Announcement

Collapse
No announcement yet.

E36 Puslat

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Letium
    Bimmer Rookie
    • Apr 2008
    • 36

    E36 Puslat

    Elikkäs tässä Powerflex luettelos ( http://www.euroracing.fi/pdf/2007powerflex_hinnasto.pdf )
    näkyy sivu 13, E36 ja osa 8.. Mikähän se mahtais olla motonetin puolelta?
    Onko tää kyseinen osa "Pyörän etupuolelta keinuvarren kumipusla loppu" jos ei niin mikähän se sitten ois näistä?

    Anteeksi että kysyn sormi perseessä, mutta opiskelijan budjetil ei väärää tahtois ostaa ja asentaa

    325i kirjotti näin, kuvaa omia oireita täydellisesti..
    "itsellä oli ainaki omasta juurikin ne takarenkaan etupuolella olevat
    puslat ihan sökönä, kolisti ja hakkas todella lujaa... niistä ei
    välttämättä päällepäin näe että ne on entiset, itse annoin mennä niin
    pahaksi että ei autolla enää melkein pystyny ajamaan kun se puolsi niin
    kovasti.. eli jos puoltaa tai ratti ei ole suorassa niin luulisin että"
    kyseessä on juurikin noi puslat


    KALLISTUKSEN VAKAAJAN OSIA BMW 300-SARJA E36 91--98

    Hinta / 1 kpl ("koiranluu")
    316 E36 Etuvakaajan yhdystanko. . . . . . . . . . . . . . . 17-2121 19.90 ???
    316 E36 Etuvakaajan yhdystanko OE-laatuvaihtoehto. . . . . 18-3549 26.90 ???
    318-325/td E36 --91 Etuvakaajan yhdystanko (24cm). . . . . 17-2251 17.90 ???
    318-325/td E36 --91 Etuvakaajan yhdystanko (24cm)HD-versio 18-3523 24.90 ???
    318-325/td E36 --91 Etuvakaajan yhdystanko (24cm)OE-versio 18-3548 26.90 ???
    318-325/td E36 92-- Etuvakaajan yhdystanko. . . . . . . . . 17-2121 19.90 ???
    318-325/td E36 92-- Etuvakaajan yhdystanko OE-vaihtoehto. . 18-3549 26.90 ???
    300s E36 Takavakaajan yhdystanko (ei Compact). . . . . . . 18-1355 9.90 ???
    300-Compact E36 Takavakaajan yhdystanko. . . . . . . . . . 18-1356 13.50 ???
    Vakaajan KORIHELAt katso "Etu-/takatuennan helat"
    TAKATUENNAN HELAT BMW 300-SARJA E36 91--98
    Hinta / 1 kpl
    E36-Sedan/Coupe/Touring (ei Compact):
    E36 Taka-apurungon takakumityynypari (Ø62,5mm). . . . . . . 18-1590 31.90 ???
    E36 Taka-apurungon etukumityyny (Ø60,5mm/tarve 2). . . . . 18-1589 15.90 ???
    Yllämainitut: pystysuora reikä / allamainitut: vaakasuora
    E36 Taka-apurungon kumityyny (ala). . . . . . . . . . . . . 18-1588 0.00 ???
    E36 Taka-apurungon värinänvaimennin. . . . . . . . . . . . 18-1587 49.90 ???
    E36 Perän kannakekumi (taakse sivulle). . . . . . . . . . . 18-1680 12.40 ???
    E36 Taka-ylätukivarren sisähela v/o. . . . . . . . . . . . 18-1676 9.90 ???
    E36 Taka-ylätukivarren ulkohela v/o. . . . . . . . . . . . 18-2595 28.80 ???
    E36 Taka-alatukivarren sisähela v/o. . . . . . . . . . . . 18-1677 9.90 ???
    E36 Taka-alatukivarren ulkohela v/o. . . . . . . . . . . . 18-1678 9.90 ???
    E36 Takanavan hela (ei tukivarteen). . . . . . . . . . . . 18-1679 12.00 ???
    Takanavan helaa myös HD-malli kauluksella, molemmat sopii!
    E36 Takavakaajan korihela Ø17mm 318-325 --92 (ei Touring). 18-2753 3.90 ???
    E36 Takavakaajan korihela Ø15mm 318-328 93--. . . . . . . . 18-2754 2.50 ???
    Compact-E36 Taka-akselipalkin ulkohela (tarve 2/auto). . . 18-2755 17.50 ???
    Compact-E36 Takatukivarren sisähela (tarve 2/tukivarsi). . 18-1227 14.90 ???
    HUOM! Helat ei erikoisalustat!
    Last edited by Letium; 28-11-2008, 19:00.
    "Well fuck me sideways.."
  • jr66
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2006
    • 16418
    • Asikkala

    #2
    Olet oikeassa, 18-1679.

