Announcement

Collapse
No announcement yet.

e36 325 humbaa

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Kärjä
    Bimmer Rookie
    • Apr 2008
    • 45

    e36 325 humbaa

    Eli sellanen ongelma olis että auto humbaa tyhjäkäynnillä kylmänä 1500-1800krpm välillä ja pätkii n.2000krpm kohdalla, myös kaasu palautuu hitaasti ja jää 1500krpm kohdalle josta hiljaa palautuu 800-1000krpm. Lämpimällä koneella tyhjäkäynti suht normaalia, mutta kaasu ei tahdo laskea normaalisti ja jää siihen 1500krpm josta taas hiljaa laskeutuu tyhjäkäynnille. Ongelmaksi luulin tyhjäkäyntiventtiiliä, mutta sen vaihdolla ei vaikutusta käyntiin. Kuitenkin jos IMM jälkeiseltä haitarikumilta tyhjäkäyntiventtiilille lähtevän letkun lutistaa melkein luttuun käynti palautuu normaaliksi. Eli vika olisi jossain mikä ohjaa tyhjäkäynti venttiilin toimintaa? Ei imuvuotoja. Auto on e36 325 -91.
    Ex e36 325 sedan, e34 540ia
  • dumppi
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2006
    • 4351
    • sotkamo

    #2
    lambda! kokeilehan searchia!? tai sit se ilmamassamittari joka taitaa tuossa 91 mallissa olla kallis ja hankalsti saatavilla:think:.. käy lukee vikakoodit...
    Ex BMW:t: e30 318i 4d "tuninki"
    e36 325i coupé R.I.P
    e30 316 2d
    e36 318is coupé
    e36 323i 4d ac schnitzer replica


    Käyttis: e39 523i 4d
    Originally posted by rizzo
    Paras oli kyllä eräs viikonloppu club 96:ssa 5 tähden bensalenkkari jolla roikku nahkainen BMW-lippis vyöstä Ei ollu Fallu...
    |Sotkamo Connection|

    Comment

    • Kärjä
      Bimmer Rookie
      • Apr 2008
      • 45

      #3
      Originally posted by dumppi View Post
      lambda! kokeilehan searchia!? tai sit se ilmamassamittari joka taitaa tuossa 91 mallissa olla kallis ja hankalsti saatavilla:think:.. käy lukee vikakoodit...
      Kokeiltu toista ilmamassa mittaria, ei vaikutusta. Ja kun lutistaa sen tyhjäkäynti venttiilin letkun niin käynti normalisoituu ja kierrokset laskevat aivan eri tavalla eli normaalisti, mutta vika ei luultavasti ole siinä venttiilissä koska se on vaihdettu. Ohjaileeko lambda tuota venttiilin toimintaa?
      Ex e36 325 sedan, e34 540ia

      Comment

      • BMWSaloon
        Bimmer Fanatic
        • Jan 2008
        • 281

        #4
        kokeileppas ottaa lambdan liitin auki... siis sieltä lambdan luonta ja jos loppuu humppaaminen niin johtopäätöshän on että...

        Comment

        • _Pietu_
          BTCF Member
          • Oct 2005
          • 3659
          • Siilinjärvi

          #5
          Originally posted by Kärjä View Post
          Kokeiltu toista ilmamassa mittaria, ei vaikutusta. Ja kun lutistaa sen tyhjäkäynti venttiilin letkun niin käynti normalisoituu ja kierrokset laskevat aivan eri tavalla eli normaalisti, mutta vika ei luultavasti ole siinä venttiilissä koska se on vaihdettu. Ohjaileeko lambda tuota venttiilin toimintaa?

          Ei se sitä venttiiliä ohjaa vaan sitä että paljonko sitä ainetta ja ilmaa annostellaan koneeseen. Ja kannattaa tosiaan kokeilla hakua. Melkeinpä varmana pitäisin sitä lambdaa.... ja osta sitten kerralla se alkuperäinen.

          BMW e91 320dA
          - SAWO CONNECTION - - Normaalisti kännissä ja alasti
          Normaalisti peukalo keskellä kämmentä

          Comment

          • metanolman83
            Bimmer Fanatic
            • Sep 2006
            • 249
            • itä suomi

            #6
            onko tuo ihan varmaa ettei ole imuvuotoja?

            niin ja lambadaa ostamaan mennessä kannattaa tarkistaa ensin että kumman tyyppinen lambada sieltä löytyy..zircooni vai titaani

            Comment

            • Kärjä
              Bimmer Rookie
              • Apr 2008
              • 45

              #7
              Originally posted by metanolman83 View Post
              onko tuo ihan varmaa ettei ole imuvuotoja?

