Announcement

Collapse
No announcement yet.

e36 325i vanos -94 "kilkuttaa" olisiko vanos mikä kilkattaa PÄIVITETTY

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • djtimse
    Bimmer Fanatic
    • Feb 2007
    • 712
    • jämsä

    e36 325i vanos -94 "kilkuttaa" olisiko vanos mikä kilkattaa PÄIVITETTY

    eli kun kylmänä antaa kierroksia niin siitä vanoksen/ketjun kohdalta kuuluu jollain tietyllä kierrosalueella sellaista "kilkettä"...kuuluuko tuohon vanos koneeseen tuollainen ominaisuus?

    ja tämä siis ainoastaan kylmällä koneella.

    konehan on siis m50b25

    uutta tietoa editoitu jokunen teksti alempana
    Last edited by djtimse; 04-12-2008, 19:13.
    e46 328 sedan -98 <--SHOWROOM

    Ex: e39 523ia -96, e36 325ic -94, e36 320i -92, e36 320ic -91, e30 316 1.8i -88 +muita joita ei kehtaa edes mainita

    -JKL-Connection-
    ------------------------------------------------

    BMW = LIUKASTA AINA KUN HALUAT
  • djtimse
    Bimmer Fanatic
    • Feb 2007
    • 712
    • jämsä

    #2
    eikö kukaan osaa sanoa että mistä voisi johtua ja mistä tietoo että onko ketjunkiristin vai vanos mikä pitää ääntä?
    e46 328 sedan -98 <--SHOWROOM

    Ex: e39 523ia -96, e36 325ic -94, e36 320i -92, e36 320ic -91, e30 316 1.8i -88 +muita joita ei kehtaa edes mainita

    -JKL-Connection-
    ------------------------------------------------

    BMW = LIUKASTA AINA KUN HALUAT

    Comment

    • djtimse
      Bimmer Fanatic
      • Feb 2007
      • 712
      • jämsä

      #3
      ei kilkatakkaan pelkästään kylmänä vaan ihan lämpimälläkin koneella kun laskee kaasun ja kiihdyttäessä joskus kierrosalueella 2000-2500rpm ainakin:think olisiko se/ne ketjujen kiristimet mennyt sitten paskaksi?öljyt juuri vaihdettu ja koneeseen laitettu mobil 1 super 3000 5w-40, olisiko käynnyt niin, että oli tottunut saksan öljyihin ja heti kun lyötiin "suomen" öljyä niin alkoi valskaamaan?
      e46 328 sedan -98 <--SHOWROOM

      Ex: e39 523ia -96, e36 325ic -94, e36 320i -92, e36 320ic -91, e30 316 1.8i -88 +muita joita ei kehtaa edes mainita

      -JKL-Connection-
      ------------------------------------------------

      BMW = LIUKASTA AINA KUN HALUAT

      Comment

      • marko.m
        Bimmer Fanatic
        • Apr 2007
        • 333
        • Keminmaa

        #4
        Originally posted by djtimse View Post
        ei kilkatakkaan pelkästään kylmänä vaan ihan lämpimälläkin koneella kun laskee kaasun ja kiihdyttäessä joskus kierrosalueella 2000-2500rpm ainakin:think olisiko se/ne ketjujen kiristimet mennyt sitten paskaksi?öljyt juuri vaihdettu ja koneeseen laitettu mobil 1 super 3000 5w-40, olisiko käynnyt niin, että oli tottunut saksan öljyihin ja heti kun lyötiin "suomen" öljyä niin alkoi valskaamaan?
        Mulla on m50b25 (ei vanos) koneessa samat superit ja pelittää kyllä. Mulla kuuluu semmonen rohina/rallatus sieltä jakopäästä noin 2000-3000rpm, jos antaa enemmän kierroksia niin rohina loppuu ja kun löysää kaasun niin kuuluu rohahdus. Nämä äänet eivät kuulu konepellin läpi eikä matkustamon puolelle.
        316i e46 -04.
        Ex. 525i e34 -91

        Comment

        • djtimse
          Bimmer Fanatic
          • Feb 2007
          • 712
          • jämsä

          #5
          voisiko tuo rallatus tulla/johtua vääristä öljyistä?kun tuolla markollakin näytti olevan mobil superit sisässä
          e46 328 sedan -98 <--SHOWROOM

          Ex: e39 523ia -96, e36 325ic -94, e36 320i -92, e36 320ic -91, e30 316 1.8i -88 +muita joita ei kehtaa edes mainita

          -JKL-Connection-
          ------------------------------------------------

          BMW = LIUKASTA AINA KUN HALUAT

          Comment

          • RedBullet
            Bimmer Fanatic
            • Aug 2007
            • 256
            • Anttola

            #6
            Uskaltaisin veikata, että öljyissä ei ole vikaa...

