Auto siis E36 320i -91.
Käytin auton testerissä huonohkon käynnin takia. Vikakoodeja löytyi 2 kappaletta joden numeroita en muista, mutta nimikkeet oli "happitunnistin" ja "happitunnistin, säädin". Reaaliaikainen data näytti lambdan arvoa 0V kun auto oli käynnissä. Päästötesti kuitenkin muuten läpi, mutta lambda-arvo liian korkea.
Tämän jälkeen hain varaosaliikkeestä tarvikelambdan(), jonka johdot oli samanväriset kuin vanhassa lambdassa ja ne tinattiin väri-väriin. Testeri taas kiinni ja auto käyntiin, arvo edelleen 0V ja käynti edelleen huonohko.
Mittailin että lämmityksen rele on ok, relerasialle tuli jännitteet ok, relerasian ja lambdan liittimen väliset johdot ok, ohjausyksikön ja lambdan liittimen väliset johdot ok.
Mistä hakea vikaa seuraavaksi? Uusi lambda jo valmiiksi rikki? Olisiko lambda ehkäpä väärä vaikka -91 vuosimalliin ei muuta lambdaa tarjottukkaan? Lambdan liittimeen tulevat johdot olivat musta, ruskea, keltainen ja vihreä tai sininen.
Käytin auton testerissä huonohkon käynnin takia. Vikakoodeja löytyi 2 kappaletta joden numeroita en muista, mutta nimikkeet oli "happitunnistin" ja "happitunnistin, säädin". Reaaliaikainen data näytti lambdan arvoa 0V kun auto oli käynnissä. Päästötesti kuitenkin muuten läpi, mutta lambda-arvo liian korkea.
Tämän jälkeen hain varaosaliikkeestä tarvikelambdan(), jonka johdot oli samanväriset kuin vanhassa lambdassa ja ne tinattiin väri-väriin. Testeri taas kiinni ja auto käyntiin, arvo edelleen 0V ja käynti edelleen huonohko.
Mittailin että lämmityksen rele on ok, relerasialle tuli jännitteet ok, relerasian ja lambdan liittimen väliset johdot ok, ohjausyksikön ja lambdan liittimen väliset johdot ok.
Mistä hakea vikaa seuraavaksi? Uusi lambda jo valmiiksi rikki? Olisiko lambda ehkäpä väärä vaikka -91 vuosimalliin ei muuta lambdaa tarjottukkaan? Lambdan liittimeen tulevat johdot olivat musta, ruskea, keltainen ja vihreä tai sininen.
Comment