Announcement

Collapse
No announcement yet.

Outo Sähkö Vika 325i -91

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • dippaaja
    Bimmer Rookie
    • Feb 2009
    • 107
    • -

    Outo Sähkö Vika 325i -91

    eli auto on e36 325i -91. muuten auto toimii normaalisti, mutta autoon jää virrat päälle vaikka avaimen ottaa pois. eli kaikki sähkölasit, ajotietokone, valot yms, palaa vaikka avain ei ole edes virtalukossa. eikös näiden pitäsisi sammua itsestään jonkin ajan kuluttua?, mutta tuosta ne ei vaan sammu..

    piti laittaa päävirtakytkin ensihätään, mutta pitäisi kyllä saada toimimaan aivan normaalisti.

    virtalukon pohja vaihdettu uuteen alkuperäisosaan, mutta sekään ei auttanut..
    mistä tietää onko airbag tehdasasennettu, koska ei aivan varmaa tietoa ollut mutta merkkiliikkeessä epäilivät sen olevan tehdasasennettu (4-puolainen airbag ratti) koska tehdasasennettuun ja jälkiasennettuun airbagiin pitää kuulema olla erilainen v-lukon pohja.

    huomasin myös että tuossa v-lukon pohjassa on 7 johtoa, mutta autossa siinä vastakappaleessa on vain 6 johtoa, eli voisikohan alla että 1 johto on hävinnyt siitä vastakappaleesta. vai onkohan tuo v-lukon pohja sitten väärä:think montako johtoa on siinä toisenlaisessa v-lukon pohjassa onko kellään tietoa. onko kellään ollu samanlaista vikaa vai onkohan tämä ihan ensimmäinen?

    kuvia voin napsia myös jos se helpottas yhtään ratkaisemaan asiaa..
  • dippaaja
    Bimmer Rookie
    • Feb 2009
    • 107
    • -

    #2
    Kiire!

    ja vielä lisäystä sen verran että pitäsi saada mahd. nopeesti kuntoon koska leima loppui jo, ja ei menny katsastuksesta läpi koska tuo päävirta kytkin sekoittaa airbag valon toimintaa..

    heti kun kääntää päävirta kytkimesta nii syttyy airbagin valo hetkeks, mutta kastastusmiehen mukaan se saa syttyä vasta kun kääntää avaimesta -hylätty tuli.

    kaikki vastaukset ja pohdinnat ovat tervetulleita.

    e: eli aivankuin avain olisi 1 asennossa kokoajan, voisiko olla entisen omistajan jäljiltä jotain omiapatentteja? ihmetyttää tuo johto hässäkkä, eli virtsalukon pohjassa 1 johto jää "ylimääräiseksi".
    Last edited by dippaaja; 23-02-2009, 19:25. Reason: lisäys

    Comment

    • Jürgen_
      Bimmer Enthusiast
      • May 2008
      • 2707
      • Mylsä

      #3
      Vikakoodien lukuun nyt ekaks...
      Ei riemulla rajaa kun Bemulla ajaa...

      Comment

      • Kal.ju
        BTCF Member
        • Mar 2003
        • 2878
        • Akaa / Toijala

        #4
        Kaverilla oli vähän samanlaista ogelmaa. Sillä jäi mittarilukema ja keskikonsolissa pari valoa päällä ja söi akun. Sillä oli takakontin johtonipussa vikaa. Eli sieltä oli johtojen eristeet kulunu rikki ja johdot elivät omaa elämää. Eli tarkista se johtonippu ensimmäiseks.

        Comment

        • sleepertuning
          Bimmer Fanatic
          • Oct 2006
          • 662
          • Kotka

          #5
          Itsellä ei kokemusta mutta mites päävirtarele? :think
          Voisko se aiheuttaa kys. ongelmia? Jos kärjet jumittaa ja rele vetää koko ajan :think
          Pelkkää hakuammuntaa.

