Announcement

Collapse
No announcement yet.

E36 sekoilee pesun jälkeen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • paahtis
    Bimmer Rookie
    • Dec 2008
    • 40

    E36 sekoilee pesun jälkeen

    Elikkäs päätinpä käyttää rakkaan 325i:ni pesulla, vahat ja kaikki, eipä ollut hyvä idea. Heti pesutunnelista poistuessani auto sammui, ja sammuipa uudestaankin ajaessani sen parkkiin 20m päähän. Huomasin ettei auto meinaa pysyä käynnissä ja se jäikin hummaamaan kierroksia 500rmp ja 1000rmp välillä. Sammutin auton, avasin konepellin; kaikki näytti normaalilta, paitsi että sulakerasian vieressä olevassa boksissa, jossa on kolme relettä (sininen, valkoinen, oranssi), tuo valkoinen rele piti outoa äänekästä surinaa. Ääni kuitenkin lakkasi kun otin virrat pois ja käynnistin auton uudelleen.
    Sitten auto alkoi nostamaan kierroksia itsekseen, nosti noin 4000rpm asti kunnes sammui ja kierroslukumittari veivasi kerran päästä päähän vaikka auto oli sammuksissa. Annoin auton sitten rauhoittua tovin ja tulin koittamaan uudestaan, jolloin jäikin sahaamaan vaan starttia, ei edes lupaillut mitään.
    Noh, koitin taas hetken päästä uudelleen ja käynnistyy hyvin, mutta ei pysy tyhjäkäynnillä ilman että antaa kaasua, sammuu heti jos päästää kaasun, välillä taas ei lähde käyntiin vaan jää vain sahaamaan.
    Joku ilmeisesti otti pesusta itseensä, mikähän?

    Ja se valkoinen rele ei näyttänyt sen kummemmalta päällepäin kun viereisetkään releet, mikähän rele mahtaa edes olla kyseessä?
  • Rocla
    Bimmer Enthusiast
    • Jul 2002
    • 7692
    • Kajaani

    #2
    Originally posted by paahtis View Post
    ?

    Ja se valkoinen rele ei näyttänyt sen kummemmalta päällepäin kun viereisetkään releet, mikähän rele mahtaa edes olla kyseessä?
    Ruiskun päävirran rele.

    Olet kastellut tulpan kolot, releet tai boksin, luultavasti selviät kuivattelemalla.

    Hetkinen, oletin että autosi on e36, mutta jos se onkin e30 niin et ole varmaankaan kastellut tulpan koloja
    Olli.

    Comment

    • paahtis
      Bimmer Rookie
      • Dec 2008
      • 40

      #3
      Originally posted by Rocla View Post
      Ruiskun päävirran rele.

      Olet kastellut tulpan kolot, releet tai boksin, luultavasti selviät kuivattelemalla.

      Hetkinen, oletin että autosi on e36, mutta jos se onkin e30 niin et ole varmaankaan kastellut tulpan koloja
      Kuten otsikko kertoo, auto on e36. Jos on tulpan kolot kastuneet, vaatiiko uudet tulpat? Onkos toi rele kallis jos senkin vaihtaisi?

      Comment

      • Carbonfiber
        Bimmer Enthusiast
        • Oct 2005
        • 5226
        • Hki 43

        #4
        Originally posted by paahtis View Post
        Kuten otsikko kertoo, auto on e36. Jos on tulpan kolot kastuneet, vaatiiko uudet tulpat? Onkos toi rele kallis jos senkin vaihtaisi?
        Ei pitäis vaatia uusia tulppia. Eli suojamuovit pois, puolat pois ja kuivattelua.
        Mercedes-Benz C300eT Business AMG '23 CO2 13g/km | 275Nm/litre
        Z3 Roadster 2.8 '98
        isoäidin yk-bemari CO2 225 g/km | 98Nm/litre
        ALPINA B10 V8 Touring #152 '99 CO2 320 g/km | 104Nm/litre
        Land Rover Discovery Series II V8i '01 CO2 397 g/km | 86Nm/litre
        Porsche 911 Turbo '01 CO2 309 g/km | 156Nm/litre



        - BTCF Kotileipojat = Kovat kokkaa - / Long live VaasaConnection & Team -Helsingby Tallit-

        Comment

        • Bemu500
          Bimmer Enthusiast
          • Jul 2005
          • 2992
          • INvaLA

          #5
          Originally posted by Carbonfiber View Post
          Ei pitäis vaatia uusia tulppia. Eli suojamuovit pois, puolat pois ja kuivattelua.
          Ja helpoin tapa on jos jostaki saat kompuran käyttöös niin sillä puhaltelee tulpan kolot tyhjiksi (en tiiä oliko tää sit ihan itsestäänselvää? )
          -Official member of BTCF-Sauna team-


          e91 325i -06

          Comment

          • paahtis
            Bimmer Rookie
            • Dec 2008
            • 40

            #6
            Voiko ton releen mitata yleismittarilla, mitä pitäis näyttää mistäkin?

