jota voi käyttää apuna uutta paikoilleen naputtaessa? Näin eräs tuttu oli muistavinaan.
        Eipä siinä mitään mukana tullu, mutta eipä siinä mitään ihmeellistä tarviikaan.
        BMW 520d F11 LCI

        Comment

        • jr66
          Bimmer Enthusiast
          • Apr 2006
          • 16371
          • Asikkala

          #5
          Originally posted by AppleFarmer View Post
          Jep kiitos. Nyt kun otin vauhtipyörän pois, niin siellähän oli ihan normaali stefa.

          Tuleeko uuden stefan mukana joku sovitustyökalu? Eli joku oikean kokoinen hylsy jota voi käyttää apuna uutta paikoilleen naputtaessa? Näin eräs tuttu oli muistavinaan.
          Ei varmaankaan...

          E: Hidas...

          Comment

          • Tzeimi
            Bimmer Enthusiast
            • Nov 2004
            • 2067
            • Banshee - Jyväskylä

            #6
            Perinteisen stefan kanssa ei tule mitään mutta jos uuden mallin "stefa" niin tulee sellanen muovi-juttu, jota pitkin menee kivasti ka:n kaulalle.
            Ei ilolla rajaa kun M2:lla ajaa.
            & 02 tulpo saniteetti dyno




            Älä väkisin, ota isompi vasara.
            If the car hasn´t been worth racing it´s not worth having

            Comment

            • O-Peksi
              Bimmer Enthusiast
              • Sep 2007
              • 2775
              • Joensuu

              #7
              Normistefaa, siis sellaista mustaa, en menisi laittamaan ainakaan, jos nyt on sellaisesta kyse. Omaan vaihdoin tuossa vuosi sitten juuri sellaisen, kun ei ollut siihen hätään alkuperäistä punaista, "öljynpyyhkimisurilla" varustettua mallia saatavilla, ja kestihän se n. kuukauden vuotamatta... Seuraavalla kerralla ostan suosiolla alkuperäisen, tai ainakin sellaisen, jonka huulesta nuo urat löytyy.

              Ja joku tiesi jossain aiemmassa keskustelussa sanoa, että ei kannata painaa stefaa täysin samaan kohtaan, missä edellinen on ollut. Edellinen on kuluttanut pienen uran jokatapauksessa kampiakselin kaulalle, niin uusi tiivistää paremmin "koskemattomassa" kohtaa kampiakselia.
              ReWoN Motors - BMW-huollot ja korjaukset, alumiinivanteiden korjaushitsaukset, pakosarjat, ahtoputket, alumiini- ja rst-hitsaukset ja sorvaukset

              Comment

              • AppleFarmer
                Bimmer Rookie
                • Nov 2006
                • 72
                • Mustasaari / Vaasa

                #8
                Sinne on kyllä menossa "ruskean punainen" alkuperäisosa.

                Comment

                • Juggie
                  Bimmer Rookie
                  • Jun 2007
                  • 199
                  • Pohjois-Pohjanmaa

                  #9
                  Lainaampa tätä topickia, kun on samanmoinen projekti tiedossa, vaikkakin M52B28:iin. Ei luulisi olevan isoja eroja?
                  Eli pitäisi kampiakselin takastefa vaihtaa, kun ilmeisesti vuotaa öljyä kytkinlevylle. Välillä luistaa ja ryömittäessä nytkyttää satunnaisesti. Kytkinpaketti on uusittu viime syksynä ja ei silloin tullut mieleen tuota vaihtaa.
                  Ajattelin samalla vaihtaa vaihdelaatikkoon stefat ja öljyt.

                  Kysymys kuuluukin: pitääkö koneesta laskea öljyt pois tuon operaation ajaksi, vai pääseekö sieltä tulemaan syliin isoja määriä, stefan ollessa pois :think
                  Onko nuo vauhtipyörän pultit välttämätön vaihtaa?

                  Tarkoitus olisi myös vaihtaa jarrunesteet ja ilmata jarrut ja kytkin.
                  Miten luistonestollisen (ASC+T) jarrujärjestelmän ilmaus eroaa luistonestottomasta. Bentleyn oppaassa kun on seuraava maininta: "On cars with All Season Traction (AST), special BMW service equipment is required to properly bleed the ABS/AST system."