            Melkein kannattaa lähteä uusimaan se kiristin aluksi. Usein halpa ja toimiva ratkaisu näihin jakopään kolinoihin. Varsinkin silloin jos ei ole tiedossa, että autoon olisi sellainen vaihdettu.

            Jos vika ei sillä korjaannu niin, mahdollinen rohahduksen aiheuttaja voi olla venynyt/kulunut ketju, laahain ja vasta näiden jälkeen veikkaisin vanosta.
            No coffee breaks... No weekends... No sick days...

            "What do I do? I'm a athlete & yeah, it's a job. Only the day doesn't start at 9 & it won't end at 5. It starts from the time I open my eyes to the time I shut them. It's not a 5 day work week. I live it 24/7... This is a job. This is my life."

            Comment

            • djtimse
              Bimmer Fanatic
              • Feb 2007
              • 712
              • jämsä

              #7
              juu elikkä suunniteltiinkin, että auto menee ekana kiristinten vaihtoon ja samalla menee sitten vesipumppu, hihnat ja kiristimet ja jos ei rallatus lopu niin aletaan vaihtelemaan ketjuja ja laahaimia.

              mitenkäs jos menee ketjujen vaihdoksi niin tarviiko öljypumpun ketjukin vaihtaa?:think
              e46 328 sedan -98 <--SHOWROOM

              Ex: e39 523ia -96, e36 325ic -94, e36 320i -92, e36 320ic -91, e30 316 1.8i -88 +muita joita ei kehtaa edes mainita

              -JKL-Connection-
              ------------------------------------------------

              BMW = LIUKASTA AINA KUN HALUAT

              Comment

              • O-Peksi
                Bimmer Enthusiast
                • Sep 2007
                • 2775
                • Joensuu

                #8
                Originally posted by djtimse View Post
                juu elikkä suunniteltiinkin, että auto menee ekana kiristinten vaihtoon ja samalla menee sitten vesipumppu, hihnat ja kiristimet ja jos ei rallatus lopu niin aletaan vaihtelemaan ketjuja ja laahaimia.

                mitenkäs jos menee ketjujen vaihdoksi niin tarviiko öljypumpun ketjukin vaihtaa?:think
                No tottakai se kannattaa siinä samalla vaihtaa. Ei teetä niin paljoa lisätyötä, etteikö kannattais. Harmittaa se myöhemmin avata pelkän pumpun ketjun takia sitä jakopäätä.
                ReWoN Motors - BMW-huollot ja korjaukset, alumiinivanteiden korjaushitsaukset, pakosarjat, ahtoputket, alumiini- ja rst-hitsaukset ja sorvaukset

                Comment

                • djtimse
                  Bimmer Fanatic
                  • Feb 2007
                  • 712
                  • jämsä

                  #9
                  no niin nyt on sitten ylempi kiristin vaihdettu, mutta rallatus ei hävinnyt:thinkjännä vaan kun alkoi tosiaan silloin öljyn vaihdon jälkeen..mistäköhän vikaa sitten etsisi?
                  e46 328 sedan -98 <--SHOWROOM

                  Ex: e39 523ia -96, e36 325ic -94, e36 320i -92, e36 320ic -91, e30 316 1.8i -88 +muita joita ei kehtaa edes mainita

                  -JKL-Connection-
                  ------------------------------------------------

                  BMW = LIUKASTA AINA KUN HALUAT

                  Comment

                  • djtimse
                    Bimmer Fanatic
                    • Feb 2007
                    • 712
                    • jämsä

                    #10
                    No niin nyt sitten tutkin tuossa pihassa asiaa ja pidin sormia tuolla vanoksen?mötikällä mikä on tuossa öljyn putsarin vieressä niin siinä ainakin tunsi sormella sellaisen nakutuksen heti kun rallatti..eli mitäs tuo mötikkä sisältää ja olisiko mahdollista, että kuuluisi rallatus siitä?ja voiko saada sen kuulostamaan siltä että kuuluisi venakopan sisältä?auttakee, että saa mopedin kuntoon
                    e46 328 sedan -98 <--SHOWROOM

                    Ex: e39 523ia -96, e36 325ic -94, e36 320i -92, e36 320ic -91, e30 316 1.8i -88 +muita joita ei kehtaa edes mainita

                    -JKL-Connection-
                    ------------------------------------------------

                    BMW = LIUKASTA AINA KUN HALUAT

                    Comment

                    Working...
                    X
                    😀
                    🥰
                    🤢
                    😎
                    😡
                    👍
                    👎