            Comment

            • Bemu500
              Bimmer Enthusiast
              • Jul 2005
              • 2992
              • INvaLA

              #7
              Originally posted by Carbonfiber View Post
              Ei pitäis vaatia uusia tulppia. Eli suojamuovit pois, puolat pois ja kuivattelua.
              Ja helpoin tapa on jos jostaki saat kompuran käyttöös niin sillä puhaltelee tulpan kolot tyhjiksi (en tiiä oliko tää sit ihan itsestäänselvää? )


              edit. Ja kannattaahan se tsekata ruiskuboksikin ettei se vedessä kellu
              -Official member of BTCF-Sauna team-


              e91 325i -06

              Comment

              • paahtis
                Bimmer Rookie
                • Dec 2008
                • 40

                #8
                Originally posted by Bemu500 View Post
                Ja helpoin tapa on jos jostaki saat kompuran käyttöös niin sillä puhaltelee tulpan kolot tyhjiksi (en tiiä oliko tää sit ihan itsestäänselvää? )


                edit. Ja kannattaahan se tsekata ruiskuboksikin ettei se vedessä kellu
                Missä tää ruiskuboksi sijaitsee?

                Comment

                • Neutrone
                  Bimmer Enthusiast
                  • Sep 2002
                  • 1320
                  • Tampere

                  #9
                  Originally posted by paahtis View Post
                  Missä tää ruiskuboksi sijaitsee?
                  Repsikan puolella konehuoneen takaosassa. Muovit pois päältä niin sieltä löytyy.
                  F10 530d semiVOLL
                  ex. E90 320d M-Sport '06
                  ex. E39 523i M-Sport '00
                  ex. E36 325i Coupe '92
                  ex. E30 316i '89



                  Comment

                  • Nifa
                    Bimmer Fanatic
                    • Jan 2008
                    • 292
                    • Kymenlaakso™

                    #10
                    Tarkemmat ohjeet esim:
                    http://www.pelicanparts.com/BMW/techarticles/Mult_Chip_Install/Mult_Chip_Install.htm

                    Ja jos kyseessä on siis alkupään E36 niin hyvin suurella todennäköisyydellä DME ui vedessä:P Siel on pien suunnitteluvirhe joka korjattiin joskus 94- jälkeen.
                    Last edited by Nifa; 05-02-2009, 15:24.
                    "That's ridiculous! Why would a shark follow a Volkswagen."

                    Comment

                    • Tonton
                      Bimmer Enthusiast
                      • Oct 2006
                      • 9101
                      • Raisio

                      #11
                      pistetääs tänne että yks kpl bokseja on kuivaiksessa ton kastumisen takia

                      ei tullut vielä tutkittua mistä se vesi sinne boksiin pääsee
                      oliko jollain joku korjaus ehdotus tähän?
                      sigpic
                      M-B Vito -22
                      Transit Custom -18
                      Yamaha vx ho cruiser -22
                      Kodin kylpytilojen saneeraus ja rakennustyöt V-S aluella
                      [email protected]

                      Comment

                      • Joutti
                        Bimmer Fanatic
                        • Jan 2008
                        • 305
                        • Ummeljoki

                        #12
                        Eikös se niistä tukkeutuneista vedenpoistoletkuista johdu? Sijaitsevat pyyhkijöiden mekanismien luona tuulilasin alareunassa niiden muoviritilöiden alla. Muistaakseni aika ahdas paikka, jos on narukäsi niinkuin mä, niin ei ongelmaa.
                        Ko. putket tukkeutuessaan aiheuttavat myös repsikan lattiamaton tulvimisen.
                        E36 M3 & E39 530d

                        Comment

                        Working...
                        X
                        😀
                        🥰
                        🤢
                        😎
                        😡
                        👍
                        👎