    Comment

    • Letium
      Bimmer Rookie
      • Apr 2008
      • 36

      #3
      Originally posted by jr66 View Post
      Olet oikeassa, 18-1679.
      Tällä mennän, jos vihdoinki sais asialle tehtyä jotai, huomenna motonetin kautta!
      "Well fuck me sideways.."

      Comment

      • TaCe87
        Newbiemmer
        • Jun 2008
        • 13

        #4
        Moro.
        Pitäis vaihtaa 320 e36:seen takapyörän edessä olevat puslat.
        Eli taitaa olla takatukivarren etummaiset puslat?
        Millä nimellä niitä saa varaosaliikkeestä?
        KL-varaosista olisko Keinuvarren kumihela etummainen?
        Olisko Rauman seudulla ketään kellä olisi työkalua siihen? Entä intoa vaihtaa?

        Comment

        • NokiLeka
          Bimmer Enthusiast
          • May 2006
          • 2341
          • Eurajoki

          #5
          Työkaluiksi riittää porakone ja ruuvipenkki. Porakoneella vanha rikki ja ruuvipenkissä uusi tilalle Voisin suositella Powerflexin puslia tuohon jo pelkästään asennuksen helppouden takia, pusla on kaksiosainen joten ei tarvita edes sitä ruuvipenkkiä.

          Jos ei itsellä ole tuttua jolla olisi autotalli, niin en usko että normi korjaamo hirveitä noiden vaihdosta laskuttaa. Onnistuu kyllä itsekin suht helposti. Mutta auto pitää vaihdon jälkeen käyttää nelipyöräsuuntauksessa.
          "I do everything my Rice Crispies tell me to"

          Comment

          • kmn
            Moderator
            • May 2009
            • 6022
            • Sipoo

            #6
            Originally posted by NokiLeka View Post
            Työkaluiksi riittää porakone ja ruuvipenkki. Porakoneella vanha rikki ja ruuvipenkissä uusi tilalle Voisin suositella Powerflexin puslia tuohon jo pelkästään asennuksen helppouden takia, pusla on kaksiosainen joten ei tarvita edes sitä ruuvipenkkiä.
            Morot, voisko joku muukin vahvistaa tämän. Itsellä olis noita OEM -puslia hyllyssä pari kappaletta, mutta kuumottais samantien Powerflexit laittaa sinne. Arvon nyt siis, ostaakko Powerflexit kuitenkin tilalle. Eli minkälainen homma saada tuo Powerflexin pusla paikalleen? NokiLeka oli sitä mieltä, ettei edes ruuvipenkissä tarvitse puristaa, eli käsinkö puristit nippuun? Vrt. Powerflex epäkesku etu alatukivarren epäkeskopusla, jonka saa helaan asentamisen jälkeen tungettua nippuun ihan käsipelillä? :think

            EDIT: ja puhutaan nyt siis näistä..

            Käyttis: G08 iX3 M-Sport -22
            Avokin kesälelu: E93 M3 -09 Alpineweiss
            --
            Ex: E90 LCI M3 -11, F31 330d M-Sport -13, F15 X5 35i M-Sport -15, F31 330d M-Sport -12, F30 330d M-Sport -12, E93 325i -09, E91 335d M-Sport -07, F31 330d M-Sport, E46 M3 -02, E91 330d M-Sport -06, E87 118d -06, E46 320dA -04, E46 328i -99, E36 328i -92 M-Sport, E91 320d -06, E36 328i -96 M-Sport, E36 325i -93, E39 528iA -97, E39 535iA -98, E36 320i -95

            Comment

            • hoocee325
              BTCF Member
              • Mar 2006
              • 153

              #7
              Originally posted by kmn View Post
              Morot, voisko joku muukin vahvistaa tämän. Itsellä olis noita OEM -puslia hyllyssä pari kappaletta, mutta kuumottais samantien Powerflexit laittaa sinne. Arvon nyt siis, ostaakko Powerflexit kuitenkin tilalle. Eli minkälainen homma saada tuo Powerflexin pusla paikalleen? NokiLeka oli sitä mieltä, ettei edes ruuvipenkissä tarvitse puristaa, eli käsinkö puristit nippuun? Vrt. Powerflex epäkesku etu alatukivarren epäkeskopusla, jonka saa helaan asentamisen jälkeen tungettua nippuun ihan käsipelillä? :think

              EDIT: ja puhutaan nyt siis näistä..
              moron..

              saa laitettua powerflexit ihan käsipelillä.. itsekkin nuo laittanut ja on paljo kestävämmät ko vakiot.. isoin homma on ottaa se vanha pusla pois..

