Announcement

Collapse
No announcement yet.

E36/320 -93 kansipahvi ?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Pictori
    Newbiemmer
    • Oct 2008
    • 13
    • viitasaari

    E36/320 -93 kansipahvi ?

    eli nyt on alkanut bimmeri syömään jäähdytys nestettä noin 2dl/500km ja jonkin verran kylmänä tupruttaa valkoista savua (haisee hieman makealta) mutta normaali lämpöön päästyään savutus loppuu kuin seinään. muita topicceja oon lukenut sen verran että oisko kansipahvi sitten antanut periksi. muuten ei oireile yhtään auto käy nätisti eikä kierrokset seilaa yhtään. sisälle tulee lämmintä ilmaa ihan normaalisti.

    hieman nyrkkipajoilta kysellyt hintaa moiselle urakalle ja vastaukset 600-1000e. onko oikeasti noin tyyristä puuhaa ? vai kannattaako lähteä itse kokeilemaan. jonkin verran kyllä pysyy ruuvari kädessä mutta hieman arveluttaa lähteä availemaan
    ja jos jollain osaavalla olisi intoa ja aikaa ruveta korjailee KERAVAn suunnalla niin kaljat tarjoan+kipurahat

    niin ja tähän hätään en ehtinyt katsoa öljyjä mutta korkki oli suht puhdas ei vaahtoa/mömmöä haisi kyllä aavistuksen bensa/pakokaasulle jos yhtään hyötyä


    Joops eli ongelmat ei ollutkaan niin suuria mitä alkuun pelkäsin. eli vettä valuttaa edelleen. sen verran paikallistanut että siitä paisarin ylä päästä korkin vierestä(olisko itse korkki rikki ? )
    päästöt oli ok eli kansipahvin vaihdon voi unohtaa
    ja kaikille vastaajille kiitos hyvistä vinkeistä nyt tuli ainakin tarkistettua kaikki mahdolliset paikat ja vähän enemmänkin
    Last edited by Pictori; 25-02-2009, 14:49.
  • saugg0
    Bimmer Rookie
    • Sep 2008
    • 55
    • Kuopio

    #2
    voit myös käyttää jollain korjaamolla missä on pakokaasu analysaattori/testeri ja katsoa pääseekö pakokaasuja paisunta säiliöön.. öljyn ja jäähdytys nesteen väri muutoksistakin voit päätellä myös jotain.. öljy muuttunut harmaaksi = kansi pahvi palanut ja nesteet pääsee sekaisin.. paisunta säiliön pohjalla ruskeaa liisteriä = sama homma.. näistä minä lähtisin liikkeelle ja mitä tuohon hintaan tulee niin 600€ tulee aika kivuttomasti hintaa tuolle projektille toki jos on intoa itse tehdä niin käyt merkki korjaamolta hakemassa täydellisen oppaan työn tekoon niin pääset paljon halvemmalla
    - SAWO CONNECTION -

    Comment

    • Tepi83
      Bimmer Rookie
      • Aug 2006
      • 50

      #3
      jos sinulla ilmenee tiivistevika autossasi ja arveluttaa tehdä remontti itse niin
      suosittelen että et ala sitä itse tekemään,sinullahan on jo vanos tuossa
      koneessa,jos vanoksesta ei ole kokemusta niin pelkästään se voi aiheuttaa pään vaivaa riittävästi.. mutta jos voi remontin itse tehdä niin kannentiiviste 60euroa ja pultit 30 euroa .. toivottavasti ei tiiviste ole rikki
      -95 e36 323i coupe

      ex: -84 e30 318i, -86 e30 323i, -87 e30 320i
      -91 e36 325i

      Comment

      • -BMW-
        Bimmer Rookie
        • Feb 2007
        • 179
        • Klaukkala

        #4
        Tuohan on ihan normaalia, että kylmänä tulee vesihöyryä putkesta. Jos nestettä tosiaan kuluu, kannattaa tarkistella vuodot ja miettiä missä kunnossa vesipumppu on. Jos tosiaan meinaat, että pahvi olisi rikki niin käytä nyt ihmeessä auto ensin pakokaasu analysaattori/testissä. Ei sitä kansiremottia ihan huvikseen kannata tehdä.
        BMW 328 Ci -00

        Comment

        • ka00z
          Bimmer Enthusiast
          • Jan 2006
          • 1805
          • Varsinais-Suomi

          #5
          Originally posted by -BMW- View Post
          Tuohan on ihan normaalia, että kylmänä tulee vesihöyryä putkesta. Jos nestettä tosiaan kuluu, kannattaa tarkistella vuodot ja miettiä missä kunnossa vesipumppu on. Jos tosiaan meinaat, että pahvi olisi rikki niin käytä nyt ihmeessä auto ensin pakokaasu analysaattori/testissä. Ei sitä kansiremottia ihan huvikseen kannata tehdä.
          Mulla kanssa häviää jostain syystä jäähdytinnestettä. Haluaisin selvennyksen miten vesipumpun toiminta vaikuttaa nesteen katoamiseen?

          Jokin o-rengas vuotaa, paisari vuotaa tai syyläri vuotaa. Siitä kannattaa ampua vaihtoehtoja ensin pois. Tämmösillä nollakeleillä onko normaalia että tulee vesihöyryä lämpimänä?

          Mullakaan ei ole "majoneesia" kun avaa täyttökorkin. Kone toimii kaikinpuolin ok, mitä nyt nakuttaa ihan kiitettävästi kylmänä.
          W124 voll, markalla pidemmälle

          Comment

          • -BMW-
            Bimmer Rookie
            • Feb 2007
            • 179
            • Klaukkala

            #6
            Originally posted by ka00z View Post
            Mulla kanssa häviää jostain syystä jäähdytinnestettä. Haluaisin selvennyksen miten vesipumpun toiminta vaikuttaa nesteen katoamiseen?

