Announcement

Collapse
No announcement yet.

e36 kaukolukitusta

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • djtimse
    Bimmer Fanatic
    • Feb 2007
    • 712
    • jämsä

    e36 kaukolukitusta

    eli olisi tarkoitus laittaa tuo kaukolukitus tuohon kärryyn niin tuollainen ainakin löytyi, mutta onko siitä kenelläkään kokemuksia?:think ehdotuksia saa heitää kuhan on kohtuu rajoissa autossa on siis jo keskuslukitus.

    MIHINKÄS TUO KYTKETÄÄN TUOSSA E36 COUPESSA JA ONKO VAIKEA HOMMA?




    Viper 211HV keskuslukituksen kauko-ohjauslaite100,00EUR 69,00EUR
    Tästä saatat saada suuremman kuvan.

    Tästä saatat saada suuremman kuvan.

    Viper 211HV on siis tarkoitettu keskuslukituksen kauko-ohjaukseen. Jos autossa ei ole keskuslukitusta lainkaan, voit toteuttaa sen helposti lisäämällä huippulaadukkaita ovimoottoreitamme yhden per ovi.

    HUOM: Keskuslukitusreleet ovat Viperissa vakiona.

    Yleistä:
    • uudet minikokoiset 4-painikkeiset vaihtuvakoodiset (66 triljoonaa koodia) radiokauko-ohjaimet 2 kpl
    • superkirkas SININEN LED
    • vilkkurele vakiona
    • keskuslukitusreleet vakiona
    • ajonestomahdollisuus (vaatii lisäreleen)
    • 0,8 tai 3,5 sek keskuslukituspulssit (soveltuu myös pneumaattiselle lukitukselle)
    • "maadoitettu, kun laite on päällä" -lähtö lisälaitteille, esim. ajonestoreleelle (lisävaruste, 3,00 EUR) tai vaikkapa sähköikkunoiden sulkeminen sähköikkunoiden sulkumoduulilla
    • pienikokoinen keskusyksikkö
    • 2 lisäkanavaa (esim. tavaratilan luukun ohjaukseen tai Webaston kauko-ohjaukseen*)
    • sisävalon ohjaus (rele vakiona)
    • äänitorven ohjaus (vaatii lisäreleen)
    • paniikkitoiminto
    • vaihtuva koodi
    • suomenkielinen asennusohje
    • suomenkielinen käyttöohje
    • englanninkieliset ohjeet
    • 1999/5/EC R&TTE vaatimusten mukainen laite
    • tunnettua Viper -laatua
    • takuu 24kk
    e46 328 sedan -98 <--SHOWROOM

    Ex: e39 523ia -96, e36 325ic -94, e36 320i -92, e36 320ic -91, e30 316 1.8i -88 +muita joita ei kehtaa edes mainita

    -JKL-Connection-
    ------------------------------------------------

    BMW = LIUKASTA AINA KUN HALUAT
  • Juubi
    Bimmer Enthusiast
    • Dec 2004
    • 999

    #2
    Asennus on helppo kunhan paikallistat autostasi ensin keskuslukkomodulin. Modulin liittimessä on valmiit paikat tuohon keskuslukon ohjaukseen.

    Olen itse suosinut kaukolukitus-sarjoja, joihin virta-avaimen saa kiinni (ns. stilettiavain). Näin ei tarvise roikotella avaimen perässä mitään turhaa krääsää.

    Comment

    • P3LL3
      Newbiemmer
      • Oct 2006
      • 21

      #3
      Itse ajattelin pistää ensi tilistä tälläisen tilaukseen. Onko kellään kokemuksia tuosta firmasta/kauko-ohjaimesta?:think

      Comment

      • djtimse
        Bimmer Fanatic
        • Feb 2007
        • 712
        • jämsä

        #4
        sama systeemi kävi myös meillä mielessä olisiko kellään kytkentäkaaviota tuohon ja sit jos joku valottaisi vähän, että missä keskuslukituksen ohjaus sijaitsee:think
        e46 328 sedan -98 <--SHOWROOM

        Ex: e39 523ia -96, e36 325ic -94, e36 320i -92, e36 320ic -91, e30 316 1.8i -88 +muita joita ei kehtaa edes mainita

        -JKL-Connection-
        ------------------------------------------------

        BMW = LIUKASTA AINA KUN HALUAT

        Comment

        • Janssoni
          Bimmer Fanatic
          • Jan 2007
          • 371
          • Helsinki