              niin ja lambadaa ostamaan mennessä kannattaa tarkistaa ensin että kumman tyyppinen lambada sieltä löytyy..zircooni vai titaani
              Ei ole imuvuotoja ja imuvuodolta tuo vaikuttaa hyvinkin paljon luulen että joku anturi joka ohjaa tuota tyhjäkäynti venttiiliä olisikin sökö. Voisiko moottorinlämpö anturi olla syyllinen? osa nro. 8
              Ex e36 325 sedan, e34 540ia

              Comment

              • dumppi
                Bimmer Enthusiast
                • Apr 2006
                • 4351
                • sotkamo

                #8
                no mulla oli ex coupéssa kans tuota samanlaista vikaa ja ilmamassamittari luultavasti oli sillon syyllinen... onko bensansyönti kasvanu?! mulla se oli ihan normaali ja teki silleen että lämpimänä vaan humppasi.. ja kierrokset jäi juurikin aina vähäksi aikaa paikoilleen ennen ku lähti laskemaan... käy lukee ne koodit... niin ja onkoi sulla joku vapaavirtaussuodatin koska ne kuulemma saattaa hajottaa sen imm:n:think:
                Ex BMW:t: e30 318i 4d "tuninki"
                e36 325i coupé R.I.P
                e30 316 2d
                e36 318is coupé
                e36 323i 4d ac schnitzer replica


                Käyttis: e39 523i 4d
                Originally posted by rizzo
                Paras oli kyllä eräs viikonloppu club 96:ssa 5 tähden bensalenkkari jolla roikku nahkainen BMW-lippis vyöstä Ei ollu Fallu...
                |Sotkamo Connection|

                Comment

                • Kwame
                  Bimmer Fanatic
                  • Jun 2006
                  • 322
                  • Ylöjärvi

                  #9
                  Pistetäänpä nyt tänne ettei alotella uutta topiccia.

                  Viikko sitten alkoi -92 m50b25 oireilla. Kulutusmittari näytti 100km/h vauhdissa tasakaasulla jotain 16-18l/100km Muutaman kerran anto reilusti happea niin palautu normaaliksi. Eilen sitten rupes liikennevaloissa tyhjäkäynti humppaamaan 600-1200rpm. Kylmänä ei tätä tee, ainoastaan kuumalla koneella! Tyhjäkäynti humppaa, bensankulutus n.15l/100km nätillä ajolla (+ kulutusmittari näyttää sen 16-18l/100km tasakaasulla satkun vauhdissa) ja kun käden laittaa pakoputken päähän niin mustia märkiä pilkkuja käsi täynnä.

                  Otin IMM:n irti ja suihkutin vähän crc:tä. Langat oli ehjät. Noilla toimenpiteillä ei mitään vaikutusta, eikä myöskään IMM:n liittimen irroittaminen vaikuta käyntiin milläänlailla. Eikö tuo viittaa siihen että ilmanmäärämittari on tiensä päässä? Voiko tolle antaa jotain tekohengitystä siihen asti että saa uuden mittarin hankittua?
                  e60 530d -04

                  e38 740iA -96, e39 540iA -96, e34 525TDS -94, e34 540iA -92, e39 520i -97, e34 525iA 24v touring -93, e36 325i coupe -92, e34 520i Turbo IC -89, e34 525i 24v -92,
                  e36 320i coupe M-sport -94,
                  e34 535iA shadowline -89, e30 325 Turbo IC -84,
                  e30 325i cabriolet -89, e36 325i coupe M-optik -92, e30 320i coupe M-tech -88

                  Comment

                  • _Pietu_
                    BTCF Member
                    • Oct 2005
                    • 3659
                    • Siilinjärvi

                    #10
                    Originally posted by Kwame View Post
                    Pistetäänpä nyt tänne ettei alotella uutta topiccia.

                    Viikko sitten alkoi -92 m50b25 oireilla. Kulutusmittari näytti 100km/h vauhdissa tasakaasulla jotain 16-18l/100km Muutaman kerran anto reilusti happea niin palautu normaaliksi. Eilen sitten rupes liikennevaloissa tyhjäkäynti humppaamaan 600-1200rpm. Kylmänä ei tätä tee, ainoastaan kuumalla koneella! Tyhjäkäynti humppaa, bensankulutus n.15l/100km nätillä ajolla (+ kulutusmittari näyttää sen 16-18l/100km tasakaasulla satkun vauhdissa) ja kun käden laittaa pakoputken päähän niin mustia märkiä pilkkuja käsi täynnä.

