Announcement

Collapse
No announcement yet.

e36 316i -91 hälyttimen asennus

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Heiska
    BTCF Member
    • Sep 2003
    • 2024
    • Mikkeli

    e36 316i -91 hälyttimen asennus

    muuten asennus meni ihan nätisti mutta en löytönyt keskuslukon ohjain yksikköä enkä mitään minne olis voinu kytkeä hälärin johdot. auttakee ja jos kuvia jollaki mistä löytyy ni ois vielä parempi

    Harraste e34 -89 M30 HUUDATETTU
  • permanent
    Bimmer Fanatic
    • Mar 2004
    • 299

    #2
    Re: e36 316i -91 hälyttimen asennus

    Originally posted by Heiska
    muuten asennus meni ihan nätisti mutta en löytönyt keskuslukon ohjain yksikköä enkä mitään minne olis voinu kytkeä hälärin johdot. auttakee ja jos kuvia jollaki mistä löytyy ni ois vielä parempi
    keskuslukon ohjainyksikkö on hanskalokeron alla oikeanpuoleisessa pilarissa kiinni. Sähkökaavioista kannattaa tarkistaa oikeat johdot.

    Comment

    • Spec
      Bimmer Rookie
      • Aug 2003
      • 93
      • Helsinki

      #3
      Hanskalokeron takaa keskuslukituksenyksinkön yksikossa, joka sijaitsee oikeanpuoleisen etukaituttimen lähellä. Irroita keskusyksikön valkoinen 26-napainen liitin. Pura liitin ja asenna liittimen vapaisiin kohtiin, erikoisliittimet seuraavasti:
      vapaaseen kohtaan n.25 Aukaiseva
      Vapaaseen kohtaan m.24 Sulkeva

      Ja liittimet kannattaa hakea laakkoselta, jos autossa ei ennestää ole ollut hälyyttimiä

      Samaan rasiaan voi myös laittaa ovi tunnistimet
      Kuljettajan ovi Rurskea-harmaa jossa keltaisia renkaita
      pelkääjän ovi ruskea sininen jossa keltaisia renkaita
      takaovet ruskea musta

      Muista laittaa diodit väliin että kaikki muuten toimii ennestää
      (siis jos laitat ovi tunnistimet tuonne)

      Comment

      • Spec
        Bimmer Rookie
        • Aug 2003
        • 93
        • Helsinki

        #4
        Ja jos englanti taittuu niin tuossa ohjeet takalukkooon laittoon:

        The central locking module is a black box, about the size of a 'cooks' box of matches (the huge ones) with ZKE written on it and has 3 connectors going into it. Two of the connectors are black and use heavy gauge wiring, the other connector is a white 26 pin socket secured by a locking lever and uses much lighter gauge of wiring. The unit itself is under the steering wheel (UK RHD) and held in place by two clips. To get to it you need to remove the large curved cover that goes under the steering wheel hiding the steering column components - this is held in place with 2 screws and a few clips. Once this is removed look underneath and to the right and you will see it clipped up in place.

        Using the big white “data” connector the lock feature is activated by pulsing pins 24 with +12v, unlock is done by pulsing pin 25 with +12v. To double lock the car both pin 24 + 25 get pulsed with +12v (I'll show you how you do this in a diagram later). Unfortunately it seems that early E36's (pre '95 I believe) dont have pins 24 and 25 wired in via the white multi-connector so you have to open up the module by releasing the 4 tabs and solder these onto the board directly, make sure the connections are good and not touching any other pins causing a short-circuit and if you have a hot glue gun secure them by putting glue over the top of the connections.

        Comment

        Working...
        X
        😀
        🥰
        🤢
        😎
        😡
        👍
        👎