Announcement

Collapse
No announcement yet.

e36 Abs/asc boksin liitin (328i '97)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • sc^
    Newbiemmer
    • Jun 2007
    • 25

    e36 Abs/asc boksin liitin (328i '97)

    Jos joltain löytyis tietoa, että miten tossa megakokosessa liittimessä menee nastajärjestys niin olisin kiitollinen.

    Abs ja asc valot palaa mittaristossa, niin toihan on se paras paikka lähteä mittailemaan, kun siihen tulee kaikki anturit yms.

    Kytkis löytyy luonnollisesti: Pitäis vaan tietää mistä löytyy nasta 1 ja miten se siitä jatkuu kun on kolmessa rivissä nastoja silleen limittäin

    Ja kuten normaalisti, search työntää valkosta ruutua selaimeen ku hakee useammalla kuin yhellä kolmikirjaimisella sanalla.


    -Timo Heiskala
  • sleepertuning
    Bimmer Fanatic
    • Oct 2006
    • 662
    • Kotka

    #2
    Eikö itse liittimessä lue nastajärjestys, siis johtosarjan puoleisessa liittimessä :think

    Comment

    • Jürgen_
      Bimmer Enthusiast
      • May 2008
      • 2707
      • Mylsä

      #3
      Yleensä liittimeen on merkitty ainakin reunimmaisten pinnien numerot...tosin eivät aina pidä paikkaansa
      Ei riemulla rajaa kun Bemulla ajaa...

      Comment

      • sc^
        Newbiemmer
        • Jun 2007
        • 25

        #4
        Todennäkösesti juu, mut piti koittaa eka jos joku olis aikasemmin avanneena muistanu miten ne oli. On silleen ihanan bmw-mäisesti koteloitu tuo liitin varustettuna runsaalla tilalla, mut ei voi mitään ->

        Comment

        • sc^
          Newbiemmer
          • Jun 2007
          • 25

          #5
          No joo. Liitin aukesi, ei mitään numerointeja missään. Johtojen väreistä kyllä löytää pyöränanturit, mutta mistään parista mitattuna ei löydy mitään vastusarvoja.

          Eli siis alusta asti koko lähtötilanne: Virrat avaimesta päälle, syttyy abs + luistoneston valot. Startatessa himmenevät, muuten ei mitään eroa miten ajaa tai miten pitkään, valot palaa kunnes virrat käännetään pois. Asc nappi ei vaikuta mitenkään mihinkään.

          - ABS ja ASC releet mitattu, liittimet putsattu (toimivat)
          - Sulakkeet (3 kpl) mitattu ja yms
          - Avattu tie ABS/ASC boksille, (voiko antureista edes mitata vastusarvoa paikallaan ollesssa?)

          Vikakoodeja en mene luettamaan, mielummin laitan mittariston taakse aikareleet katsastuksen ajaksi.

          Mitä seuraavaksi? Auto ylös, anturit irti ja mahdollisesti viallisten löytyminen?

          Comment

          Working...
          X
          😀
          🥰
          🤢
          😎
          😡
          👍
          👎