Announcement

Collapse
No announcement yet.

e36 325i coupe -93 sähkövikaa ja jäätymistä

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • paahtis
    Bimmer Rookie
    • Dec 2008
    • 40

    e36 325i coupe -93 sähkövikaa ja jäätymistä

    Elikkäs olenpa nyt uusi bmw:n omistaja ja muutama kysymys olisi:

    Ostaessani auton, myyjä lupaili että sähköinen kattoluukku toimii, mutta on vain jäässä. Veinpä auton about +10 C parkkihalliin puoleksi tunniksi, ja menin kokeilemaan kattoluukkua, aukesihan se... noin 3 cm, nyt ei sitten mene kiinni eikä aukea vaan jämähti siihen :S Yleismittarilla tuli todettua ettei punaiselle eikä vihreälle piuhalle tule napille jännitettä, mutta kaikki sulakkeet ovat ehjiä, missähän vika?

    Toiseksi, myyjän mukaan myös kuskin puolen oven lukko on jäässä, kun keskuslukitus aukeaa vain matkustajan puolelta, kuinka herkkiä nuo on jäätymään? Muutamalla kaverilla on omassa autossaan samanlaista lukko jäätymistä, mutta ongelma on siinä etten saa autoa mihinkään lämpimään että pääsisi kokeilemaan näitä juttuja. Helppohan se on kaikki viat laittaa kylmän sään piikkiin
    Last edited by paahtis; 10-12-2008, 00:14.
  • paahtis
    Bimmer Rookie
    • Dec 2008
    • 40

    #2
    Sitten vielä sellainen kysymys, että kun autosta on sisäpuhaltimen etuvastus sökönä, niin missä tämä sijaitsee ja onko mitään tapaa tietää tuleeko lyhyt vai pitkä etuvastus, muuta kuin kurkata?

    Comment

    • jr66
      Bimmer Enthusiast
      • Apr 2006
      • 16414
      • Asikkala

      #3
      Originally posted by paahtis View Post
      Sitten vielä sellainen kysymys, että kun autosta on sisäpuhaltimen etuvastus sökönä, niin missä tämä sijaitsee ja onko mitään tapaa tietää tuleeko lyhyt vai pitkä etuvastus, muuta kuin kurkata?
      lmastointi vai ei ? Jos ei niin hanskalokeron konsolin puolella, siis lämppärin kotelossa.

      Comment

      • paahtis
        Bimmer Rookie
        • Dec 2008
        • 40

        #4
        Originally posted by jr66 View Post
        lmastointi vai ei ? Jos ei niin hanskalokeron konsolin puolella, siis lämppärin kotelossa.
        Juu kiitoksia, tosissaan ei ole ilmastointia, vielä kun saisi hanskalokeron pois, eipä tunnu lähtevän vaikka irrotan ne neljä ruuvia siitä

        Huomasinpa myös ettei peruutusvalot toimi, vaihoin polttimotkin, mutta ei siltikään mitään. Jos ymmärsin oikein tuon erikoisen tavan johtaa sähköä lampuille, niin lampun navat näyttäisivät oleva oikarissa, riippumatta onko pakki päällä vai ei, mikähän siinä olisi.

        Myös tuon kattoluukun kanssa olisi kiire, kun se jäi rakoselleen, niin ei sentään lumi käy sisään mutta viima käy :think Saisikohan sen jollain tavalla manuaalisesti kiinni?

        Comment

        • mazzey
          Bimmer Rookie
          • Nov 2006
          • 42
          • Joensuu

          #5
          Originally posted by paahtis View Post
          Myös tuon kattoluukun kanssa olisi kiire, kun se jäi rakoselleen, niin ei sentään lumi käy sisään mutta viima käy :think Saisikohan sen jollain tavalla manuaalisesti kiinni?
          Käyttöohjekirjasta löytyy ohjeet kattoluukun manuaaliseen sulkemiseen. Eli ottaa katosta sen paneelin irti missä on kattoluukun painike, sopivaa kampea koloon ja pyörittää.

          Comment

          • jr66
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2006
            • 16414
            • Asikkala

            #6
            Originally posted by paahtis View Post
            Juu kiitoksia, tosissaan ei ole ilmastointia, vielä kun saisi hanskalokeron pois, eipä tunnu lähtevän vaikka irrotan ne neljä ruuvia siitä

            Huomasinpa myös ettei peruutusvalot toimi, vaihoin polttimotkin, mutta ei siltikään mitään. Jos ymmärsin oikein tuon erikoisen tavan johtaa sähköä lampuille, niin lampun navat näyttäisivät oleva oikarissa, riippumatta onko pakki päällä vai ei, mikähän siinä olisi.

            Myös tuon kattoluukun kanssa olisi kiire, kun se jäi rakoselleen, niin ei sentään lumi käy sisään mutta viima käy :think Saisikohan sen jollain tavalla manuaalisesti kiinni?
            Lampun navat oikarissa ? Tarvikevalot ja joku ehtinyt "korjaamaan" niitä ?
            Työkalusarjassa pitäisi olla sopiva kuusiokoloavain mazzeyn neuvoon.

            Comment

            • K.S.
              Bimmer Fanatic
              • May 2006
              • 649
              • Espoo

              #7
              Jos on liikkeestä ostettu niin takasin vaan korjattavaksi kun myyjä ahneuttaan risaa ehjäksi kehuu.
              Kattoluukun/sähkölasien rele on vissiin ihan yleinenkin vika löytyy ratin alapahvin takaa. Sähköluukun saa veivattua manuaalisesti kiinni, auton käyttöohjekirjassa on ohjeet jos sattuu olemaan tallella. Kattoluukussa lienee myös jotain mikrokytkimiä jotka tosiaan voi olla vaan jäässä. Lukkoöljyä(ei sulaa) ovien lukkomekanismeihin niin pitäisi toimia pakkasellakin, muuten on jotain muuta häikkää.

              Comment

              • marko.m
                Bimmer Fanatic
                • Apr 2007
                • 333
                • Keminmaa

                #8
                Originally posted by paahtis View Post
                Huomasinpa myös ettei peruutusvalot toimi, vaihoin polttimotkin, mutta ei siltikään mitään. Jos ymmärsin oikein tuon erikoisen tavan johtaa sähköä lampuille, niin lampun navat näyttäisivät oleva oikarissa, riippumatta onko pakki päällä vai ei, mikähän siinä olisi.
                Eikö vaihelootassa ole se peruutusvaihteen tunnistin joka kytkee pakkivalot päälle? Kannattaa varmaan se vaihtaa ensin. Tuskin on kallis osa.
                316i e46 -04.
                Ex. 525i e34 -91

                Comment

                Working...
                X
                😀
                🥰
                🤢
                😎
                😡
                👍
                👎