Elikkäs tänä aamuna huomasin että veto päällä naputtaa jännästi. Vaikee paikantaa mistäpäin kuuluu, moottorijarrulla tai kytkinpohjassa ei kuulu mitään, vain veto päällä ja kiihdytettäessä. Ääni myös tihenee vauhdin kasvaessa. Koitin searchilla mutta monista threadeista huolimatta ei tuntunut olevan kovinkaan montaa ratkaistua tapausta. Mikähän tuosta on tälläkertaa tullut tiensä päähän?
E36 325i -93 naputtaa ajossa
Collapse
X
-
Onko ideoita? Ääni hävisi välillä pariksi päiväksi ja palasi tänään jälleen, sitten saattaa kesken ajon lopettaa naputuksen pitkäksi aikaa ja taas palata yllättäen. Sen verran oon saanu paikallistettua että kuullostaa tulevan takavasemmalta eli kuskin puolelta auton takaosasta. Varsinkin hitaassa vaudissa kuullostaa todella huolestuttavalta.
-
kaverin e36 325i naksutti vedättäessä satunnaisesti, ääni tuli vetarin ulommasta nivelestä:thinkNykyiset.
Bmw e34 m5 touring -94. Bmw e30 325i 24v touring -93. Bmw e34 525ix 4d sedan -93. Bmw e30 335i -85 (ratapommi projekti).
Entiset.
Bmw e30 325i -88. Bmw e34 535i -88. Bmw e30 325i -87. Bmw e30 327i -85. Bmw e30 318i -84. Bmw e21 315 -81. Bmw e12 528i -78. Bmw e28 525i -84.
Comment
-
Miulla oli sama homma. Äänen esiintymisessä ei ollut mitään logiikkaa, se vaan kuului välillä ja välillä taas ei. Ostin käytetyn vetarin kuskin puolelle, ja sillä hävisi rutinat.Originally posted by Flart View Postkaverin e36 325i naksutti vedättäessä satunnaisesti, ääni tuli vetarin ulommasta nivelestä:think
ReWoN Motors - BMW-huollot ja korjaukset, alumiinivanteiden korjaushitsaukset, pakosarjat, ahtoputket, alumiini- ja rst-hitsaukset ja sorvaukset
Comment
-
-
Ei ole iso homma vaihtaa. vetari on laippakiinnityksellä sekä perässä että pyörässä. Molemmissa päissä 6 pulttia, jotka saattavat olla tiukassa. Siihen tarvii 8mm kärkihylsyn ja kannattaa olla pitkä malli. Ja kannattaa ostaa työkalu- tai pulttiliikkeestä merkkihylsy, Magnum tai Kamasa tools. Halvoilla pilaa parhaassa tapauksessa pultin kannat ja sitten on sormi suussa. Itse ostin Magnumin pitkän kärkihylsyn ja maksoi noin 6€, joten kannattaa satsata sen verran kunnon työkaluun. Ne pultin kannat pitää puhdistaa moskasta että hylsy uppoaa perille asti. Muuten seuraa taas ongelmia. Sitten vain varmistaa että hylsy pysyy kohtisuorassa pulttiin nähden ettei taas pääse lipsahtamaan. Siksi näin tarkat ohjeet kun pultit todennäköisesti ON tiukassa ja niihi TARVII kunnon hylsyn.Originally posted by paahtis View PostMillanens operaatio tää on vaihtaa, tai paljonko tulee maksamaan?316i e46 -04.
Ex. 525i e34 -91
Comment
Comment