                    Otin IMM:n irti ja suihkutin vähän crc:tä. Langat oli ehjät. Noilla toimenpiteillä ei mitään vaikutusta, eikä myöskään IMM:n liittimen irroittaminen vaikuta käyntiin milläänlailla. Eikö tuo viittaa siihen että ilmanmäärämittari on tiensä päässä? Voiko tolle antaa jotain tekohengitystä siihen asti että saa uuden mittarin hankittua?
                    Lambda vialtakin vois kuulostaa... Autohan taitaa mennä "vikatilaan" jos vika tulee päälle, joten kytkeekö se tuon IMM:nkin pois käytöstä?? Jos jostain saisit varmasti ehjän IMM:n lainaan, niin sillä vois testailla. (ja sitä testausta ennen vikamuistin nollaus akunnavat irti sen reilun 10min) Ja jos sitten edelleen hummailee, niin kovasti lambdavialta kuulostaa:think

                    BMW e91 320dA
                    - SAWO CONNECTION - - Normaalisti kännissä ja alasti
                    Normaalisti peukalo keskellä kämmentä

                    Comment

                    • JMJ
                      Newbiemmer
                      • Jul 2008
                      • 22
                      • Helsinki

                      #11
                      Moi!
                      Mulla kyseinen ongelma ratkesi paikkaamalla imupuolen vuodot ja vaihtamalla uuden lamdan. Todella häiritsevä ongelma mutta ainakin omassa yksilössäni edullinen korjauskeikka.

                      -Juha/325 sedan '91

                      Comment

                      • Kwame
                        Bimmer Fanatic
                        • Jun 2006
                        • 322
                        • Ylöjärvi

                        #12
                        Originally posted by _Pietu_ View Post
                        Lambda vialtakin vois kuulostaa... Autohan taitaa mennä "vikatilaan" jos vika tulee päälle, joten kytkeekö se tuon IMM:nkin pois käytöstä?? Jos jostain saisit varmasti ehjän IMM:n lainaan, niin sillä vois testailla. (ja sitä testausta ennen vikamuistin nollaus akunnavat irti sen reilun 10min) Ja jos sitten edelleen hummailee, niin kovasti lambdavialta kuulostaa:think

                        Tätä myös itse epäilin/epäilen. Mittasin IMM:n ja arvot normaalit sekä tyhjäkäynnillä, että kaasu pohjassa. Otin akun navat irti ja tämän jälkeen toimi n.10km ongelmitta. Tuli sen jälkeen paukutettua rajotinta vasten vetopäällä ja parkissa hetken aikaa, jonka jälkeen auto taas toiminut normaalisti n.200-300km. Ehkä lievää puutumista alakierroksilla ja bensankulutuskin hieman normaalia korkeampi. Pitää tällä viikolla hakea uusi lambda ja katsoa mitä tapahtuu. On muuten v:mäinen irroittaa toi lambda kotipihassa kun auto nousee tunkilla juuri sen verran että pääsee puoliksi helman alle.


                        Edit: Onko muuten kellään mitään käsitystä mistä voi jäätävät imuäänet johtua, vaikka vaihdoin paneeli vp:n normaalin, eikä toi mistään ilmaakaan saa välistä vedettyä -> Imuvuodot tarkastettu. Imuäänet melkein samalla tasolla kun kaverin vastaavassa missä kartiosuodin kiinni.
                        Last edited by Kwame; 25-05-2009, 19:01.
                        e60 530d -04

                        e38 740iA -96, e39 540iA -96, e34 525TDS -94, e34 540iA -92, e39 520i -97, e34 525iA 24v touring -93, e36 325i coupe -92, e34 520i Turbo IC -89, e34 525i 24v -92,
                        e36 320i coupe M-sport -94,
                        e34 535iA shadowline -89, e30 325 Turbo IC -84,
                        e30 325i cabriolet -89, e36 325i coupe M-optik -92, e30 320i coupe M-tech -88

                        Comment

                        • MasaTDS
                          Bimmer Enthusiast
                          • Feb 2006
                          • 1606
                          • Tampere

                          #13
                          [QUOTE=Kwame;1643953]Tätä myös itse epäilin/epäilen. Mittasin IMM:n ja arvot normaalit sekä tyhjäkäynnillä, että kaasu pohjassa. Otin akun navat irti ja tämän jälkeen toimi n.10km ongelmitta. Tuli sen jälkeen paukutettua rajotinta vasten vetopäällä ja parkissa hetken aikaa, jonka jälkeen auto taas toiminut normaalisti n.200-300km. Ehkä lievää puutumista alakierroksilla ja bensankulutuskin hieman normaalia korkeampi. Pitää tällä viikolla hakea uusi lambda ja katsoa mitä tapahtuu. On muuten v:mäinen irroittaa toi lambda kotipihassa kun auto nousee tunkilla juuri sen verran että pääsee puoliksi helman alle.

