Originally posted by sauli
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
e36 perässä kolisee
Collapse
X
-
Originally posted by 540iAV8 View PostOletko tarkastanut ettei tuo pusla n:o 4 ole lopussa http://bmwfans.info/original/E36/Lim...3/ill-33_1004/
Comment
-
-
itsellä samanlaisia oireita e30.sessä.Tasanen ``naputus`` kuuluu kuskin puolen takarenkaan paikkeilta kiihdyttäessä ja moottori jarrutuksessa.välillä ei kuulu mitään ja naputuksen voimakkuuskin vaihtelee sitten kun kuuluu..Itse veikkasin kans vetaria, mutta en siitä ainakaan päälisin puolin löytänyt vikaa, eikä siinä klappiakaan ollut.mikähän tuollaisen äänen voisi aiheuttaa?
Comment
-
-
Originally posted by BMW 325power View Postitsellä samanlaisia oireita e30.sessä.Tasanen ``naputus`` kuuluu kuskin puolen takarenkaan paikkeilta kiihdyttäessä ja moottori jarrutuksessa.välillä ei kuulu mitään ja naputuksen voimakkuuskin vaihtelee sitten kun kuuluu..Itse veikkasin kans vetaria, mutta en siitä ainakaan päälisin puolin löytänyt vikaa, eikä siinä klappiakaan ollut.mikähän tuollaisen äänen voisi aiheuttaa?
pusla nro. 4 olis kulahtanu.
Nyt kun miettii ni voishan se tosiaa olla just toi. Ku eiks se vähän sillee mee et jos tossa on väljää ni takarengas pääsee kääntymään (tai ohjaamaan) oikeelle/vasemmalle, ja vedossa ja moottorijarrulla se voima mikä kohdistuu siihen pyörään, koittaa vääntää sitä pyörää oikeelle/vasemmalle. Ja sen takia toi tukivarsi sit hakkaa runkoa vasten.
Ja taas tapahtu samallailla ku viime kesänä, eli ennenku nostettii nosturille ni kuulu ihan pirunmoinen kolina, ja sit ku lähtin siit himaa ni ei taas mitään ääntä vaik kuin koitti kurittaa.
Niin ja tosiaan veto päällä nosturilla ei kuulunu mitään ääniä, eli tuskimpa on mitään kardaanissa/perässä/vetareissa.Last edited by sauli; 18-12-2008, 13:59.
Comment
-
-
Originally posted by sauli View PostNii ja onkohan ton osan vaihtaminen minkälainen homma?e34 520i
e36 M3
e30 320i
e21 320
e28 520i
e21 316
e36 325i
e30 316i
Comment
-
-
Mulla alko 325tds touringissa kuuluun renkaiden pyörinnän tahdissa kitinä ja sitten kumahtelee perässä ja joskus kuulostaa kumahtelevan myös muualla (eipä näitä oikein voi auton sisälle täysin paikallistaa). Mietin kardaania, mutta joskus menee kilometritolkulla, että ei kitise/kumahtele pohjassa ollenkaan ja välillä jatkuva kitinä ja kun vauhti lähellä pysähtymistä niin kumahtaa pohjassa. Aivan kuin pakoputki kumahtelisi pohjaa vasten, mutta kiinnitykset tarkistettu ja ei ole putkisto.
