Announcement

Collapse
No announcement yet.

Kytkinremontti M3 3,2 e36

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Tap1
    Bimmer Rookie
    • Oct 2007
    • 49
    • Lieksa

    Kytkinremontti M3 3,2 e36

    Tervehdys!


    Kytkinremontti lähestyy ja ajattelin kysellä ko.autoon homman tehneiltä vinkkejä ettei tarvitse kantapään kautta oppia .Eli onko mitään jotain erikoista mitä kannattaa ottaa huomioon?

    Taitaa olla ihan simppeli homma mutta ajattelin kysellä varmistusta asiaan ja jos siinä tarvitsee tehdä jotain erikois kikkoja niin tietää etukäteen.Jonkin verran asennus hommia "edellisessä elämässä" tullut tehtyä ja autonosturi ja asialliset työkalut löytyy...

    Toinen asia mikä mietityttää on Kytkinpaketin valinta....Eli laittaako us-partsin myynnissä olevan sachs performance setin vaiko ihan vakio sachs paketin,mielipiteitä?

    Olin jo tilaamassa us-partsilta järeämmän setin mutta keskusteltuani asiasta erään ralliautoja rakentavan kaverin kanssa rupesin pohtimaan uudestaan...Nimittäin kertoi käyttävänsä f-ryhmän s50b30 koneiden perässä vakiota s50b32 asetelmaa ja hyvin kuulemma kestää.Epäili jäykän asetelman rasittavan kaksoismassa vauhtista pitkässä juoksussa,mielipiteitä?

    Onko kokemuksia kuinka paljon kytkinpolkimen jäykkyys lisääntyy jäykemmällä 883082 999792 asetelmalla?

    Asiallisista vastauksista kiitos etukäteen ja hyvää Joulua kaikille!
    E70 40D X5 -11

    EX F11 535D xDrive -12
    EX E61 520D -07
    EX E39 530DAT -01
    EX E36 M3 3,2 Sedan -96
    EX E30 318i -87
  • 0101769
    Bimmer Rookie
    • Feb 2004
    • 68
    • hyvinkää

    #2
    hmm

    ralliahan ajetaan käsittääkseni pääasiassa soralla + kevennetyllä autolla = ei pitoa eli mihin sitä huippujykevää kytkintä sitten tarvii? Varmaan se luotettavuus ja riittävä pito jotka vakio osat tarjoaa riittävät tähän hyvin.

    Kun taas p-rallia tiksin keskustassa ajetaan auto täynnä tyttöjä, kavereita, subbareita + kaljaa + kuiva asvaltti + 245 takakummit ja se tuninki civicci siinä valoissa vieressä polkemassa kaasua. Haluatko kytkimen pettävän juuri silloin?

    Eli samalla kun uusit sen kytkimen kannattaa tilata ojennukselta se kevennetty kiinteä vauhtipyörä ja 3 levyinen 8" sintteri sitten samalla.

    ps: voin sitten ostaa sen ylimääräisen m3 painavan kaksoismassan pois sopuhintaan.

    Ok ei herneitä

    tässä pari vinkkiä.

    Uusi samalla

    pakosarjan ja putkiston väliset tiivisteet muistaakseni putken joutui irroittamaan.
    keskitysholkit laatikon ja koneen väliin bmw:n tis ohje.
    Vuotava vaihteensiirtäjän stefa (yleensä tihkuu aina jossain määrin).
    se muovitappi sinne kytkinkopan sisään jota vasten kytkinkäpälän toinen pää tulee.
    samalla on helppo uusia mahdolliset vaihteensiirron väljät osat,
    myös kardaanin rättinivel ja kannatin kumi/laakeri voi olla vaihtokunnossa riippu aika paljon miten autoa on käytetty nämä olisi helppo uusia samalla.



    ----------------------------------------
    muista voidella kytkinakseli paketin mukana tulevalla rasvalla
    puhdistaa "pikari huolella kun uusit painelaakerin
    kytkinlevyssä lukee kummin päin se asennetaan (näitä on jotkut siitä huolimatta onnistunut laittamaan väärinpäin)
    lainaa jostain työkalu kytkinlevyn keskittämiseen. se oikea tappimallinen on paras mutta tarkka kaveri pärjää ilmankin.

    Laatikon/moottorin kehäpultit saa hyvin auki kun laskee laatikon hännän alas ja ampuu metrisellä jatkolla pultit auki.

    laatikkoa takaisin asentaessa on hyvä olla joku vaihde laatikossa silmässä. Helppo sitten pyöräyttää kardaanin laipasta kytkin akseli boorille jos ei kerralla osu.

    Kaiken kaikkiaan helppo homma jos tietää mitä tekee ja on asialliset työkalut /tilat. mutta puutteellisilla taidoilla, tiloilla, ja työkaluilla tästäkin tulee remontti helvetistä jota sitten korjataan isolla rahalla jossain muualla kun homma ei toimi.

    työn osuus tästä on korjaamolla käsittääkseni jotain 230€ luokkaa
    Last edited by 0101769; 29-12-2008, 14:05.

    Comment

    • Tap1
      Bimmer Rookie
      • Oct 2007
      • 49
      • Lieksa

      #3
      Originally posted by 0101769 View Post
      ralliahan ajetaan käsittääkseni pääasiassa soralla + kevennetyllä autolla = ei pitoa eli mihin sitä huippujykevää kytkintä sitten tarvii? Varmaan se luotettavuus ja riittävä pito jotka vakio osat tarjoaa riittävät tähän hyvin.

      Kun taas p-rallia tiksin keskustassa ajetaan auto täynnä tyttöjä, kavereita, subbareita + kaljaa + kuiva asvaltti + 245 takakummit ja se tuninki civicci siinä valoissa vieressä polkemassa kaasua. Haluatko kytkimen pettävän juuri silloin?

