Announcement

Collapse
No announcement yet.

E36: Päästöt alas Masinolilla?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Jarzu
    Bimmer Rookie
    • Feb 2003
    • 148

    E36: Päästöt alas Masinolilla?

    Hei!

    Nyt taas katsastusaika lähestyy. Aiemmin on ollut vaikeuksia läpäistä päästömittausta, joten pitäis kikkailla jotenkin auto leimakuntoon. Yhdeksi yksinkertaiseksi neuvoksi tällä palstalla on annettu Masinol/Sinol:n lisäämisen vajaaseen tankkiin. Toimiiko se oikeasti? Kuinka paljon sitä pitäis lorautella tankkiin? Aiheuttaako Masinol mitään haittaa moottorille tai katalysaattorille?

    - Jarzu
  • Cell
    Bimmer Enthusiast
    • Jun 2004
    • 7037
    • Uusikaupunki

    #2
    Yksi vaihtoehto olis tietty korjata se vika mikä niitä päästöjä nostaa...?

    Patentteja voi tehdä, mutta päästöongelmat ovat aina seuraus jostain, eivätkä ne ole ikinä ainoa seuraus.
    325i -08
    i3 REx -17
    M5 -98 Imolarot
    535i -90 N/A project (maatumassa)

    Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

    Comment

    • Neutrone
      Bimmer Enthusiast
      • Sep 2002
      • 1320
      • Tampere

      #3
      Originally posted by Cell View Post
      Yksi vaihtoehto olis tietty korjata se vika mikä niitä päästöjä nostaa...?

      Patentteja voi tehdä, mutta päästöongelmat ovat aina seuraus jostain, eivätkä ne ole ikinä ainoa seuraus.
      Juurikin näin, ja varsinkin jos päästöt ei lambda vian takia oo kohdalaan, tulee pitemmän päälle varmasti halvemmaks korjata suoraan itse ongelma. Bensankulutuskin nimitäin lisääntyy jonkin verran kun lambda ei toim.
      F10 530d semiVOLL
      ex. E90 320d M-Sport '06
      ex. E39 523i M-Sport '00
      ex. E36 325i Coupe '92
      ex. E30 316i '89



      Comment

      • Bmw Master
        Bimmer Enthusiast
        • Jan 2004
        • 13155
        • Kokomo

        #4
        ´N.30-40% jäänestoa (ei tarvitse olla helvetin kallista masinolia) on sopiva. Laitetaan tankkiin juuri ennen leimaa, muutama km ajetaan jotta sekoittuu. Heti leiman jälkeen tankki täyteen bensaa.

        Esim. tankissa n.8l bensaa, lisätään 3l jäänestoa. Leiman jälkeen tankki täyteen jolloin seos laihenee sopivasti.

        Comment

        • bimmerrlz
          Bimmer Fanatic
          • Mar 2007
          • 363
          • Oulu

          #5
          sinolia sinne tankkiin vaan pistä suosiolla..

          Comment

          • Soiled
            Bimmer Enthusiast
            • Jan 2004
            • 3216
            • Mystinen Kuopio

            #6
            Tai sitten heität tänne päästömittaus-raportin kaikkine arvoineen niin varmasti se vian aiheuttajakin löytyy. Miksi ei samalla kuntoon, että oikeasti auto toimii ja leima tulee?
            Mystinen.Fi @ FB
            IG @tarmohanninen
            http://www.facebook.com/pages/Mystin...66319770141043
            Käyttöautot: E61 530xd lci, E92 330xd
            Harrasteet:E30 M3, E24 636csi, 2xE34 M5, E36 M3 N54, E30 M50 Cabrio, E46 330ci V8, E30 3xx, E32 735, E34 525i mtech
            Ex. E28 530 2JZ Haimobiili, E30 M50tt, E30 S54 TIC, E46 330TIC yms.

            Comment

            • jr66
              Bimmer Enthusiast
              • Apr 2006
              • 16474
              • Asikkala

              #7
              Originally posted by Soiled View Post
              Tai sitten heität tänne päästömittaus-raportin kaikkine arvoineen niin varmasti se vian aiheuttajakin löytyy. Miksi ei samalla kuntoon, että oikeasti auto toimii ja leima tulee?
              Liian kallista ja hankalaa ? Jää kaljarahaa enemmän ?

              Comment

              • Bmw Master
                Bimmer Enthusiast
                • Jan 2004
                • 13155
                • Kokomo

                #8
                Originally posted by jr66 View Post
                Liian kallista ja hankalaa ? Jää kaljarahaa enemmän ?
                Monesti kun 15v vanhaa Bemaria ei saa päästöistä läpi ilman alkoholia vaikka mitä vaihtaisi.

                Comment

                • Cell
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jun 2004
                  • 7037
                  • Uusikaupunki

                  #9
                  Originally posted by Bmw Master View Post
                  Monesti kun 15v vanhaa Bemaria ei saa päästöistä läpi ilman alkoholia vaikka mitä vaihtaisi.
                  Just, asiantuntevaa

                  Ennen kaikkea, ei kannata edes yrittää, koska päästötestit ovat vain kiusaksi, eikä niiden tulokset riipu kuin katsastusmiehen aamusta. Yleensäkin kone ei välitä saako se liikaa vai liian vähän bensaa, kun ei suomessa saa kuitenkaan kovaa ajaa!