Ilmeisesti kannattaa tarkistaa tuo kardaani ja sitten perän puslat? Ei ole luistonestoa ja on lukkoperä 25%...onko pelkoa, että TDS:stä saa perän läskeineen irti takakelkasta?E66 730Ld LCI
ex: E36 316, E34 535, E36 328, E38 740iA, E36 325tdsA, E39 525tdsA Touring, E39 530d, E60 530dA
Comment
-
-
Originally posted by Arnolds View PostOletko tarkastanut ettei tuo pusla n:o 4 ole lopussa http://bmwfans.info/original/E36/Lim...3/ill-33_1004/
-E36 Taka-apurungon takakumityynypari (ø62,5mm) [1991 - 1999]
-E36 Taka-apurungon etukumityyny (ø60,5mm/tarve 2) [1991 - 1999]15.90 €
Kitinä paikannettu takaoikealle.Last edited by Behemoth; 22-06-2010, 21:25.E66 730Ld LCI
ex: E36 316, E34 535, E36 328, E38 740iA, E36 325tdsA, E39 525tdsA Touring, E39 530d, E60 530dA
Comment
-
-
Originally posted by Behemoth View PostMilläs nimellä tämä pusla kulkee? Apuja tarttis. Motonetissä näyttäs nuo kelkan kumit...onko kumpikaan noista?:
-E36 Taka-apurungon takakumityynypari (ø62,5mm) [1991 - 1999]
-E36 Taka-apurungon etukumityyny (ø60,5mm/tarve 2) [1991 - 1999]15.90 €
Kitinä paikannettu takaoikealle.*-06 e46 330CiA Cabriolet*
Comment
-
-
Originally posted by Behemoth View PostMilläs nimellä tämä pusla kulkee? Apuja tarttis. Motonetissä näyttäs olevan nuo kelkan kumit...onko kumpikaan noista?:
-E36 Taka-apurungon takakumityynypari (ø62,5mm) [1991 - 1999]
-E36 Taka-apurungon etukumityyny (ø60,5mm/tarve 2) [1991 - 1999]15.90 €
Kitinä paikannettu takaoikealle.
Comment
-
-
Kelpaisi pieniä vinkkejä mistä jatkaa etsintää. Auto on e36 325 92 lukkoperällä.
Eli kolinaa ei ennen kuulunut, mutta kun vaihdoin taakse jouset, iskarit, levyt ja kengät niin kolina rupesi takapäässä. Kolina ei aivan täsmää nyt tässä threadissä kerrottuihin tarinoihin vaan kolina kuuluu ainoastaan 0-60kmh nopeuksissa (en usko että katoaa muuhun meluun). Varsinkin hiljaisissa vauhdeissa (0-20kmh) tuntuu kolisevan kokoajan.
Kolina ei ole sidoksissa nopeuteen vaan on sattumanvaraista, mutta tosiaankin välillä lähes jatkuvaa. Ensin epäilin iskareita ja/tai perää. Tarkistin perän ja tuntuisi kyllä hyvin jämerästi olevan vielä kiinni. Tein tämän suoraan perästä tunkilla nostaen, jolloin perä ei kyllä hievahtanutkaan ilman että auto nousi ja toisella kerralla vääntelemällä perää kun auto seisoi tuella.
Tämän jälkeen tarkistin vielä iskarien yläpäät ja kiristin kyllä melkoisen lujaa, laitoin sinne kyllä vanhoista iskareista ylätukikumit, mutta ei ne vaikuttanu olevan ollenkaan huonot. Noh tiiviste oli hieman aikansa elänyt... Myöskin jousen ylä ja alakumit ovat ihan kunnossa. Kengät ovat ihan kunnossa myöskin.
En ole kyllä tarkistanut tätä takatukivarren etuhelaa, tämän voisi olla seuraava tarkistus. Jos jollain tulee jotain mieleen niin vinkit otetaan mielenkiinnolla vastaan.
Ed. tuli vielä mieleen, että alustasarja jonka laitoin oli tollanen ebayn budget sarja, eli racelandin ja taka jousi tuntui jotenkin menevän vähän huonosti paikalleen. Eli jousen yläpäähän tuleva korkeussäätö oli helvetin jäykkä saada jousen sisään ja sen jälkeen jousen yläkumi ei oikein mahtunut taas sinne sisään myöskään. Tämä jäykkyys mitä ilmeisemmin hyvä juttu, ettei jouset pääse pomppimaan. Eli todennäköisesti kun auto on alhaalla niin jousi on kyllä tukevasti paikallaan. Amatööri kun olen näissä siis.Last edited by Energizer; 12-07-2010, 10:12.
