Announcement

Collapse
No announcement yet.

e36 Compact (tekniikanvaihtoa/piristystä)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jusssi
    Bimmer Rookie
    • Mar 2008
    • 68
    • Hell... sinki

    e36 Compact (tekniikanvaihtoa/piristystä)

    Elikkä jotenkin omaan silmään istuu tuo muiden hyljeksimä pikku bemari ja sellaista kaavaillut seuraavaksi.
    Mieleen juolahtikin tuossa eräänä päivänä voisiko tai menisikö keulille helpolla M50b25? Vai onko ainoa järkevä vaihtoehto (ostaa valmiina) se tehtaan oma 6syl. malli 323Ti? eli M52b25 koneella? 6 sylinteriseen mieltyneenä jätän 318Ti mallin heti alkuun rauhaan ellei jostakin halpaa löydy.

    323Ti normikäyttöön varmaan tarpeeksi liikkuu ainakin verrattuna tähän nykyiseen e36 320 taxiin, mutta kuinkas sitten M52b25 koneen piristelyt? foorumia jonkun verran selannut ja nettiä muutenkin ja löysin jonkun väittämän jonka mukaan M52b28 sisuskalut kävisivät b25 koneeseen?

    Tässä nyt jotain mietteitä ja ei en halua ostaa coupea tai sedania enkä edes farkkua vaan vikkelä compact kiinnostaisi nyt
    e46 323
  • Hanelainen
    Bimmer Rookie
    • Oct 2006
    • 67

    #2
    itse joskus selvittelin että mitä tarvis vaihtaa 316 compactiin jos laittais keulille ton m50b25, niin suurimmaks ongelmaks heti alkuun muodostu takatukivarret, jotka oli aikas vaikeat löytää ja ennenkaikkea suht. kalliit... tarvi muistaakseni 323ti compon tai 2.8 z3.sen takatukivarret... en tiä saisko sen niillä 318ti.n tukivarsilla läpi, ainakin niillä tais olla realoemin mukaan eri partti numero... olisko jotain vahvikehitsaus juttuja jossain.. varmaan jää katsastusmiehen kontille että meneekö läpi niillä jos niihin saa muuten riittävät takajarrut.
    E46 330Ci Topasblau metallic
    "Pahinta bensan tuhlausta on ajaa autolla josta ei pidä."

    Comment

    • JonasG
      Bimmer Enthusiast
      • Jun 2006
      • 2160
      • Porvoo/Helsinki

      #3
      Kyllä se vakio 323ti on hyvä ja suht ripeä peli ja toimii mielestäni paremmin kuin esim 325i coupe. 323ti vetää paremmin alakierroksilla kun taas coupea saa huudattaa yläkierroksilla. Compact on myös mukavampi ajaa liukkaalla kun auto on vähän lyhyempi kuin coupe. Jos jotain viriä haluaa niin laiton remmi kiinni, tosin itse jättäisin jälkimmäisen pois koska auto on todella mukava ajaa ihan vakionakin.

      Comment

      • jusssi
        Bimmer Rookie
        • Mar 2008
        • 68
        • Hell... sinki

        #4
        no varmaan sitten tulee kallistuttua siihen 323Ti:n suuntaan kunhan pääsee eroon tuosta vanhasta lahnasta, ja remmiä en taida edes harkita, menee aika kalliiksi leikki ja nälkä tietysti kasvaa syödessä.

        Ja mieleen tuli että lisä kulkua voisi sitten haeskella vaikka keventämällä autoa :think
        e46 323

        Comment

        Working...
        X
        😀
        🥰
        🤢
        😎
        😡
        👍
        👎