Announcement

Collapse
No announcement yet.

e36 m40 1,6 vm 91

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • edisoni
    Newbiemmer
    • Mar 2009
    • 6
    • suomi

    e36 m40 1,6 vm 91

    Tervehdys! Tuli hommattua tuommoinen m40 koneella oleva kottero ja heti alkoi ihmeellisyydet.

    Kylmänä auto toimii ihan niinkuin pitää, vetää hienosti ja kiertää rajoittimelle asti.

    Mutta kun hiukan lämpiää niin alkaa seuraavanlainen häröily;

    Kun vapaallakin polkaisee lapun lattiaan niin ensin saattaa kierrokset käydä lähellä rajoitinta ja sitten ne putoaa reippaasti alaspäin ja putoaa yksi pytty pois pelistä. Sama homma ajossa, jos meinaa kierrätää. Vetoja on kyllä hyvin siihen hyytymiskohtaan asti.

    Vika oli pahempi ennenkuin vaihdoin bensansuodattimen.

    Päästöt erittäin hyvät.

    Vaihdettu tulpat, ilmansuodatin, bensansuodatin, virranjakajan kansi ja pyörijä.

    Nokkaa tarkastelin sekä myös "kuppeja" enkä löytänyt niin vakavia kulumajälkiä tai muuta ihmeellistä mikä nyt tuommoisen tekisi. Pahempiakin on nähty ja kuultu, tämä lämpöisenä käykin vielä "kohtuu" siististi.

    Ilmamäärämittarin roplaaminen toi lisää kyllä vetoa siihen hyytymiseen asti..

    Mitähän tässä sitten tekisi?
  • Heguli 31
    BTCF Member
    • Oct 2004
    • 10047
    • KVLA

    #2
    Kohta ei tarvi tehdä mitään,jos kylmälläkin moottorilla pitää kierroksia polkea rajoittimeen asti.Sieltä voi vaikka tulla mäntä ja kiertokanki kurkistamaan lohkon kupeesta,että kuka hullu nyt istuu kaasua polkemassa.

    Comment

    • edisoni
      Newbiemmer
      • Mar 2009
      • 6
      • suomi

      #3
      niin noh, toisaalta niinkin, mutta jos sen kerran kokeilee, niin tietää että onko sillä lämpötilalla mitään vaikutusta asiaan. En kirjoittanut tuohon ylempään että " poljen joka kerta kylmällä koneella kaasun pohjaan" vaan kokeilin sitä sen kerran, kun kuitenkin se sulkee jotain pois jos kylmänä toimii ja lämpöisenä ei.

      kuitenkin, hyviä ideoita otetaan vastaan ja kiitän jo ennalta kaikkia ketkä tuohon jotain keksii

      Comment

      • northwolf
        Bimmer Rookie
        • Jul 2006
        • 136
        • LPR

        #4
        Arvotaan vian syyksi IMM:n kunto, kannattaa vilkaista onko se hiilirata siellä sisällä kovinkin kulunut? Ainakin omassa aiheutti melkoista nykimistä tietyillä kierroksilla...

        Comment

        • edisoni
          Newbiemmer
          • Mar 2009
          • 6
          • suomi

          #5
          imm testattu toisella varmasti toimivalla, ei vaikutusta. Voiskos hydraulinen nostin tehdä tämmöstä?

          VAG konsernissa tullut törmättyä noihin lämpötila anturi vikoihin, ilmeisesti tässä ei kuitenkaan voi aiheuttaa tuollaista oiretta?

          Tyhjäkäynti joskus heittelee aika rapeasti, melkein sammumisesta reilun normaalin välillä...

          eli tämmöisiä. Mitähän sitten kokeilisi?

          Comment

          • edisoni
            Newbiemmer
            • Mar 2009
            • 6
            • suomi

            #6
            Voisiko hydraulinen nostin "päästää läpi" lämpöisellä öljyllä?

            Tänäänkin lämpöisenä hömpötteli kaasun päästämisen jälkeen välillä kolmella ja sitten tuli se neljäs mukaan kun tyhjäkäyntiä vähän aikaa kävi.

            Tyhjäkäynti humppaa raakemmin kylmänä kuin lämpöisenä, imm ei vaikuttanut, kun käytti toisen taas paikallaan.

