Announcement

Collapse
No announcement yet.

E36 320 Automaatin öljynvaihto !

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • cologne
    Newbiemmer
    • Mar 2009
    • 10
    • Oulu

    E36 320 Automaatin öljynvaihto !

    Ostin 140 tkm ajetun Mossen.
    111 tkm kohdalla on tehty inspektion II, (pitäs olla automaatinöljyn lisäystä tai vaihtoa ??)
    Mutta päästäkseni 100 % varmuuteen pitänee tehdä se itse.

    Löysin haulla monenelaista juttua asiasta, mutta onko joku mossekuski tehny itse flushing öljynvaihdon, jotta osaisi neuvoa, miten homma kannattaa tehdä ?
    Ja pitääkö ensin laskea propun kautta osa pois ?
    Ja lodjuna on vihreällä läpällä varustettu A5S310Z
    Raha on raudassa tallessa !

    -BMW 320i -95 automatic
    -Ford Taunus 17m -66 2.3 V6 automatic
    -ikuprojekti BMW 520i -83
  • marko.m
    Bimmer Fanatic
    • Apr 2007
    • 333
    • Keminmaa

    #2
    Jos on tosiaan nuin vähän ajettu Mosse niin tuskin kannattaa vielä alkaa huuhtelumenetelmällä alkaa öljyjä vaihtamaan. Normaalisti vain laskee öljyt pois laatikosta pikkupropusta ja sitten ottaa öljypohjan pois ja vaihtaa suodattimen. Öljypohja kiinni ja isosta propusta öljyä sisään niin kauan kunnes tulee yli. Sitten auto käymään ja käyttää joka vaihdetta 5 sekuntia päällä. myös 1 ja 2 erikseen. Sitten jättää käymään P-vaihteella ja lisää öljyä niin kauan kunnes tulee yli. Öljyä pitää varata tätä varten 8 litraa. Vaikka manuaali kertoo että 3 litraa vaihtuu mutta todellisuus on eri. 6 litraa on realismia kun suodatin vaihdetaan. Pari litraa kannattaa varata muuten vain ylimääräistä. Öjynä voi käyttää esim Mobil ATF 320, joka täyttää dexron 3 vaatimukset. 320 on myös halpaa, noin 5e/l.

    Omaan lootaan vaihdoin öljyt mutta oli jo liian myöhäista. Laatikko sanoin sopimuksen irti noin 1000km tämän jälkeen. Joten jos on todella 140000km ajettu auto niin öljynvaihto varmasti takaa pitkäikäisen laatikon. Oma oli ajettu 280000 eikä ollut tietoa edellisestä öljynvaihdosta.
    316i e46 -04.
    Ex. 525i e34 -91

    Comment

    • cologne
      Newbiemmer
      • Mar 2009
      • 10
      • Oulu

      #3
      Pitäs tuo olla.. siisti on sisältä ja päältä kuin sisäsiisti sika, mutta never know.. kun on kuiteski tuontiauto.
      Tossa ei taida olla sitä normaalia täyttöaukkoa..kun on vihreä labeli ??..
      Itse ajattelin yrittää tehdä vaihdon lauhdeputkien avulla toisesta kura pois ja toisesta sisään lodjun omalla pumpulla..joutuu modaa niitä putkia pitäs ehkä ostaa toiset kaveriksi??? Kuullostaako hullulta idealta ? :think
      Raha on raudassa tallessa !

      -BMW 320i -95 automatic
      -Ford Taunus 17m -66 2.3 V6 automatic
      -ikuprojekti BMW 520i -83

      Comment

      • marko.m
        Bimmer Fanatic
        • Apr 2007
        • 333
        • Keminmaa

        #4
        Originally posted by cologne View Post
        Pitäs tuo olla.. siisti on sisältä ja päältä kuin sisäsiisti sika, mutta never know.. kun on kuiteski tuontiauto.
        Tossa ei taida olla sitä normaalia täyttöaukkoa..kun on vihreä labeli ??..
        Itse ajattelin yrittää tehdä vaihdon lauhdeputkien avulla toisesta kura pois ja toisesta sisään lodjun omalla pumpulla..joutuu modaa niitä putkia pitäs ehkä ostaa toiset kaveriksi??? Kuullostaako hullulta idealta ? :think
        En osaa sanoa tuosta huuhtelumenetelmästä tarkemmin mutta eikös se mene sillain että öljynlauhduttimelta letkut pois ja toinen letku jäteastiaan toinen siihen mistä imetään uusi öljy sisään. toki tuo huuhtelumenetelmä on varmempi siinä mielessä että öljyä vaihtuu enemmän ja samalla pesee laatikkoa sisältä. Samalla uutta öljyä pitää olla joku 20l. että laatikko huuhtoutuu kunnolla. Mutta huuhtelusta varmaan löytyy haulla paremmin. Joka tapauksessa suodatin kannattaa vaihtaa.
        316i e46 -04.
        Ex. 525i e34 -91

        Comment

        Working...
        X
        😀
        🥰
        🤢
        😎
        😡
        👍
        👎