Announcement

Collapse
No announcement yet.

Airbag/ABS valot, poistuuko nollauksella e36 318is vm.98?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Ketzi
    Bimmer Fanatic
    • Dec 2006
    • 217
    • Pohojammaa

    Airbag/ABS valot, poistuuko nollauksella e36 318is vm.98?

    Olisi tiedossa tollainen e36 318is vm. 98 vielä vähän vaiheessa oleva kolariautoprojekti. Suurimmat työt on tehty, mutta pikkujuttuja on.
    Molemmat airbagit on tällissä lauennut ja uudet on laitettu tilalle. Lisäksi kun on etukulmaa vaihdettu, niin jouduttu uusimaan jarruputkia ja jotain juttuja. Sekä vasempaan etupyörään vaihdettu abs-anturi toisesta autosta.

    Airbag ja abs valo palavat kuitenkin. Voisiko olla että tarvii vain vikoodien nollauksen, että nuo saa pois?
    jarrujärjestelmää on ilmattu, mutta ei ole valo ainakaan sammunut.
    Auto olisi nyt kohtuu hintainen, mutta äkkiähän tuo tulee kalliiksi jos onkin jotain muuta. Auto on nyt hinnaltaan noin 6,5ke ja kilsat alta 140tkm. Kunnosta päätellen pitää paikkaansa.

    Airbagista ja abseista oli hajanaisesti juttua, mutta mitkä ovat ne mahdolliset viat sitten seuraavien lisäksi?

    Abs:
    -Vikakoodin nollaus?
    -Yrittää ilmata vielä
    -Anturi vika (pitäisi kaikki olla kunnossa)

    Airbag:
    -Vikakoodin nollaus?
    Last edited by Ketzi; 14-01-2009, 19:13. Reason: typo
    Nykyisin jotain.. Ex. E46 318ci '00, Ex. E36 323i '98
  • hamsu
    Bimmer Rookie
    • May 2005
    • 177
    • uusimaa

    #2
    Originally posted by Ketzi View Post
    Abs:
    -Vikakoodin nollaus?
    -Yrittää ilmata vielä
    -Anturi vika (pitäisi kaikki olla kunnossa)

    Airbag:
    -Vikakoodin nollaus?
    Abs.valo pitäis kyl sammua ilman testeriä,voi olla et tarvii vähän ajella että saa sammumaan sikälimikäli et kaikki ok..
    Bägi saattaa tarvita nollaamisen mutta siitä en mene varmaks sanomaan

    Comment

    • jsr85
      Bimmer Enthusiast
      • Jan 2007
      • 1375
      • Oulainen

      #3
      Bägi vaatii mahdollisen vian korjauksen ja sen jälkeen vikakoodien nollauksen.

      -Janne
      ..pää kumarassa kohti uusia vastoinkäymisiä...

      Comment

      • Yltti
        Bimmer Enthusiast
        • Oct 2002
        • 2792
        • Kuopio suamen texas

        #4
        Onkos vaihdettu turvavöitten kiristimet? Bägi pitää nollata ja absin pitäisi sammua itsekseen..
        1st Gen Chevrolet Monte Carlo 383cid SS
        F10 525d Xdrive comfort sitte
        Kerran kysyttiin pahin pelkosi Vastasin: Pelkään että sotkeennun omaan näppäryyteeni.Kerran luulin olleeni väärässä,mutta onneksi erehdyin.
        www.rotator.fi

        Comment

        • Ketzi
          Bimmer Fanatic
          • Dec 2006
          • 217
          • Pohojammaa

          #5
          Originally posted by Yltti View Post
          Onkos vaihdettu turvavöitten kiristimet? Bägi pitää nollata ja absin pitäisi sammua itsekseen..
          Joo täytyypä kysästä.. Onkohan vyönkiristimet minkä hintaiset ja missä ne sijaitsevat?

          Käykö bägin nollaus sellasella yleistesterillä (autocom)? Vai pitääkö olla bemarin oma?

          Onkohan keskusyksikkökin voinut mennä?
          Last edited by Ketzi; 14-01-2009, 21:28.
          Nykyisin jotain.. Ex. E46 318ci '00, Ex. E36 323i '98

          Comment

          • Ketzi
            Bimmer Fanatic
            • Dec 2006
            • 217
            • Pohojammaa

            #6
            Ilmeisesti keskusyksikkö on sama, eikä vyönkiristimille tehty mitään?

