Announcement

Collapse
No announcement yet.

Virrat hävisi

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Jandis
    Bimmer Rookie
    • May 2008
    • 63

    Virrat hävisi

    Elikkäs tänään 325 e36 ei sitten suostunutkaan liikahtamaan.

    Käänsin eka avaimesta virrat päälle ja sitten yritin starttia. Kuului vaan räps, räps räps ja mittariston valot vilkkui, sitten pimeni. No käänsin virrat pois ja odottelin hetken.
    Sitten yritin takasi virtoja päälle mut ei tapahdu avaimesta kääntämällä enää mitään. En sitten tajunnut siinä koittaa esim. sisätilan valoa pelaako se kun oli kiire töihin.

    Mikähän tuosta nyt mahtaa olla mennyt, mistä vikaa kannattaisi alkaa etsimään?

    Kiitos avusta!
    Autona 325i vuodelta 91 (E36)
  • Dunky
    Bimmer Enthusiast
    • Feb 2003
    • 4929
    • Kotka

    #2
    Haet kaupasta uuden akun niin johan hörähtää käyntiin
    Vikakoodien lukua. Pikselien korjailua ja UUSIA mittariston neulojen moottoreita

    Myös vaativampaa koodausta, sekä "avaimia" katiskoille, Retrofitit NBT yms yms.

    Comment

    • Jandis
      Bimmer Rookie
      • May 2008
      • 63

      #3
      Olisko tosiaanki vain akku hajonnut? Etten "turhaa" käy ostamassa uutta akkua.

      Voiko sitä jotenkin varmistaa esim. yleismittarilla?
      Autona 325i vuodelta 91 (E36)

      Comment

      • illu^^
        Bimmer Enthusiast
        • Oct 2005
        • 1703
        • Kajaani

        #4
        Akkuhan siitä on tyhjä. Kokeile apuvirralla tai akun lataamisella käyntiin. Onko miten vanha akku kyseessä? Voi olla mykkänä koko akku jos on iäkkäämpi, tai sitten on vaan joku sähkö vempele yhdistettynä pakkaskeliin tyhjännyt akun.

        Comment

        • h3ba
          Bimmer Fanatic
          • Jun 2007
          • 334
          • Oulu

          #5
          Itellä viime kesänä omassa e34 sama vika, akku oli tyhjä ei välttämättä heti sitä uutta akkua kannate ostaa, itellä mankka oli syöny akun. Nappas vaan etupaneelin yöksi sisään ni ei purkanu enään

          Lataa akku niin pääset liikenteesee
          MB S210 320CDI Avantgarde -00
          xXx:
          MB S124 300TDT -92

          MB C124 300CE 24V Sportline -91
          MB W124 300D -93
          BMW E34 525tdsA Touring 147hk++ -92
          MB W201 190D -84
          BMW E32 735iA -89

          Comment

          • Jandis
            Bimmer Rookie
            • May 2008
            • 63

            #6
            Originally posted by illu^^ View Post
            Akkuhan siitä on tyhjä. Kokeile apuvirralla tai akun lataamisella käyntiin. Onko miten vanha akku kyseessä? Voi olla mykkänä koko akku jos on iäkkäämpi, tai sitten on vaan joku sähkö vempele yhdistettynä pakkaskeliin tyhjännyt akun.
            Ostin auton keväällä enkä tiedä yhtään miten vanha akku on. Eilen heitin autolla tollasen 200 km lenkin ja sillon auto toimi ihan ok. Mites muuten jos uuden akun hommaa, onko joku tietty merkki joka kannattaisi valita tai vastaavasti välttää?
            Autona 325i vuodelta 91 (E36)

            Comment

            • Dunky
              Bimmer Enthusiast
              • Feb 2003
              • 4929
              • Kotka

              #7
              Osta Varta!
              Vikakoodien lukua. Pikselien korjailua ja UUSIA mittariston neulojen moottoreita

              Myös vaativampaa koodausta, sekä "avaimia" katiskoille, Retrofitit NBT yms yms.

              Comment

              • eldrin
                Bimmer Fanatic
                • May 2007
                • 521
                • Espoo

                #8
                Vaikka ite koitan välttää biltemaa niin pitkälti kun mahdollista, niin niiden akuista on ihan yllättävän hyviä kokemuksia. Töissä joutunu puljaamaan noiden akkujen kanssa, ja siitä rohkaistuneena hain sieltä sit autoonkin. Omassa kinnerissä on bilteman hopea-kalsium -akku kiinni, ja hyvin se jaksaa tota vinkkeliä pyörittää vaikka oliskin pata vähän jäässä. Noilla on muistaakseni neljän vuoden takuu, eli ei tarvi edes jännittää kestääkö vai ei.
                e60 530iA -04 Olivine Grün
                e34 525i touring -94 Calypsorot///ex
                e28 518 -83 Tikkurila-optik///ex
                e36 328CiA -96 Aegaeisch Blau ///ex
                e34 540iA -94 Arktissilber
                ///ex

                Comment

                • Hammu
                  Moderator
                  • Nov 2006
                  • 3971
                  • Nurmijärvi

                  #9
                  Ennen ku lähet uutta akkua ostamaan niin ota akusta piuhat irti ja puhdista kengät ja navat.