              Comment

              • kmn
                Moderator
                • May 2009
                • 6022
                • Sipoo

                #8
                Originally posted by hoocee325 View Post
                moron..

                saa laitettua powerflexit ihan käsipelillä.. itsekkin nuo laittanut ja on paljo kestävämmät ko vakiot.. isoin homma on ottaa se vanha pusla pois..
                noniin, eli tämä jumppa alkamassa tänään/huomenna, jos aikoo miittiin päästä.. eli minkälainen rakenteeltaan tuo vanha pusla on, onko metallirakenteista kehää, kuten esim etu alatukivarsien takaheloissa? ts. tarviiko lähteä rautasahanterä -ostoksille vai ei? :think

                Ennakkovarmistelua, saattais vituttaa lähteä kävellen rautakauppaan...

                Käyttis: G08 iX3 M-Sport -22
                Avokin kesälelu: E93 M3 -09 Alpineweiss
                --
                Ex: E90 LCI M3 -11, F31 330d M-Sport -13, F15 X5 35i M-Sport -15, F31 330d M-Sport -12, F30 330d M-Sport -12, E93 325i -09, E91 335d M-Sport -07, F31 330d M-Sport, E46 M3 -02, E91 330d M-Sport -06, E87 118d -06, E46 320dA -04, E46 328i -99, E36 328i -92 M-Sport, E91 320d -06, E36 328i -96 M-Sport, E36 325i -93, E39 528iA -97, E39 535iA -98, E36 320i -95

                Comment

                • Ha2
                  Bimmer Enthusiast
                  • Apr 2004
                  • 1786
                  • Oulu

                  #9
                  Varaa mukaan terävä puukko, rautasaha, pora (esim 8 ja 10 mm terät mukaan), ulosvetäjä. Olen muutamaan E36:seen ja E46:seen nuo puslat vaihtanu ja tämänhetkinen reseptini on kehittynyt tällaiseksi.

                  1. taka-akseli ilmaan, rengas pois ja iskarin alapää irti
                  2. tukivarren etupää alas, merkitse ennen tukivarren etupään kannatinraudan irroittamista sen sijainti auton pohjaan, koska tästä säädetään auraus. tuetaan esim kakkosnelosen pätkällä pohjasta, niin, että se etupää saadaan autonpohjan tason alapuolelle
                  3. laitetaan 2-haaraisella ulosvetäjällä vedetään vanha pusla "pinkoon" niin paljon kuin se tulee, kumi venyy ulospäin
                  4. puukolla tökitään kumia (tai porataan poralla), niin se alkaa ratkeilemaan ja kun ulosvetäjän paine löystyy, niin sitä ruuvataan kireämmälle ja taas tökitään ja leikataan kumia (tai porataan poralla). kun kumi ratkeaa kokoanaan, kumiosan riekaleet ja puslan sisäkehä lähtevät irti
                  5. rautasahan terä puslan reiästä läpi ja paikalleen sahaan ja nylkytetään puslan ulkokehä poikki (älä sahaa kovin syvää uraa tukivarren reikään!), ja kun se katkeaa, hakataan se meisselillä ja varasalla ulos tukivarren reiästä
                  6. puhdistetaan tukivarren reistä hapettumia teräsharjalla tai karhunkielellä pois
                  7. asennetaan käsivoimin Powerflex-pusla laittaen mukana tulevaa rasvaa ohjeiden mukaan
                  8. kasataan tukivarsi + muut takaisin kiinni

                  Tallin lattialla tehden pari tuntia.
                  E61 525d LCI

                  Comment

                  • Juubi
                    Bimmer Enthusiast
                    • Dec 2004
                    • 999

                    #10
                    Originally posted by kmn View Post
                    noniin, eli tämä jumppa alkamassa tänään/huomenna, jos aikoo miittiin päästä.. eli minkälainen rakenteeltaan tuo vanha pusla on, onko metallirakenteista kehää, kuten esim etu alatukivarsien takaheloissa? ts. tarviiko lähteä rautasahanterä -ostoksille vai ei? :think

                    Ennakkovarmistelua, saattais vituttaa lähteä kävellen rautakauppaan...
                    On metallikehällä, linkin takaa löytyy kuvakin:

                    Comment

                    • jokeri racing
                      Bimmer Rookie
                      • Aug 2010
                      • 31
                      • finland

                      #11
                      hei. osaisiko joku sanoa löytyykö tätä puslaa

                      schmiedmannin sivuilta, meinaan tuota mallia vahvempi (powerflex)

                      tuote nr.
                      31121136531

                      Comment

                      Working...
                      X
                      😀
                      🥰
                      🤢
                      😎
                      😡
                      👍
                      👎