          #5
          Asennus on todella helppo kunhan vaan ensin löytää oikeat piuhat, asennuksesta pitäisi ainakin olla oma topiccinsa -Search-
          Ja ainakin MTT-trading pisti ohjeet mukaan joten asennus oli helppo.
          Itse kylläkin otin http://www.mtt-trading.fi/cat/product_details.php?p=24
          Ihan vaan sen takia että on identtinen uudempien bemarien avaimien kanssa.. Stilettiavaimet on volkkareihin
          .



          sigpic

          Comment

          • L7R
            Bimmer Rookie
            • Jun 2006
            • 30

            #6
            Originally posted by P3LL3 View Post
            Itse ajattelin pistää ensi tilistä tälläisen tilaukseen. Onko kellään kokemuksia tuosta firmasta/kauko-ohjaimesta?:think
            http://www.mtt-trading.fi/cat/product_details.php?p=23
            Tuli just tuo V60 malli asennettua omaan kioskiin ja helppoa oli kunhan löytyi se keskuslukon ohjausyksikkö (oli hanskalokeron takana ABS yksikön alla piilossa omassa vm.97 320i:ssä). Suomenkieliset asennusohjeet tulee mukana joten homma on enimmäkseen johtojen yhdistelyä. Vilkuille tulee lisäksi rattiakseliin 12pinniseen liittimeen kaksi johtoa (olin laiska ja käytin rosvoliittimiä).

            Avainaihioita tuli mukana kaksi kappaletta jonka teettäminen suutarilla maksoi 5 euroa. Lisäksi purin huoltoavaimesta ajoneston sirun jolle kauko-ohjausavaimissa paikka kiinnitettäväksi esim. kaksipuoleisella teipillä. Bemarin huoltoavaimen muoviosa halkesi helposti kahtia puukolla raottamalla eikä mennyt hommassa edes rikki ja siru irtosi liimoistaan helposti (avain on ilmeisesti tarkoitettukin halkaistavaksi jotta siru saadaan tehtaalla sisään).

            Kaikinpuolin tyytyväinen tuohon mtt-tradingin V60 ohjaukseen! Pelittää niinkuin pitääkin ja asennus oli helppoa. Tuli maksamaan 71 euroa avaimen sorvauksineen ja oli halvempi kuin kuskin ovenlukon korjaussarja joka olisi pitänyt lisäksi vielä sarjoittaa valtuutetussa BMW huollossa. Lukkopatruunalle sarjoituksineen olisi tullut hintaa 83e. Nyt tuli ovi kuntoon ja kaupanpäälle kauko-ohjaus.
            Last edited by L7R; 04-12-2008, 18:56.

            Comment

            • Mattir
              Bimmer Rookie
              • Apr 2007
              • 163
              • Äänekoski

              #7
              Originally posted by L7R View Post
              Tuli just tuo V60 malli asennettua omaan kioskiin ja helppoa oli kunhan löytyi se keskuslukon ohjausyksikkö (oli hanskalokeron takana ABS yksikön alla piilossa omassa vm.97 320i:ssä). Suomenkieliset asennusohjeet tulee mukana joten homma on enimmäkseen johtojen yhdistelyä. Vilkuille tulee lisäksi rattiakseliin 12pinniseen liittimeen kaksi johtoa (olin laiska ja käytin rosvoliittimiä).

              Avainaihioita tuli mukana kaksi kappaletta jonka teettäminen suutarilla maksoi 5 euroa. Lisäksi purin huoltoavaimesta ajoneston sirun jolle kauko-ohjausavaimissa paikka kiinnitettäväksi esim. kaksipuoleisella teipillä. Bemarin huoltoavaimen muoviosa halkesi helposti kahtia puukolla raottamalla eikä mennyt hommassa edes rikki ja siru irtosi liimoistaan helposti (avain on ilmeisesti tarkoitettukin halkaistavaksi jotta siru saadaan tehtaalla sisään).