            Molemmat bagit on lauennu, niin olenko ymmärtänyt nyt oikein että tässä tapauksessa vyönkiristimet olisi uusittava ja myös keskusyksikkö?
            Myyjä muisteli, että keskusyksikön nollaus riittäisi.. Eikä ottanut kantaa vyönkiristimiin..
            Nykyisin jotain.. Ex. E46 318ci '00, Ex. E36 323i '98

            Comment

            • Yltti
              Bimmer Enthusiast
              • Oct 2002
              • 2792
              • Kuopio suamen texas

              #7
              Vyönkiristimet uusittava laukeavat aina samalla kun bagit. Sijaitsevat turvavyön vasta kappaleessa ja bägin boxia ei voi nollata ainoastaan vain vaihtaa. Valon voi kyllä kuitata pois jos boxi ei ole paskana. Vöitten kiristimiä vaikka täältä :

              http://www.varaosahaku.fi/?index=def...earchmode=1&vc[]=111105100&vc1=111&vc2=105&pc[]=100100100&pc1=100&sortfield=vehiclemodelyear&sort order=1&page=1

              Mut kannastasko nyt kuitenkin lukea vikakoodit et mixi se valo palaa?
              1st Gen Chevrolet Monte Carlo 383cid SS
              F10 525d Xdrive comfort sitte
              Kerran kysyttiin pahin pelkosi Vastasin: Pelkään että sotkeennun omaan näppäryyteeni.Kerran luulin olleeni väärässä,mutta onneksi erehdyin.
              www.rotator.fi

              Comment

              • Ketzi
                Bimmer Fanatic
                • Dec 2006
                • 217
                • Pohojammaa

                #8
                Originally posted by Yltti View Post
                Vyönkiristimet uusittava laukeavat aina samalla kun bagit. Sijaitsevat turvavyön vasta kappaleessa ja bägin boxia ei voi nollata ainoastaan vain vaihtaa. Valon voi kyllä kuitata pois jos boxi ei ole paskana. Vöitten kiristimiä vaikka täältä :

                http://www.varaosahaku.fi/?index=def...earchmode=1&vc[]=111105100&vc1=111&vc2=105&pc[]=100100100&pc1=100&sortfield=vehiclemodelyear&sort order=1&page=1

                Mut kannastasko nyt kuitenkin lukea vikakoodit et mixi se valo palaa?

                Joo tottakai, jos saan jostain laitteen sinne luetuttavaks.. Mutta boxi ei siis automaattisesti kärvähdä onnettomuudessa?
                Ja ilmeisesti vikakoodinluku laite ilmoittaa, onko boxi paskana.. Vai vaivaako valoa jokin muu?
                Nykyisin jotain.. Ex. E46 318ci '00, Ex. E36 323i '98

                Comment

                • Rahu
                  Bimmer Enthusiast
                  • Aug 2002
                  • 6464
                  • Tuusula

                  #9
                  Jos bagejä on laikaissut useampi kuin 3 vikaa niin boksi menee uusiksi, se kannattaa kyllä ehdottomasti laittaa myyjän piikkiin niin kuin kuuluiskin.

                  ABS valot sammuu kyllä itsekseen kun ovat kunnossa mutta samahan se on testerillä tsekkaa nekin kun tuota airbagia tutkii.

                  Älä KOSKAAN luota automyyjän juttuihin tällaisissa asioissa jos ei se ole joku tuttu/kaveri tai jtn..
                  BMW Service
                  P.o4oo925441
                  [email protected]
                  Onko autossasi läpät imusarjassa? ->tarkista tästä
                  Ohjelmoinnit, päivitykset, Mittaristojen/MID:n pikselikorjaus, imusarjan läppien poisto, hehkujen vaihto, diagnoosit, yms.. Myös alkuperäiset varaosat

                  Comment

                  • Ketzi
                    Bimmer Fanatic
                    • Dec 2006
                    • 217
                    • Pohojammaa

                    #10
                    Ok, kiitos tiedoista. Eli ainakin vyönkiristimet menee uusiks.. Laskeskelin kaikki hommat nyt + auton hinnan, että maksamaan tulis jokatapauksessa.. Ja muutama kysymysmerkki, jonka takia voi tulla kalliiks.. Niin menee auton hinta niin korkeaks, että järkevämpää ostaa kolaroimaton. Tieytysti riippuu mikä on hinta, kunnostettuna.. Myyjä aikoo laittaa kyllä sen itse sitten kuntoon.
                    En taida viitsiä lähteä ottamaan riskiä.
                    Nykyisin jotain.. Ex. E46 318ci '00, Ex. E36 323i '98

                    Comment

                    • Hemi
                      Bimmer Enthusiast
                      • Apr 2004
                      • 18880
                      • Pirkanmaa

                      #11
                      e36:ssa on mekaaniset kiristinpaukut, eli eivät ole yhteydessä muuhun airbagjärjestelmään. Ne eivät siis myöskään ole välttämättä paukahtaneet, varsinkaan jos vyöt eivät ole olleet kiinni(esim.apukuskin puoli?).
                      Nämä nyt maksaa sen 50€/kpl purkuosina joten siitä nyt ei varmaankaan jää autokauppa kiinni. Keskusyksikön saa tähän uudelleen koodattua 95%:n varmuudella, mutta vaatii siis vianluvun/poiston. Näiden hinnat takuupurkuosina pyörii 50-100€:n välissä, mikäli yksikkö kuitenkin olisi tiltissä.
                      Absivalohan sammuu vian jälkeen vasta itsekalibroinnin jälkeen, eli pienellä ajolenkillä.

                      Comment

                      Working...
                      X
                      😀
                      🥰
                      🤢
                      😎
                      😡
                      👍
                      👎