            Jokin o-rengas vuotaa, paisari vuotaa tai syyläri vuotaa. Siitä kannattaa ampua vaihtoehtoja ensin pois. Tämmösillä nollakeleillä onko normaalia että tulee vesihöyryä lämpimänä?

            Mullakaan ei ole "majoneesia" kun avaa täyttökorkin. Kone toimii kaikinpuolin ok, mitä nyt nakuttaa ihan kiitettävästi kylmänä.


            On ihan normaalia, että vesihöyryä tulee myös lämpöisenä. Varsinkin jos ajaa lyhyttä matkaa niin ei se putkisto ehdi lämmetä niin paljon, että kaikki vesi ehtisi sieltä haihtua.

            Itselläni oli vesipumppu syypää juuri pieneen nesteen kulutukseen. Se vuosi jostain reijästä nestettä vain ajossa. Eli en huomannut sitä kun auto seisoi paikallaan. Eli näyttäisi niin kuin ei mitään vuotoja olisi.
            BMW 328 Ci -00

            Comment

            • antteri
              Bimmer Fanatic
              • Jul 2008
              • 222
              • Tampere

              #7
              Mulla on E36 328:ssa (M52B28) samoja oireita kuin topicin aloittajalla ja tää on vaivannut jo niin pitkään, että haluaisin vihdoin saada varmuuden. Eli tossa viime heinäkuun lopulla pääsi auto keittämään rikkinäisen viskon takia. Silloin tuli vaihdettua vesipumppu, termostaatti ja paisuntasäiliö.

              Sen jälkeen ilmenneitä asioita:
              - Jäähdytysnestettä häviää (näyttäisi kyllä, että vuotaa paisarin juuresta)
              - Kylmällä koneella korkea kulutus
              - Kylmällä koneella työntää sankkaa valkosta savua kiihdyttäessä ja muutenkin savuttaa keskiverto autoja enemmän
              - Öljyntäyttökorkissa oli aluksi majoneesiä, joka myöhemmin hävisi ja nykyään siihen kerääntyy pelkästään vettä?!?
              - Öljynmittatikussa vaaleita juovia, mutta muuten öljyt näyttää normaalilta
              - Öljynpinta ei ole noussut
              - Jäähdytysnesteet näyttää suht. normaalilta
              - Mitattu pakokaasut paisarista => ok
              - Puristukset pitäisi olla ok (tosin vaati noin 6-8 pyöräytystä ennenkuin saavutti maksimilukeman?)


              Testasin myös neuvoa, että kylmällä koneella ilman paisarin korkkia katsoo nouseeko vedenpinta ja se nous ~4 viivanväliä n. 5min aikana, normaalia? Eli kertokaahan miten saisin varmuuden (ja mielenrauhan ) onko kansipahvissa/kannessa vikaa?

              Comment

              • antteri
                Bimmer Fanatic
                • Jul 2008
                • 222
                • Tampere

                #8
                Eikö kukaan tiedä?

                Comment

                • -Nasse-
                  Bimmer Rookie
                  • Jan 2008
                  • 130
                  • Valkeakoski

                  #9
                  Originally posted by antteri View Post
                  Mulla on E36 328:ssa (M52B28) samoja oireita kuin topicin aloittajalla ja tää on vaivannut jo niin pitkään, että haluaisin vihdoin saada varmuuden. Eli tossa viime heinäkuun lopulla pääsi auto keittämään rikkinäisen viskon takia. Silloin tuli vaihdettua vesipumppu, termostaatti ja paisuntasäiliö.

                  Sen jälkeen ilmenneitä asioita:
                  - Jäähdytysnestettä häviää (näyttäisi kyllä, että vuotaa paisarin juuresta)
                  - Kylmällä koneella korkea kulutus
                  - Kylmällä koneella työntää sankkaa valkosta savua kiihdyttäessä ja muutenkin savuttaa keskiverto autoja enemmän
                  - Öljyntäyttökorkissa oli aluksi majoneesiä, joka myöhemmin hävisi ja nykyään siihen kerääntyy pelkästään vettä?!?
                  - Öljynmittatikussa vaaleita juovia, mutta muuten öljyt näyttää normaalilta
                  - Öljynpinta ei ole noussut
                  - Jäähdytysnesteet näyttää suht. normaalilta
                  - Mitattu pakokaasut paisarista => ok
                  - Puristukset pitäisi olla ok (tosin vaati noin 6-8 pyöräytystä ennenkuin saavutti maksimilukeman?)


                  Testasin myös neuvoa, että kylmällä koneella ilman paisarin korkkia katsoo nouseeko vedenpinta ja se nous ~4 viivanväliä n. 5min aikana, normaalia? Eli kertokaahan miten saisin varmuuden (ja mielenrauhan ) onko kansipahvissa/kannessa vikaa?
                  Mulla tuli sitä paskaa täyttökorkkiin kun ajeli lyhyitä matkoja sillain ettei kone kerenny lämpeneen kunnolla.Jos tosiaan vettä menee vähän ja vuotaa paisarin juuresta niin tuskinpa siä pahvi on menny.Toisaalta toi keittäminen kuullostaa pahalta.Eipä noi kannet kuitenkaan mitään hirveen kestäviä oo.

                  Comment

                  Working...
                  X
                  😀
                  🥰
                  🤢
                  😎
                  😡
                  👍
                  👎