            Voiko imuvuoto nyt tehdä tämmöistä?

            Comment

            • MasaTDS
              Bimmer Enthusiast
              • Feb 2006
              • 1606
              • Tampere

              #7
              tarkasta bensapumpun kunto,jos vaikka väsyy lämmetessään,eli bensanpainemittaria johkin väliin kiinni ja ajelulle
              E24 635csi
              M-B W140
              Citroen c4 coupe
              H-D sportster chopper

              Kodin remontit kattavasti ammattitaidolla
              Myös autohuollot,remontit,lohko/säteilylämmitinasennukset tampereella.
              Yhteydet privalla tai allaolevien sivujen kautta
              www.mpanet.fi

              Comment

              • -TM-
                Bimmer Fanatic
                • Dec 2008
                • 208
                • Nurmes

                #8
                tulpat/johdot,virranjakajan kansi ja pyörijän kunto?

                Comment

                • edisoni
                  Newbiemmer
                  • Mar 2009
                  • 6
                  • suomi

                  #9
                  Nostetaampa aihetta! Eli tosiaan bensapumppu, virranjakajan kansi ja pyörijä vaihdettu, kuten myös tulpat.

                  Ja kuten edellä mainitsin, nokkakaan nyt ei tähän oikein syypää mahdu olemaan.

                  Noh, oikeastaan ongelma jonka vuoksi kirjoitan on nyt tämä:

                  Tänään tulin autolla kotia kohti, niin yhtäkkiä moottorijarrutuksessa hävisi kaikki käynti. Eli sammui ajosta, ihan yhtäkkiä. Kokeiltiin apuvirralla käymään ja kerran vähän lupasikin, mutta ei vain lähtenyt.

                  Kaasun asennolla ei merkitystä.

                  Bensaa tulee, kuten kipinäkin

                  Eikä ole nokkaremmikään poikki ja jakokin on kohdallaan.

                  Tankissa on ainetta

                  aikaisemmin välillä tehnyt sitä, että pyörittää aluksi laiskasti, mutta sitten alkaa kiihtymään ja hyppää käymään. Mittariston valot myös himmentynyt samalla.

                  akkujakin on kokeiltu erilaisia, mutta ei vaikutusta..



                  Mitäs hiivattia tälle nyt tekee? ? ?

                  Comment

                  • edisoni
                    Newbiemmer
                    • Mar 2009
                    • 6
                    • suomi

                    #10
                    Hei, nyt on auto kotona. Putsailtu olisi kaikki liittimet konehuoneesta ja vielä huomenna lisää touhua, mutta;

                    Mikä rele on se joka ohjaa bensapumppua?

                    olisi voinut katsoa miten se jakselee. Mites tämä bensapumpun toiminta menee bemarissa, onko siten että kun letku on irti, pitäisi suihkuta urakalla?

                    Comment

                    • GARFFi
                      Bimmer Enthusiast
                      • Mar 2006
                      • 5546
                      • Kankaanpää

                      #11
                      Originally posted by edisoni View Post
                      Hei, nyt on auto kotona. Putsailtu olisi kaikki liittimet konehuoneesta ja vielä huomenna lisää touhua, mutta;

                      Mikä rele on se joka ohjaa bensapumppua?

                      olisi voinut katsoa miten se jakselee. Mites tämä bensapumpun toiminta menee bemarissa, onko siten että kun letku on irti, pitäisi suihkuta urakalla?
                      Koitappa searchia, sillä pitäs jonkunnäköstä ainakin irrota, miten sen kuuluis toimia ku nyppää letkun irti. Ite en pysty sanomaan mitään muuta, kuin tuon äskeisen neuvon, ku en oo bensapumpun kanssa räknänny ikinä.
                      MB E220 CDI -10
                      Ex.VW T5.1 -11
                      Ex. Ford Transit Custom -14
                      Ex. VW Passat 2.0FSI -06
                      Ex. VW Golf+ -06
                      Ex. Toyota Corolla -02 Wagon
                      Ex. Honda CBR900RR -96
                      Ex. E36 325i Coupé -94
                      Ex. LADA 2105 1200S -89
                      Ex. LADA 2107 1300S -87
                      Ex. E36 320i -91

                      Comment

                      Working...
                      X
                      😀
                      🥰
                      🤢
                      😎
                      😡
                      👍
                      👎