Auto on 325 -93 vanos ja vedättäessä savuttaa melkoisesti (ei polta öljyä) ja savu näyttää olevan höyryä ei kuitenkaan vesihöyryä.tallissa ei savuta yhtään lämmintä n.20 astetta. eilen kun ajelin isommilla kierroksilla n 50km niin sen jälkeen lopetti kokonaan tuon savuttamisen?? ja tuntu vetävänkin paremmin. auto toimii ihan moitteettomasti ei seilaa kierrokset ym. voisikohan tuo johtua tulpista ja viittaisko huonoon palamiseen vai olisikohan lambdassa häikkää?
Announcement
Collapse
No announcement yet.
e36 m50b25 tupsauttaa!!
Collapse
X
-
Pari Kysymystä
Sitten Olisi pari kysymystä...
1.katsoin tulpat ja ne olivat hieman tummuneet.eli onko normaalia vai kertooko se rikkalla käymisestä vai voiko viitata huonoon palamiseen? (bosch:in tulpat) ei tietoa milloin vaihdettu
2.Mitä tulppia suosittelette? itellä on noista bosch:in tulpista huonoja kokemuksia
3.tyhjäkäyntimoottorilta massamittarin jälkeiseen mutkaan tuleva letku oli murtunut. vaikuttaako tuon letkun murtuminen myös kierroksilla ajatteassa vai pelkästään sotkee tyhjäkäyntiä. tyhjäkäyntihän oli ihan viturallaan tuon takia mietinkin olisiko se voinut sotkea seoksiayms kierroksilla vai onko tyhjäkäynti moottori pois käytöstä kierroksilla???
Comment
-
-
Kaikki letkut ehdottomasti kuntoon.
Tarkkaile moottoriöljyn ja jäähdytinnesteen hupenemista tai "lisääntymistä". Jos pysyvät niin sulla ei ole ongelmaa.
Kutoskonetta polettaa sen lämmettyäkin pitkään ennenkuin kerätty vesi on pois.
Tulppien tummumisesta: enemmän pitäisi huolestua jos ne olisi aivan puhtaat2015 VW Crafter
1984 BMW 316
2009 Kawasaki Ninja 250RRR
petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
"Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".
Comment
-
-
Jos paikallaan on vakio takapönttö, kerää se mukavasti vettä sisäänsä. Tämä aiheuttaa vesihöyryä lämmetessään. Itse porailin joskus vanhaan E36:seeni pienen reiän takapöntön alimpaan kohtaan ja sieltä valui ainakin pari litraa vettä pihalle. Reiän tukin tyhjennyksen jälkeen ruuvilla, eli ruuvin poistamalla pääsi tyhjentelemään pönttöä vedestä. Kyseinen ilmiö aiheutti ainakin alkupään E36:sille ns. Thermoshock ilmiötä joka rikkoi lambdoja.
Comment
-
-
joo
kaikki letkut saan vasta perjantaiksi...pitää samalla vaihtaa tulpat. ei syö öljyä eikä kuluta jäähtytin nestettä...pien tuntuma olisi että kävis vähän rikkaalla mutta kai se johtuu vain noista tulpista ja huonosta palamisesta kun ei oiteile mitenkään. paitsi kun ajelin reilummilla kierroksilla n 3000 55km niin lopettti koko tupsuttelun ja tuntui et kone heräisikin nopeammin kaasuun...
Comment
-
Comment