                  Comment

                  • AppleFarmer
                    Bimmer Rookie
                    • Nov 2006
                    • 72
                    • Mustasaari / Vaasa

                    #10
                    Originally posted by Juggie View Post
                    Kysymys kuuluukin: pitääkö koneesta laskea öljyt pois tuon operaation ajaksi, vai pääseekö sieltä tulemaan syliin isoja määriä, stefan ollessa pois :think
                    Onko nuo vauhtipyörän pultit välttämätön vaihtaa?
                    Minä en ainakaan laskenut öljyjä pois koneesta. Ei ne lähde sieltä tulemaan ulos, jos motti on kutakuinkin suorassa.

                    Pistin itse uudet vauhtipyörän pultit. Isot pojat ovat sanoneet, että ne pitäisi aina vaihtaa. Mene ja tiedä...

                    Comment

                    • 325E
                      Bimmer Enthusiast
                      • May 2006
                      • 1227
                      • LAHTI

                      #11
                      Minkä momentin laitoit vauhtipyörän pultteihin..

                      Originally posted by AppleFarmer View Post
                      Kytkinrempan yhteydessä kävi mielessä, jos vaihtaisin samalla kampiakselin takimmaisen stefan. Onko projektissa jotakin ihmeellistä? Uudet vauhtipyörän pultit pitää hakea, mutta tarvitseeko hommaan mitään erikoistyökaluja? Jotakin kikka kolmosia?

                      Laatikko ja kytkin on jo poissa, joten seuraavaksi irti lähtee vauhtipyörä.
                      Minkä momentin vedit vauhtipyörän pultteihin joku muukin voi vastata...

                      Comment

                      • abnormaali
                        Newbiemmer
                        • Sep 2009
                        • 1
                        • suomi

                        #12
                        bmw 316 E36

                        bmw 316 E36 -91 sedan. elikä autosta on mennyt kampiakseli tai sen laakerit paskaks ? mutta auto käy silti mutta kampiakseli liikkuu sivuttais suunnassa ulospäin "liikaa" (kampiakselin päässä oleva hihnapyörä vai mikä lie ottaa kiinni toiseen hihnapyörään mikä on aivan sen ylä puolella) .. onko kenelläkään kokemusta kampiakselin tai sen laakerien tmv. osien vaihdosta?? mahtaako onnistua öljypohjan kaultta?? neuvoja?? vinkkejä?? viisaita päätöksiä mitä autolle kannattaa tässä vaiheessa tehdä

                        Comment

                        • JJT
                          Bimmer Enthusiast
                          • May 2005
                          • 6693
                          • .......

                          #13
                          Originally posted by abnormaali View Post
                          bmw 316 E36 -91 sedan. elikä autosta on mennyt kampiakseli tai sen laakerit paskaks ? mutta auto käy silti mutta kampiakseli liikkuu sivuttais suunnassa ulospäin "liikaa" (kampiakselin päässä oleva hihnapyörä vai mikä lie ottaa kiinni toiseen hihnapyörään mikä on aivan sen ylä puolella) .. onko kenelläkään kokemusta kampiakselin tai sen laakerien tmv. osien vaihdosta?? mahtaako onnistua öljypohjan kaultta?? neuvoja?? vinkkejä?? viisaita päätöksiä mitä autolle kannattaa tässä vaiheessa tehdä
                          Tarkista ne hihanpyörät, ei kampuraan nyt älyttömiä päittäisvälyksiä saa vaikka ei olis laakereita ollenkaan.
                          Myyn:
                          M10/20/52 E30-E36 osia

                          Comment

                          • zdömii
                            Bimmer Rookie
                            • Nov 2008
                            • 133
                            • Kuopio

                            #14
                            Osaisiko joku antaa ohjeita, kuinka kampiakselin etummainen stefa vaihdetaan? M50B25 vuotaa öljyä jostain niin voisi kokeilla tuon stefan vaihtaa.
                            e60 530dA -04
                            ex-e39 525D -01
                            ex-e36 325 -91

                            Comment

                            • zdömii
                              Bimmer Rookie
                              • Nov 2008
                              • 133
                              • Kuopio

                              #15
                              Originally posted by zdömii View Post
                              Osaisiko joku antaa ohjeita, kuinka kampiakselin etummainen stefa vaihdetaan? M50B25 vuotaa öljyä jostain niin voisi kokeilla tuon stefan vaihtaa.

                              On teistä nyt joku tuon stefan joskus vaihtanut?!!
                              e60 530dA -04
                              ex-e39 525D -01
                              ex-e36 325 -91

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