          Comment

          • h3ba
            Bimmer Fanatic
            • Jun 2007
            • 334
            • Oulu

            #6
            Kaverilla on audissa sama homma, siinä jekkuna on et ko kääntää avaimesta pirssin kiinni, niin pitää kerran vielä käyttää virtoja ja sen jälkeen sammuu
            MB S210 320CDI Avantgarde -00
            xXx:
            MB S124 300TDT -92

            MB C124 300CE 24V Sportline -91
            MB W124 300D -93
            BMW E34 525tdsA Touring 147hk++ -92
            MB W201 190D -84
            BMW E32 735iA -89

            Comment

            • dippaaja
              Bimmer Rookie
              • Feb 2009
              • 107
              • -

              #7
              Originally posted by Kal.ju View Post
              Kaverilla oli vähän samanlaista ogelmaa. Sillä jäi mittarilukema ja keskikonsolissa pari valoa päällä ja söi akun. Sillä oli takakontin johtonipussa vikaa. Eli sieltä oli johtojen eristeet kulunu rikki ja johdot elivät omaa elämää. Eli tarkista se johtonippu ensimmäiseks.
              eli missä tämä johtonippu sijaitsee siellä kontissa? en ole vielä kerennyt tutkia joten kysympä, ettei tule koko konttia revittyä auki

              mutta kiitoksia tästä, pitää huomenna tsekata nuo johdot.

              Comment

              • Henkka90
                Bimmer Fanatic
                • Feb 2009
                • 450
                • Tornio

                #8
                Originally posted by dippaaja View Post

                virtalukon pohja vaihdettu uuteen alkuperäisosaan, mutta sekään ei auttanut..
                mistä tietää onko airbag tehdasasennettu, koska ei aivan varmaa tietoa ollut mutta merkkiliikkeessä epäilivät sen olevan tehdasasennettu (4-puolainen airbag ratti) koska tehdasasennettuun ja jälkiasennettuun airbagiin pitää kuulema olla erilainen v-lukon pohja.
                Miten pohjat eroaa toisistaan? Vaikuttaako ne airbagin toimintaan? Eli minulla bägin valo palaa eikä nollauskaan auttanut, virtalukon pohja tosiaan joskus vaihdettu edellisen omistajan toimesta.(Suomen kilvet ja 1,5vuojen leima riippuu ja roikkuu tuosta v*tun valosta)
                Last edited by Henkka90; 24-02-2009, 20:50.
                e39 530d M-sport, e39 530da touring, e30 m50turbo ex; e36 318tds, e39 530d touring, e34 M5, e36 325iA coupe, e34 520i, e36 328i touring, e34 520i

                Comment

                • dippaaja
                  Bimmer Rookie
                  • Feb 2009
                  • 107
                  • -

                  #9
                  Originally posted by Henkka90 View Post
                  Miten pohjat eroaa toisistaan? Vaikuttaako ne airbagin toimintaan? Eli minulla bägin valo palaa eikä nollauskaan auttanut, virtalukon pohja tosiaan joskus vaihdettu edellisen omistajan toimesta.(Suomen kilvet ja 1,5vuojen leima riippuu ja roikkuu tuosta v*tun valosta)
                  en juurikaan tiedä kuinka ne eroaa toisistaan, mutta merkkiliikkeessä sanoivat juuri tuosta että tehdasasennettuun- ja jälkiasennettuun airbagiin pitää olla erilainen virtalukonpohja..onkohan tuossa nyt sitten mitään perää?? mutta voisin sanoa että kannattaa käydä ne vikakoodit lukemassa jossain, sen aion itsekkin tehdä

                  Comment

                  • dippaaja
                    Bimmer Rookie
                    • Feb 2009
                    • 107
                    • -

                    #10
                    eli vika ei ole selvinnyt vielä
                    kaikki mahdolliset johdot kontista tutkin, mutta ehjältä ne näytti.
                    kokeilin niin virrat tulee vaikka virtalukon pohja ei ole edes paikallaan, eli siinä se vika ei olekkaan.

                    tutkin nuita e36 sähkökaavioita ja mietin missä voisi vika olla, eli akun ja virtalukon välissä sen on melkein pakko olla (ainakin luulisin). huomasin että siellä pitäs olla tuommonen käynnistysrele-(autom.) eli voisko se olla hirttäny kiinni, eli eli vetää jatkuvasti. onko tietoa missä tuo rele vois olla??

                    Comment

                    • dippaaja
                      Bimmer Rookie
                      • Feb 2009
                      • 107
                      • -

                      #11
                      Originally posted by sleepertuning View Post
                      Itsellä ei kokemusta mutta mites päävirtarele? :think
                      Voisko se aiheuttaa kys. ongelmia? Jos kärjet jumittaa ja rele vetää koko ajan :think
                      Pelkkää hakuammuntaa.

                      kellään tietoa missä tää rele sijaitsee / minkä näköinen se on?
                      tai onko mitään muita releitä tms, minkä kautta se virta kulkee, ja missä tää vika vois olla??

                      Comment

                      Working...
                      X
                      😀
                      🥰
                      🤢
                      😎
                      😡
                      👍
                      👎