Comment
-
-
Originally posted by petrolhead View PostEikä vaikuta käytökseen? Ei esim heitä perää sivulle äkisti töyssyissä?
Se auto pitäis saada ylös käyvänä niin pääsisi kuuntelemaan mikä pyöriessä kolisee. Jotain voimansiirrosta luulen ma.e61 525i -05 & e23 732i -84
Ex: e60 545i, e39 540i, e39 m5, e65 730d, e28 528i, e61 535d, e39 535i m-sport -00 imolarot, e36 325 cab, e38 740ia -96, e46 330ci -00..
Comment
-
-
Originally posted by aikamatkaaja View Postpakko lainata hieman.. Eli mulla tuollaista samaa kolinaa ja heittää perää sivuun jos ajan esim. suojatien viivojen yli tai jostain kohdasta mistä asfalttia korjattu uudella.. Totesin jo että toinen jousista poikki, mutta mistä kolina on peräisin..
Mut toisaalta , huonohan näitä on intterwbin välityksellä arpoa kun varmuuden saa ottamalla rytön ilmaan ja heiluttelemalla..
Originally posted by Energizer View PostKelpaisi pieniä vinkkejä mistä jatkaa etsintää. Auto on e36 325 92 lukkoperällä.
Eli kolinaa ei ennen kuulunut, mutta kun vaihdoin taakse jouset, iskarit, levyt ja kengät niin kolina rupesi takapäässä. Kolina ei aivan täsmää nyt tässä threadissä kerrottuihin tarinoihin vaan kolina kuuluu ainoastaan 0-60kmh nopeuksissa (en usko että katoaa muuhun meluun). Varsinkin hiljaisissa vauhdeissa (0-20kmh) tuntuu kolisevan kokoajan.
Kolina ei ole sidoksissa nopeuteen vaan on sattumanvaraista, mutta tosiaankin välillä lähes jatkuvaa. Ensin epäilin iskareita ja/tai perää. Tarkistin perän ja tuntuisi kyllä hyvin jämerästi olevan vielä kiinni. Tein tämän suoraan perästä tunkilla nostaen, jolloin perä ei kyllä hievahtanutkaan ilman että auto nousi ja toisella kerralla vääntelemällä perää kun auto seisoi tuella.
Tämän jälkeen tarkistin vielä iskarien yläpäät ja kiristin kyllä melkoisen lujaa, laitoin sinne kyllä vanhoista iskareista ylätukikumit, mutta ei ne vaikuttanu olevan ollenkaan huonot. Noh tiiviste oli hieman aikansa elänyt... Myöskin jousen ylä ja alakumit ovat ihan kunnossa. Kengät ovat ihan kunnossa myöskin.
En ole kyllä tarkistanut tätä takatukivarren etuhelaa, tämän voisi olla seuraava tarkistus. Jos jollain tulee jotain mieleen niin vinkit otetaan mielenkiinnolla vastaan.
Ed. tuli vielä mieleen, että alustasarja jonka laitoin oli tollanen ebayn budget sarja, eli racelandin ja taka jousi tuntui jotenkin menevän vähän huonosti paikalleen. Eli jousen yläpäähän tuleva korkeussäätö oli helvetin jäykkä saada jousen sisään ja sen jälkeen jousen yläkumi ei oikein mahtunut taas sinne sisään myöskään. Tämä jäykkyys mitä ilmeisemmin hyvä juttu, ettei jouset pääse pomppimaan. Eli todennäköisesti kun auto on alhaalla niin jousi on kyllä tukevasti paikallaan. Amatööri kun olen näissä siis.
Tehdyn jumpan ja oireen perusteella lottoaisin että käsijarrukamat on irtiii........2015 VW Crafter
1984 BMW 316
2009 Kawasaki Ninja 250RRR
petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
"Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".
Comment
-
Comment