Announcement

Collapse
No announcement yet.

e36 m50b25 paukkuu ja röpisee, ongelma ratkaistu!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • 426Hemi
    Bimmer Fanatic
    • Jun 2008
    • 621
    • Pälkäne

    e36 m50b25 paukkuu ja röpisee, ongelma ratkaistu!

    Tyhjää käy hyvin, mutta siinä n. 1000-2000 kierroksen välissä välillä nykii ilkeästi ja selvästi, ja samalla römpsyy samaan tahtiin putkessa. Siitä ylöspäin vetää jo lähes normaalisti, pientä pehmeämpää tökkimistä voi havaita myös isommillakin jengoilla joskus.
    Sitten jos antaa enemmän kierroksia ja päästää kaasun että kirrokset laskee tyhjäkäynnille, tapahtumaa säestää hieno putkeenpaukkuminen josta ekana tulee mieleen että sytytysennakkoo liikaa tms, varmaan ymmärrätte.
    Välillä myös semmosta, että vapaalla tai ykkösellä(liukkaalla huomaa selvemmin ko sutii) kun nopeasti antaa reilusti kierroksia, nin tökkii ja paukkuu. Isommalla vaihteella kun vetää niin menee melko ongelmitta rajottajaan asti, ellei sitten satu toi alakierrosnykiminen kohdalle.

    sitten vielä kun kylmällä koneella kevyesti kierrättelee(kyllä tiedän että se hajoaa ja en puhu nyt mistään lähelle punarajaa huudattamisesta) niin tuntuu toimivan paremmin. samoin kylmällä koneella ajaminen tuo jotenkin toimivamman fiiliksen.

    Kellään mitään vinkkiä mikä pielessä, tai samantapaisia ongelmia ja ratkaisuja niihin?
    Last edited by 426Hemi; 27-01-2009, 13:01.
    ex: viitisenkymmentä bmw+muut
  • TFV
    Bimmer Enthusiast
    • Mar 2006
    • 3080
    • Nurmijärvi

    #2
    no puolahan se kait taas vaihteeksi. Tarkista onko tulppien onkaloissa kuinka paljon oljyä, lyöpi läpi.
    E70, koska siihen piti olla helppo istua. Astinlaudat.

    Comment

    • @Biimer
      Bimmer Fanatic
      • Sep 2008
      • 504
      • Oulu

      #3
      Taitaapa olla se tyypillinen puolavika


      Varmaan kannattaa kattoa tosiaan ne kolot missä tulpat on ettei ole öljyä täynnä ja putsata ne jos on öljyssä. Jos ei se auta niin sitten vaihdat tulpat ja ostat toimivan/toimivia puolia ja kokeilet että mikä tai mitkä vanhosita puolista on pimeenä ja pistät uudet paikalleen.

      Eiköhän se sillä ala pelaamaan.

      Comment

      • 426Hemi
        Bimmer Fanatic
        • Jun 2008
        • 621
        • Pälkäne

        #4
        Täytyypi mennä putsailemaan, toivotaan että elpyisi. Milläs sen pystyy toteamaan että mikäkö puola on sökönä? Tuo suorasytkä kun hieman tuntematon on vielä itselle.
        ex: viitisenkymmentä bmw+muut

        Comment

        • jr66
          Bimmer Enthusiast
          • Apr 2006
          • 16453
          • Asikkala

          #5
          Originally posted by 426Hemi View Post
          Täytyypi mennä putsailemaan, toivotaan että elpyisi. Milläs sen pystyy toteamaan että mikäkö puola on sökönä? Tuo suorasytkä kun hieman tuntematon on vielä itselle.
          Sillä että käynti paranee kun toimiva puola on vaihdettu rikkinäisen tilalle, järjestyksessä vaan kokeilet. Ja jos tulpan koloissa on öljyä niin venttiilikopan tiiviste + tulpan kolon tiivisteet vaihtoon.