              Kaikinpuolin tyytyväinen tuohon mtt-tradingin V60 ohjaukseen! Pelittää niinkuin pitääkin ja asennus oli helppoa. Tuli maksamaan 71 euroa avaimen sorvauksineen ja oli halvempi kuin kuskin ovenlukon korjaussarja joka olisi pitänyt lisäksi vielä sarjoittaa valtuutetussa BMW huollossa. Lukkopatruunalle sarjoituksineen olisi tullut hintaa 83e. Nyt tuli ovi kuntoon ja kaupanpäälle kauko-ohjaus.
              Huoltoavainhan on tuo muovinen avain, josta näkyy kalvon alta joku piiri? Miten tuo piiri liittyy käynnistyksenestoon? Tuossa, kun ilmeisesti on sellainen, mutta auto lähtee käyntiin vaikka ei piirillä varustettu avain olisikaan lähettyvillä. Edellinen omistaja höpisi jotain, että jos käynnistyksenesto kytkeytyy päälle niin tuolla avaimella saa auton käyntiin. Eräs kaveri taas sanoi, että tuosta luetaan vain auton tiedot huollossa tms..?

              Eli tarvitseekos tuota nyt sitten alkaa siirtämään mihinkään uuteen avaimeen jos hommaa tuollaisen mtt:llä olevan sarjan?

              Comment

              • L7R
                Bimmer Rookie
                • Jun 2006
                • 30

                #8
                Kaikissa avaimissa tuo piiri on. Huoltoavaimeni on kyllä ihan tavallisen näköinen avain mutta siitä puuttuu pitkittäisura keskeltä. Huoltoavain on ainakin minulla samannäköinen kuin normaliavain, mutta ilman valoa ja harmaanvärinen pää (normaaliavain on väriltään musta). Sama kai se mistä avaimesta sen piirin ottaa. Huoltoavaimesta (käytetään myös nimeä hotelli/kaveriavain) irroitin sen sirun siksi, että sillä ei saa peräkonttia eikä hanskalokeroa auki, joten on aikas turha kapistus normaalikäyttöön.

                Se piiri on koodattu toimimaan vain yhden ajonestoboksin (EWS) kanssa ja ei ainakaan oma autoni lähtenyt käyntiin ilman tuota sirua. Kokeilin ihan vaan mielenkiinnosta.

                Comment

                • Mattir
                  Bimmer Rookie
                  • Apr 2007
                  • 163
                  • Äänekoski

                  #9
                  Originally posted by L7R View Post
                  Kaikissa avaimissa tuo piiri on. Huoltoavaimeni on kyllä ihan tavallisen näköinen avain mutta siitä puuttuu pitkittäisura keskeltä. Huoltoavain on ainakin minulla samannäköinen kuin normaliavain, mutta ilman valoa ja harmaanvärinen pää (normaaliavain on väriltään musta). Sama kai se mistä avaimesta sen piirin ottaa. Huoltoavaimesta (käytetään myös nimeä hotelli/kaveriavain) irroitin sen sirun siksi, että sillä ei saa peräkonttia eikä hanskalokeroa auki, joten on aikas turha kapistus normaalikäyttöön.

                  Se piiri on koodattu toimimaan vain yhden ajonestoboksin (EWS) kanssa ja ei ainakaan oma autoni lähtenyt käyntiin ilman tuota sirua. Kokeilin ihan vaan mielenkiinnosta.

                  Jaa huoltoavain on se harmaa. Avasin nyt uudestaan ton valolla varustetun normiavaimen ja olihan siellä se piiri sisällä, kun tarkemmin katsoi.
                  Ja tosiaan tuo muovinen avain josta mainitsin näyttää tältä:

                  Kai tuokin sama piiri on joka tuossa näkyy..?

                  Comment

                  • Mattir
                    Bimmer Rookie
                    • Apr 2007
                    • 163
                    • Äänekoski

                    #10
                    Mites kun porukka on asennellut noita kauko-ohjaussarjoja ja ohjeissa sanotaan tuosta liittimestä johon pistäisi johdot kytkeä jotain tyyliin, että: "Liitin löytyy hansikaslokeron takaa ja on 26 napainen. Liittimen väri saattaa vaihdella."
                    Jotain tuohon suuntaan siis. En nyt muista tarkkaan ja ohjeet ovat tallilla. Hanskalokero on nyt irti ja sieltä löysin 2 liitintä jotka ovat 26 napaisia. Molemmat vielä malliltaan sellaisia, että ei sinne oikein saa lisättyä noita uusia johtoja. 26 napaiset ovat siis nuo vihreä ja keltainen oikeassa laidassa ylempänä. Tässä on kuvakin sieltä:


                    Eli missähän tuossa kuvassa mahtaa sijaita se oikea liitin? Osaako joku kertoa?
                    Last edited by Mattir; 24-12-2008, 23:17.