      Eli samalla kun uusit sen kytkimen kannattaa tilata ojennukselta se kevennetty kiinteä vauhtipyörä ja 3 levyinen 8" sintteri sitten samalla.

      ps: voin sitten ostaa sen ylimääräisen m3 painavan kaksoismassan pois sopuhintaan.

      Jepjep...

      En tainnut kysellä sintterikytkimestä vai kirjoitin epäselvästi?Sellaista en katuautoon nimittäin laittais...Enkä myöskään kovista vauhtipyöristä joten jos sulla ei oo mitään fiksua sanottavaa ei tarvii kommentoida.

      Ihan vaan vinkkejä ko.rempasta ja kokemuksia vakio vs jäykempiasetelma...
      E70 40D X5 -11

      EX F11 535D xDrive -12
      EX E61 520D -07
      EX E39 530DAT -01
      EX E36 M3 3,2 Sedan -96
      EX E30 318i -87

      Comment

      • Cell
        Bimmer Enthusiast
        • Jun 2004
        • 7037
        • Uusikaupunki

        #4
        Vakio on mitoitettu kestämään koneen vääntö, jäykemmällä ainoaksi eroksi jää selvästi raskaampi kytkinpoljin (joka voi nakertaa hieman valoissa seistessä) ja mahdollisesti hajoileva hydraulijärjestelmä. Suutarilla on mennyt noita pääsylinterin tiivisteitä ainakin...
        325i -08
        i3 REx -17
        M5 -98 Imolarot
        535i -90 N/A project (maatumassa)

        Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

        Comment

        • Tap1
          Bimmer Rookie
          • Oct 2007
          • 49
          • Lieksa

          #5
          Originally posted by Cell View Post
          Vakio on mitoitettu kestämään koneen vääntö, jäykemmällä ainoaksi eroksi jää selvästi raskaampi kytkinpoljin (joka voi nakertaa hieman valoissa seistessä) ja mahdollisesti hajoileva hydraulijärjestelmä. Suutarilla on mennyt noita pääsylinterin tiivisteitä ainakin...

          Aivan...

          Muistelin vaan lukeneeni joskus että noi vakiokytkimet on hieman alimittaisia näissä laitteissa.Ja itsellä luistanut lievästi nopeiden vaihtojen yhteydessä koko ajan kun auto on minulla ollut,n40tkm itse ajanut.Ei kytkin vieläkään totaalisesti loppu ole mutta varmuuden vuoksi vaihdan,saa kesällä ajella huoletta.

          Joten eiköhän kunnossa oleva orkkis kytkinkin asiansa aja...Ainakin se on huomattavasti halvempi...
          E70 40D X5 -11

          EX F11 535D xDrive -12
          EX E61 520D -07
          EX E39 530DAT -01
          EX E36 M3 3,2 Sedan -96
          EX E30 318i -87

          Comment

          • jr66
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2006
            • 16418
            • Asikkala

            #6
            Originally posted by Cell View Post
            Vakio on mitoitettu kestämään koneen vääntö, jäykemmällä ainoaksi eroksi jää selvästi raskaampi kytkinpoljin (joka voi nakertaa hieman valoissa seistessä) ja mahdollisesti hajoileva hydraulijärjestelmä. Suutarilla on mennyt noita pääsylinterin tiivisteitä ainakin...
            Valoissa seistessä ei pidetä kytkintä alhaalla...

            Comment

            • zakspeed
              BTCF Member
              • Nov 2003
              • 2003
              • Tampere/kainuu

              #7
              Joo eli omassakin rallipelissä huomattu vakiopaketti aivan toimivaksi, eikä muuteta ellei mitään dramaattista tapahdu. Toki tämä autojen rakentelu on välineurheilua niin saahan sen vaihtaa jos tykkää.
              -M5- '00
              -i3 94 rex '19
              -Ascona B 4.0 '80
              Kilpa-autojen sähköjen suunnittelu / toteutus. Kysy.
              -Johtosarjojen piirtäminen tietokoneella
              -Valmistus laadukkaista MIL-spec komponenteista

              Comment

              • Cell
                Bimmer Enthusiast
                • Jun 2004
                • 7037
                • Uusikaupunki

                #8
                Originally posted by jr66 View Post
                Valoissa seistessä ei pidetä kytkintä alhaalla...
                Minä pidän melko usein, tapoja on monia mutta vituttaa nekin kun alkaa ettimään pykälää vasta siinä vaiheessa kun se vihreä palaa taulussa ja hirveä jono perässä.

                Onkos näissä jo CDV?
                325i -08
                i3 REx -17
                M5 -98 Imolarot
                535i -90 N/A project (maatumassa)

                Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                Comment

                • zJark
                  BTCF Member
                  • Sep 2005
                  • 740
                  • Ylöjärvi

                  #9
                  Kysytääs tässä kun sama levy kyseessä eli mikä mahtaa olla s50b30 alkuperäisen kytkinlevyn vahvuus?
                  Samaa levyä siis on 3.2 ja m5 3.8 eli jos jollain noista löytyisi tieto niin tack
                  MTech II + Azev A //M20 “Baby Six“ Engine.- All Muscle, no Fat!
                  +Volvo V70 hYrskYttimellä & Honda Hornet

                  Comment

                  • Kova-Luu
                    Bimmer Rookie
                    • Sep 2009
                    • 57
                    • Helsinki

                    #10
                    Mistä olette tilailleet noita S50B32 kytkin/ vauhtis paketteja? Ja paljonko kustansi??

                    Comment

                    Working...
                    X
                    😀
                    🥰
                    🤢
                    😎
                    😡
                    👍
                    👎