                          Lambada vika voipi olla,mulla toi cabi oireili samalla tavalla ja päästöt aivan mettässä,humppas kyllä sekä kylmänä että lämpimänä ja kulutus oli 12-13L/100km normiajolla,vaihdoin lambdan ja hain päästölapaun,päästöt todella hyvät ja käynti muuttui normaaliksi ja kulutus putosi normaaliin.
                          Uusi bosch lambda maksoi kl-varaosissa 120€.Tarviketta ei kannata hankkia.
                          E24 635csi
                          M-B W140
                          Citroen c4 coupe
                          H-D sportster chopper

                          Kodin remontit kattavasti ammattitaidolla
                          Myös autohuollot,remontit,lohko/säteilylämmitinasennukset tampereella.
                          Yhteydet privalla tai allaolevien sivujen kautta
                          www.mpanet.fi

                          Comment

                          • Kwame
                            Bimmer Fanatic
                            • Jun 2006
                            • 322
                            • Ylöjärvi

                            #14
                            [QUOTE=MasaTDS;1644008]
                            Originally posted by Kwame View Post
                            Tätä myös itse epäilin/epäilen. Mittasin IMM:n ja arvot normaalit sekä tyhjäkäynnillä, että kaasu pohjassa. Otin akun navat irti ja tämän jälkeen toimi n.10km ongelmitta. Tuli sen jälkeen paukutettua rajotinta vasten vetopäällä ja parkissa hetken aikaa, jonka jälkeen auto taas toiminut normaalisti n.200-300km. Ehkä lievää puutumista alakierroksilla ja bensankulutuskin hieman normaalia korkeampi. Pitää tällä viikolla hakea uusi lambda ja katsoa mitä tapahtuu. On muuten v:mäinen irroittaa toi lambda kotipihassa kun auto nousee tunkilla juuri sen verran että pääsee puoliksi helman alle.

                            Lambada vika voipi olla,mulla toi cabi oireili samalla tavalla ja päästöt aivan mettässä,humppas kyllä sekä kylmänä että lämpimänä ja kulutus oli 12-13L/100km normiajolla,vaihdoin lambdan ja hain päästölapaun,päästöt todella hyvät ja käynti muuttui normaaliksi ja kulutus putosi normaaliin.
                            Uusi bosch lambda maksoi kl-varaosissa 120€.Tarviketta ei kannata hankkia.

                            Jep. Pitää tosiaan koittaa tolla lambdalla ensin ja kovasti se siihen viittais. Tarvike lambdaan en koske, sen verran lukenut niistä juttua.
                            e60 530d -04

                            e38 740iA -96, e39 540iA -96, e34 525TDS -94, e34 540iA -92, e39 520i -97, e34 525iA 24v touring -93, e36 325i coupe -92, e34 520i Turbo IC -89, e34 525i 24v -92,
                            e36 320i coupe M-sport -94,
                            e34 535iA shadowline -89, e30 325 Turbo IC -84,
                            e30 325i cabriolet -89, e36 325i coupe M-optik -92, e30 320i coupe M-tech -88

                            Comment

                            • zdömii
                              Bimmer Rookie
                              • Nov 2008
                              • 133
                              • Kuopio

                              #15
                              325 e36 91' kierrokset jää kylmänä käynnistäessä vähäksi aikaa yli 1000:een. Koneen vähän lämmetessä tyhjäkäynti alkaa SILLOIN TÄLLÖIN seilaamaan 0-1500 rpm, joskus jopa sammuu. Ei siis aina. Kun näin käy, bensa haisee eli vaikuttaa saavan liikaa bensaa ja auto savuttaa todella paljon.
                              Välillä tasaista nopeutta matka-ajoa ajettaessa polttoaineen kulutusmittari näyttää suuria lukemia, mutta hetken päästä taas muuttuu normaaliksi. Muutaman kerran on käynyt myös niin, että kiihdyttäessä kierrokset eivät ole nousseet yli 2000:en ja auto on tuntunut tehottomalta, mutta tämäkin on ollut vain hetkellistä.

                              Mikä tässä nyt on todennäköisin vika? Lambdan oon joutunut jo kahdesti vaihtamaan parin vuoden sisällä, viimeksi viisi kuukautta sitten. Olisiko sitten taas se vai vaikuttaako joku muu vika(ilmamäärämittari, tyhjäkäyntimoottori tms.) todennäköisemmältä?
                              e60 530dA -04
                              ex-e39 525D -01
                              ex-e36 325 -91

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