          Comment

          • marko.m
            Bimmer Fanatic
            • Apr 2007
            • 333
            • Keminmaa

            #6
            puolissa saattaa näkyä myös silmämääräisesti murtumia, mutta ei välttämättä.
            316i e46 -04.
            Ex. 525i e34 -91

            Comment

            • 426Hemi
              Bimmer Fanatic
              • Jun 2008
              • 621
              • Pälkäne

              #7
              Originally posted by marko.m View Post
              puolissa saattaa näkyä myös silmämääräisesti murtumia, mutta ei välttämättä.

              Irti ne kaikki tuossa äsken olivat, mutta en huomannut tarkemmin katsoa...

              Öljyä oli tulpan koloissa hyvin niukasti, mutta voi sanoa kuitenkin olleen. Puhdistin tietty poies, ei vaikutusta. Yhden männän laki oli huomattavasti muita karstaisempi kun tulpanreijistä vilkuilin. Voikohan tämä kertoa jotain? Tällä kohden oli itseasiassa eniten elämäänähneen näköinen puolakin
              ex: viitisenkymmentä bmw+muut

              Comment

              • marko.m
                Bimmer Fanatic
                • Apr 2007
                • 333
                • Keminmaa

                #8
                Originally posted by 426Hemi View Post
                Yhden männän laki oli huomattavasti muita karstaisempi kun tulpanreijistä vilkuilin. Voikohan tämä kertoa jotain? Tällä kohden oli itseasiassa eniten elämäänähneen näköinen puolakin
                Kertoo huonosta palamisesta. Tarkista puolasta vielä ettei kumi ole rikki ja että tulppa saa kunnolla kontaktin puolasta. Todennaköisesti kuitenkin puola sökö.
                BTCF torilta löytyy puolia.
                316i e46 -04.
                Ex. 525i e34 -91

                Comment

                • @Biimer
                  Bimmer Fanatic
                  • Sep 2008
                  • 504
                  • Oulu

                  #9
                  Originally posted by 426Hemi View Post
                  Irti ne kaikki tuossa äsken olivat, mutta en huomannut tarkemmin katsoa...

                  Öljyä oli tulpan koloissa hyvin niukasti, mutta voi sanoa kuitenkin olleen. Puhdistin tietty poies, ei vaikutusta. Yhden männän laki oli huomattavasti muita karstaisempi kun tulpanreijistä vilkuilin. Voikohan tämä kertoa jotain? Tällä kohden oli itseasiassa eniten elämäänähneen näköinen puolakin


                  Puolaa vaan tilaukseen niin saat sen iskuun suurella todennäköisyydellä se on se puola joka on tiensä päässä.

                  Comment

                  • 426Hemi
                    Bimmer Fanatic
                    • Jun 2008
                    • 621
                    • Pälkäne

                    #10
                    Originally posted by @Biimer View Post
                    Puolaa vaan tilaukseen niin saat sen iskuun suurella todennäköisyydellä se on se puola joka on tiensä päässä.

                    Täytyypi alkaa puolanvaihtohommiin sitten Täytyy ensi kattoo jos löytäs joltain tutulta ensin muutaman lainaa nii vois vielä todeta ja varmistaa vian, ennenkö menee noita arvokkaiksikin kutsuttuja osia ostelemaan
                    ex: viitisenkymmentä bmw+muut

                    Comment

                    • 426Hemi
                      Bimmer Fanatic
                      • Jun 2008
                      • 621
                      • Pälkäne

                      #11
                      Yhden ehjän puolan hommasin, kokeilin erikseen jokaiselle sylinterille.. Ei missään kohtaa tuntuvaa muutosta :/ Voi tietenkin olla että useampikin puola on enemmän tai vähemmän sökönä. Täytyypi tänään hakea vielä tulpat, vaihtaa ne, ja sitten kokeilla sitä varmasti ehjää puolaa uudestaan tuonne, ekana sen 2. pytyn kohdalle.