                  Ps. Tämäkin meni päästöistä läpi heittämällä vaikka on jotain "pientä" saattanut olla, suhteuttakaapa niihin jotka ei mene läpi:



                  Mutta ei sillä väliä jäänestoa tankkiin ja pullo kossua kuskille niin rattosasti menee!

                  edit: Pahoittelen jos jollain menee herne nenään, itseä ottaa sen verran päähän kaikki tällaiset väärinkäyttämiset, etenkin jos sattuu itse ostamaan sellaisen auton.
                  Last edited by Cell; 24-08-2009, 23:06.
                  325i -08
                  i3 REx -17
                  M5 -98 Imolarot
                  535i -90 N/A project (maatumassa)

                  Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                  Comment

                  • Bmw Master
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jan 2004
                    • 13155
                    • Kokomo

                    #10
                    Originally posted by Cell View Post
                    Just, asiantuntevaa
                    Erittäin, perustuu 3:n e34:sen päästöihin. Täälläkin olen neuvoja kysellyt, mutta kukaan ei osaa auttaa joten ei muuta kun vkl juomat tankkiin ja leima lappuun. Aina on virheettömästi toiminut sen jälkeen ja toimii edelleen. Ei alkoholi bensan seassa kohtuu käytettynä vahinkoa tee.

                    Sinä voitkin perustaa osion jossa annat neuvoja päästö ongelmiin

                    EDIT: Sen verran korjaan, että alkoholi auttaa jos HC liian kova. Jos vikaa ei löydy ja päästöt etenkin kierroksilla vaivaa, mielestäni alkoholin käyttö aiheellista. Jos vika (imuvuoto, lambda, tulpat, yms) löytyy niin tottakai se pitää korjata.
                    Last edited by Bmw Master; 12-12-2008, 14:45.

                    Comment

                    • riesa
                      Bimmer Enthusiast
                      • Aug 2008
                      • 1940
                      • Manse

                      #11
                      Kyllä se jäänesto auttaa siihen hc-arvoon. Mut ei suositeltavaa, ennemmin ettis sen syyn mikä sen vian aiheuttaa.

                      Originally posted by Bmw Master View Post
                      Monesti kun 15v vanhaa Bemaria ei saa päästöistä läpi ilman alkoholia vaikka mitä vaihtaisi.
                      Höpöhöpö, meneehä nää 20v vanhatkin. CO 0, CO2 13.74, HC 19, O2 0.3, Lambda 1.014
                      Originally posted by Homer
                      Ei ne pulit millään seiskoilla ajele

                      Comment

                      • intfreak
                        Bimmer Enthusiast
                        • May 2003
                        • 2966
                        • Uusikaupunni

                        #12
                        Originally posted by riesa View Post
                        Kyllä se jäänesto auttaa siihen hc-arvoon. Mut ei suositeltavaa, ennemmin ettis sen syyn mikä sen vian aiheuttaa.



                        Höpöhöpö, meneehä nää 20v vanhatkin. CO 0, CO2 13.74, HC 19, O2 0.3, Lambda 1.014
                        Ja 15-20v vanhat corollatkin, onko bemari siis vain huono auto
                        N62 Money Spender Club

                        Comment

                        • Bmw Master
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jan 2004
                          • 13155
                          • Kokomo

                          #13
                          Originally posted by riesa View Post


                          Höpöhöpö, meneehä nää 20v vanhatkin. CO 0, CO2 13.74, HC 19, O2 0.3, Lambda 1.014
                          Niin meneekin. E34 ja e36 M50 koneisissa on päästö ongelmia, en tiedä mistä johtuu. Kai se kun on 300tkm ajettu ja jokainen 24 venttiilistä hiukan vuotaa niin sotkee päästöjä. Katit palaneet tyhjiksi vuosien saatossa, turha vaihtaa 80€ kattia kun 10€ alkoholillakin leima irtoaa...

                          Katsastusmiehet monesti manaa kun katit on niin kaukana (e34:ssa keskellä auto), ettei ne kuumene lyhyellä ajolla. Jos viskaali ei jaksa ajaa pihaa ympäri hetken aikaa niin leima jää saamatta.
                          Last edited by Bmw Master; 12-12-2008, 15:25.

                          Comment

                          • petrolhead
                            Moderator
                            • Feb 2004
                            • 13793
                            • Hyvinkää

                            #14
                            Korjaa se vika
                            Lopputuloksena todennäköisesti tehokkaampi ja taloudellisempi moottori.
                            Tekisin ainakin vianmäärityksen ennenkuin luopuisin korjauksesta.
                            2015 VW Crafter
                            1984 BMW 316
                            2009 Kawasaki Ninja 250RRR
                            petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
                            "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

                            Comment

                            • Jarzu
                              Bimmer Rookie
                              • Feb 2003
                              • 148

                              #15
                              Mielestäni jokainen ratkokoon päästöongelmat miten lystää. Omasta autosta ei ainaskaan ole asiantuntija aiemmilla kerroilla löytäny ilmiselvää vikaa, mut silti tyhjäkäynnin HC:t persiillään! Aina on mennyt monta kallista työtuntia virittelyyn ennenkuin päästöt on saatu kikkaillen alas. Ei tartte kun selata tän palstan erästä aiheeseen liittyvää satojen viestien ketjua, niin huomaa, että ratkaisuja on monia ja rahaa palaa. Jos vika olis ilmeinen, niin tottakai sen korjais. Itse ainaskin käytän tätä halpaa ja helppoa tenukonstia, jos sillä vaan leima irtoo...

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