                    Comment

                    • [Snowboarder]
                      Bimmer Enthusiast
                      • Aug 2008
                      • 2183
                      • Karstula

                      #11
                      saako tuota V60 mallia käymään E30? kun tuolla sivulla ei ole e30 kohdassa kyseistä mallia
                      Joensuu Connection - Normaalisti rajoitinta vasten
                      Köyhä Connection - Rahasta tiukkaa kerho

                      Comment

                      • WSE1
                        Bimmer Enthusiast
                        • Apr 2006
                        • 3242
                        • Suomusjärvi

                        #12
                        Originally posted by [Snowboarder] View Post
                        saako tuota V60 mallia käymään E30? kun tuolla sivulla ei ole e30 kohdassa kyseistä mallia
                        Avainaihiota pitää hieman viilailla, jos siis vain V50 aihio on saatavissa, V50 aihion saa sovitettua V60 perään kyllä siis työstämällä.
                        V60 perä on vähän heikohko kestämään kovaa vääntöä. Muutoin noiden sarjojen toiminnassa ei ole ollut liiemmin moittimista. Lisääkin periä/aihioita voi ohjelmoida, taisi olla kuusi maksimissaan?
                        itse olen asentanut näitä useampia kpl. Myös omiin autoihin.
                        E36 on kaksi pinniä liittimellä vapaana keskuslukon ohjausta varten, jos katsot kummassa liittimessä on oikeat pinnit vapaana (ohjeessa kerrotaan mitkä muistaakseni? ) niin kytkentä siihen. Lukitukseen kannattaa tehdä diodisiltaus jos haluaa tuplalukon toimivan kauko ohjatusti.
                        Ainoa huono puoli sähköisesti V50/V60 sarjoissa on ettei lukituksen kytkentäaika riipu painalluksen pituudesta (lasien sulkeutumisen ohjauksen kanssa täytyy siis BMW:ssäkin jossa se olisi muuten tarpeetonta,kikkailla lisäreleen kanssa) sekä se että lukitus jää tilaan johon se on ohjattu, eli jos lukitset oven avaimella ja haluat avata sen kauko -ohjauksella täytyy ensin painaa lukitus nappia ja vasta sen jälkeen avaus aktivoituu.

                        Myös alkuperäisen avaimen saa yleensä helpohkosti viilailtua kumpaan tahansa perään sopivaksi näin säästyy avainsuutarilla käynniltä.

                        Comment

                        • WSE1
                          Bimmer Enthusiast
                          • Apr 2006
                          • 3242
                          • Suomusjärvi

                          #13
                          Originally posted by P3LL3 View Post
                          Itse ajattelin pistää ensi tilistä tälläisen tilaukseen. Onko kellään kokemuksia tuosta firmasta/kauko-ohjaimesta?:think
                          http://www.mtt-trading.fi/cat/product_details.php?p=23
                          Kyseinen yhteistyökumppani on hoitanut toimituksensa meille erittäin hyvin, josta kiitokset.

                          Comment

                          • WSE1
                            Bimmer Enthusiast
                            • Apr 2006
                            • 3242
                            • Suomusjärvi

                            #14
                            Originally posted by L7R View Post
                            Tuli maksamaan 71 euroa avaimen sorvauksineen ja oli halvempi kuin kuskin ovenlukon korjaussarja joka olisi pitänyt lisäksi vielä sarjoittaa valtuutetussa BMW huollossa. Lukkopatruunalle sarjoituksineen olisi tullut hintaa 83e. Nyt tuli ovi kuntoon ja kaupanpäälle kauko-ohjaus.
                            Kyllä noita sarjoituksia muutkin tekevät...
                            Aina olen ihmetellyt kaksi tai jopa kolmiavaimisia autoja, onko asiassa luulo että sarjoitus on niin kallista vai eikö kukaan muka osaa ko. toimenpidettä, tässä on vuosien saatossa joutunut aika moneen kautta kulkeneeseen ajokkiin sarjoittamaan pahimmassa tapauksessa ties kuinka monta lukkoa että saa yksiavaimisiksi ja käytön/jälleenmyynnin helpommaksi.
                            Last edited by WSE1; 24-12-2008, 23:29.

                            Comment

                            • Vilikki
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jun 2004
                              • 6309
                              • Raahe

                              #15
                              Originally posted by WSE1 View Post
                              Kyllä noita sarjoituksia muutkin tekevät.
                              btw, mitä tollasen sarjan asennus mahtaa maksaa yleensä? Siis kaukolukituksen yhdistäminen orkkis keskuslukkoon?
                              BMW e36 316i Turbo Compact

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