                      Voisiko tuommoinen ongelma johtua muusta kuin tuosta sytytyksen häiriöistä? Ihmetyttää kuitenkin että tehot on tallella, ja kulutus normaali.. Tuossa kun mittailin niin kolmosella 80-120kmh 4,24s 3,45perävälityksellä että kyllä sielä ihan normaalisti tapahtuu :/
                      ex: viitisenkymmentä bmw+muut

                      Comment

                      • Tepi83
                        Bimmer Rookie
                        • Aug 2006
                        • 50

                        #12
                        siellä voi olla useampi puola rikki vaikka ne ehjiltä päällepäin näyttävätkin.!
                        jos epäilet muutakin niin mittaa lamda ja latausjännite puolat tarvitsevat paljon virtaa,jos jännite on vajaa ei puolatkaan toimi niin kuin pitäisi.. edellä mainittu tapahtunut itsellekkin!!
                        -95 e36 323i coupe

                        ex: -84 e30 318i, -86 e30 323i, -87 e30 320i
                        -91 e36 325i

                        Comment

                        • amfe
                          BTCF Member
                          • Apr 2008
                          • 281
                          • 54500

                          #13
                          Miulla tossa omassa 320 nykimistä n.1500 kohalla aina... boschin uudet tulpat vaihettii ei auttanut,venttiilikopantiiviste vaihettiin... ei auttanut... sit vaihettiin ngk:n tulpat niin nykiminen loppu.
                          BMW 325 sedan vm 2005


                          ex-BMW 330i touring vm.2002
                          ex-BMW 328 coupe vm.99 topasblau

                          ex-BMW 320i coupe vm.92
                          ex-BMW 316 sedan vm.91

                          Comment

                          • 426Hemi
                            Bimmer Fanatic
                            • Jun 2008
                            • 621
                            • Pälkäne

                            #14
                            Originally posted by amfe View Post
                            Miulla tossa omassa 320 nykimistä n.1500 kohalla aina... boschin uudet tulpat vaihettii ei auttanut,venttiilikopantiiviste vaihettiin... ei auttanut... sit vaihettiin ngk:n tulpat niin nykiminen loppu.
                            Paukkuiko kuitenkaan putkessa jos kierrätti ja sitten päästi kaasun? Latausjännite täytyy katsoa juu. Mites tuo lamda mitataan? Leimalle tuota olen tässä viemässä, niin ellen ennen saa kuntoon, niin päästöistäkin varmaan selviää jotain. Sitä tässä tosin pelkäänkin

                            Joo tottahan se on että useempi puola voi olla vähän lopussa. Täytyy noita koittaa etsiä käsiinsä jos löytäisi _ehjiä_ käytettynä.
                            ex: viitisenkymmentä bmw+muut

                            Comment

                            • amfe
                              BTCF Member
                              • Apr 2008
                              • 281
                              • 54500

                              #15
                              ei tuo taitanut paukkua kyl... päästötkin oli ihan päin peetä.. siihen auttoi lambda ja katin vaihto...


                              Originally posted by 426Hemi View Post
                              Paukkuiko kuitenkaan putkessa jos kierrätti ja sitten päästi kaasun? Latausjännite täytyy katsoa juu. Mites tuo lamda mitataan? Leimalle tuota olen tässä viemässä, niin ellen ennen saa kuntoon, niin päästöistäkin varmaan selviää jotain. Sitä tässä tosin pelkäänkin

                              Joo tottahan se on että useempi puola voi olla vähän lopussa. Täytyy noita koittaa etsiä käsiinsä jos löytäisi _ehjiä_ käytettynä.
                              BMW 325 sedan vm 2005


                              ex-BMW 330i touring vm.2002
                              ex-BMW 328 coupe vm.99 topasblau

                              ex-BMW 320i coupe vm.92
                              ex-BMW 316 sedan vm.91

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