Announcement

Collapse
No announcement yet.

e36 325 -92 päästöt.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • mok
    Newbiemmer
    • Nov 2008
    • 22

    e36 325 -92 päästöt.

    Tästä aiheesta on varmasti puhuttu mutta kun haku ei ole toiminut.

    Päästöt tyhjäkäynnillä:(suluissa rajat)
    CO% 0,62 (0,5)
    HC ppm 369 (100)

    Kierroksilla:
    CO% 0,65 (0,3)
    HC ppm 98 (100)

    Mistäpäin tuosta kannattaisi lähteä vikaa hakemaan? Autoon on vaihdettu boshin lambda alle puoli vuotta sitten korkean kulutuksen vuosi joka on voinut vahingoittaa kattia. Mutta eikös täällä joku joskus huudellut että kyseinen malli menee päästöistä läpi ilman kattiakin, kunhan on puolat ja imm kunnossa eikä ole imuvuotoja? Eikös auto ole sen verran vanha malli ettei esim. näytä puolista vikakoodeja? Olen myös havainnyt tehojen aaltoilua välillä??
  • mok
    Newbiemmer
    • Nov 2008
    • 22

    #2
    Auto kävi korjaamolla ja vastaus oli että katallysaattori rikki. Itse en kyllä tuohon usko, pitää mennä johonkin pajalle kikkailemaan noitten päästöjen kanssa. Ei tekisi mieli lähteä uutta kattia ostamaan ja huomata sen jälkeen ettei se auttanutkaan.
    Kannestakin on venttiilit vaihdettu puoli vuotta sitten ja imuvuotoja ei vaan ole. Eli jos huomenissa saisin sen päästömittauksiin, niin oliskos jollain jotain hyviä vinkkejä?

    Edit: Mikäs se musta mötikkä siinä ilmanputsarin kohdilla on?
    Last edited by mok; 22-02-2009, 20:02.

    Comment

    • bmw523i
      Bimmer Rookie
      • Oct 2008
      • 42
      • lahti

      #3
      Mulla oli -93 525.ssa tyhjäkäynnillä hc vähän korkealla (130) muuten arvot ok. Tämä ongelma poistui tulppien ja ilmansuodattimen vaihdolla.

      Comment

      • mok
        Newbiemmer
        • Nov 2008
        • 22

        #4
        Originally posted by bmw523i View Post
        Mulla oli -93 525.ssa tyhjäkäynnillä hc vähän korkealla (130) muuten arvot ok. Tämä ongelma poistui tulppien ja ilmansuodattimen vaihdolla.
        Joo huomenna menen hakemaan tulpat ja suodattimen, saa nähdä vaikuttaako mitenkään. Pientä putputusta kun kerran kuuluu. Onkos turun seudulla jotain paikkaa missä sais mitattua päästöt ja itse työskennellä siinä?

        Comment

        • mok
          Newbiemmer
          • Nov 2008
          • 22

          #5
          katit, tulpat ja ilmanputsari vaihdettu. Tuli kukkasia putkesta..

          Comment

          • kotu
            Bimmer Rookie
            • Mar 2006
            • 83
            • hesa

            #6
            tankkaa tenttua 50% niin menee läpi.
            Summer - no tbo, no nos ET11,1/210km/h with junk parts, street legal.
            Winter - Fulltime 4wd

            Comment

            Working...
            X
            😀
            🥰
            🤢
            😎
            😡
            👍
            👎