                  Ei olis nimittäin ensimmäinen E36 joka tekee ton sen takia että navat tai kengät on hapettuneet.

                  Comment

                  • Jandis
                    Bimmer Rookie
                    • May 2008
                    • 63

                    #10
                    Muistaakseni vanha akku on vartan.

                    Kiitos vielä kaikille neuvoista! Toivotaan et auto saadaan taas hörähtämään.
                    Autona 325i vuodelta 91 (E36)

                    Comment

                    • VilleVee
                      Bimmer Rookie
                      • Sep 2006
                      • 95

                      #11
                      Lainataanpa threadia kun näin sopivasti osui kohdalle....

                      Itsellä myöskin ongelmapesänä tuo E36 325i vm. 1991, auto oli reilu viikko sitten pari päivää parkkiksella täysin ilman ajoa ja akku oli vastaavalla tavalla tyhjentynyt. Pari kertaa valot räpsähtivät kun avaimesta käänsi. Latasin akkua yön yli ja aamulla oli taas kaikki ok. Ajelin viikon verran, nyt pihalla poiketessani totesin että akku on totaalisen tyhjä. Ei toimi keskuslukko, ei edes valo vilkahda mittaristossa kun avaimesta kääntää. Ja auto on ollut aika tarkkaan kaksi vuorokautta ilman liikuntaa tuossa parkissa.

                      Mitenkäs noitten latausten kanssa hommat menivätkään, mitä pitäisi akkulaturin (mallia biltema eli halpa..) näyttää missäkin vaiheessa? Tuossa on näytössä asteikko 0 - 8, puoli tuntia sitten akun siihen kytkiessäni viisari osoitti kakkosta, tällä hetkellä nelosta. Viikko sitten mielestäni latauksen alkuvaiheessa viisari sojotti kohti nelosta ja sitten yön jälkeen oli jossain kakkosen tietämillä..

                      Ja oliko hyviä lisäideoita mikä voisi akkua itsestään tyhjentää, paitsi pakkanen? Autosta tilttasi myöskin lämmittimen puhallin tuossa parisen viikkoa takaperin, eli hieman ennenkuin tämä akun tyhjenemis-ilmiö alkoi enkä ole sitä vielä saanut vaihdettua, sattumaa vai ei?

                      Comment

                      • Hammu
                        Moderator
                        • Nov 2006
                        • 3971
                        • Nurmijärvi

                        #12
                        Originally posted by VilleVee View Post

                        Ja oliko hyviä lisäideoita mikä voisi akkua itsestään tyhjentää, paitsi pakkanen? Autosta tilttasi myöskin lämmittimen puhallin tuossa parisen viikkoa takaperin, eli hieman ennenkuin tämä akun tyhjenemis-ilmiö alkoi enkä ole sitä vielä saanut vaihdettua, sattumaa vai ei?
                        Ei välttämättä ole sattumaa, voi aiheuttaa virtavuotoa hajonnut puhallin, riippuu tietysti mikä siellä on hajonnu ja miten.

                        btw. onko sulla mitään jälkiasennettuja musalaitteita?

                        Comment

                        • VilleVee
                          Bimmer Rookie
                          • Sep 2006
                          • 95

                          #13
                          Originally posted by Hammu View Post
                          btw. onko sulla mitään jälkiasennettuja musalaitteita?
                          Ei, vain normi soitin. Takakaiuttimiakaan ei ole nykyään kiinni. Jonkun edellisen omistajan jäljiltä kylläkin jokin ylimääräisen kaltainen johto sulakkeineen lähtee akulta jonnekin, lieneekö ollut jotain vahvaria tms. varten. Kävi mielessä että nyppäisen sen hiiteen kun akkua aikanaan taas paikoilleen latauksen jälkeen asentelen. Alkaa vaan oleen ulkona ärsyttävän kylmä touhuta tuon auton parissa.... :-/

                          Comment

                          • eldrin
                            Bimmer Fanatic
                            • May 2007
                            • 521
                            • Espoo

                            #14
                            Sopiihan noi oireet toki kuolleeseen akkuunkin, mut asentaessas akkua takas kokeile kuitenkin paljonko auto haukkaa virtaa ns. lepotilassa. Ylimääräset johdot helevettiin jos vähänkään epäilyttää mihin ne menee. Jos auto ei hukkaa virtaa ja akku kyykkää parissa päivässä, niin ei taida siihen hätään uuden akun lisäks olla muuta lääkettä.
                            e60 530iA -04 Olivine Grün
                            e34 525i touring -94 Calypsorot///ex
                            e28 518 -83 Tikkurila-optik///ex
                            e36 328CiA -96 Aegaeisch Blau ///ex
                            e34 540iA -94 Arktissilber
                            ///ex

                            Comment

                            • Jandis
                              Bimmer Rookie
                              • May 2008
                              • 63

                              #15
                              Jos tässä muuten akun ostoon joutuu niin minkäkokoinen akku olisi järkevä valinta?

                              jos vaikka tollasen bilteman hopea-kalsiumin hommaisi mut minkälaisilla spekseillä?
                              Autona 325i vuodelta 91 (E36)

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