Eli talven jäljiltä on vihdoin tullut meikäläisenkin kärryssä tuota kaunista ruosteen kukkaa hieman esiin tuolta takakontin tiivisteen alta, joka on osittain tuon muovilistan alla. Pitäisi saada ne hiottua pois eli tiiviste pitäisi saada pois tuon alta. Onko kellään vinkkiä, miten tuo lista irtoaa kivuttomimmin ilman suurempia vaurioita? Lähtevätkö nuo tapit vain ruuvareilla vääntämällä, vai onko tuossa jotain kikka kakkosta :think Alla vielä kuva tuosta listasta ja tapeista (ainakin oletan niiden olevan muovitapit, enkä pelkät ruuvisuojat )
Announcement
Collapse
No announcement yet.
e36 Coupé takakontin muovilistan ja tiivisteen irroitus?
Collapse
X
-
Originally posted by Juggis View PostEli talven jäljiltä on vihdoin tullut meikäläisenkin kärryssä tuota kaunista ruosteen kukkaa hieman esiin tuolta takakontin tiivisteen alta, joka on osittain tuon muovilistan alla. Pitäisi saada ne hiottua pois eli tiiviste pitäisi saada pois tuon alta. Onko kellään vinkkiä, miten tuo lista irtoaa kivuttomimmin ilman suurempia vaurioita? Lähtevätkö nuo tapit vain ruuvareilla vääntämällä, vai onko tuossa jotain kikka kakkosta :think Alla vielä kuva tuosta listasta ja tapeista (ainakin oletan niiden olevan muovitapit, enkä pelkät ruuvisuojat )
Jäin kyllä miettimään onko sen listan irroittaminen muka pakollista, jos tiivisteen haluat irroittaa.Ajossa: E21 M52B30, E93 N53B30, F30 lci B48B20
Työn alla: E21 320/6
Entisiä: 1 x E92, 1 x E90, 2 x E39, 7 x E46, 8 x E36, 2 x E30, 2 x E21
-
-
Originally posted by e36coupe View PostJäin kyllä miettimään onko sen listan irroittaminen muka pakollista, jos tiivisteen haluat irroittaa.
ei välttämättä ole pakollista lähtee myös sieltä välistä ihan vetämällä vaan, mutta jos siellä ruostetta on niin kannattaahan se ottaa pois niin on helmpompi hioa ym... niin ja kannattaa sitten varata uudet kiinnikkeet koska mulla hajosi omasta kaikki ite laitoin sitten samalla helpommin irroitettavat kiinnikkeet tilalle koska nuo tosiaa on helposti hajoavaa sorttia ja vaikea saada ehjänä..Ex BMW:t: e30 318i 4d "tuninki"
e36 325i coupé R.I.P
e30 316 2d
e36 318is coupé
e36 323i 4d ac schnitzer replica
Käyttis: e39 523i 4d
Originally posted by rizzoParas oli kyllä eräs viikonloppu club 96:ssa 5 tähden bensalenkkari jolla roikku nahkainen BMW-lippis vyöstä Ei ollu Fallu...
Comment
-
-
Originally posted by Juggis View PostEli talven jäljiltä on vihdoin tullut meikäläisenkin kärryssä tuota kaunista ruosteen kukkaa hieman esiin tuolta takakontin tiivisteen alta, joka on osittain tuon muovilistan alla. Pitäisi saada ne hiottua pois eli tiiviste pitäisi saada pois tuon alta. Onko kellään vinkkiä, miten tuo lista irtoaa kivuttomimmin ilman suurempia vaurioita? Lähtevätkö nuo tapit vain ruuvareilla vääntämällä, vai onko tuossa jotain kikka kakkosta :think Alla vielä kuva tuosta listasta ja tapeista (ainakin oletan niiden olevan muovitapit, enkä pelkät ruuvisuojat )
E34 S38B38
E36 S50B30us hx52 ->M50B32
2gen RAM 5.9 cummins
Comment
-
-
Originally posted by Laakeri View PostKannattaa hankkia uuvet nipsut tosiaan tuon listan kiinnitykseen, meinaan itse kun painelin ne sisään, niin tipahtivat jonnekkin korirakenteen keskelle, eikä tuo lista enää tahtonukkaa pysyä paikallaan.
Ja tosiaan, ne tapit putosivat sinne jonnekkin syvyyksiin. Mahtaako niitä saada sieltä mitenkään kun siinä takakontin lattian muovissa näytti olevan kaksi pulttia? Jos niitä löysää niin se muovilista irtoaa sieltä kokonaan ja periaatteessa voisi kuvitella, että sen irroittamalla kokonaan ne voisi vielä sieltä pelastaa...?Last edited by Juggis; 15-04-2009, 19:42.F10 535d xdrive msport
Ex. e91 325xiA
Ex. e36 328i Coupé
Comment
-
-
No nyt on ruosteet poissa. Hiottiin ruosteet pois, levitettiin vielä ruostenpoistoainetta, sinkattiin, kitattiin ja vedettiin hell rottia päälle.
Melko lohduton näky oli kun saatiin tiiviste pois. Sellaiseksi puruksi oli kyllä mennyt, että kannattaa jokaisen korjata tuo jos kuplii tiivisteen alta ennen kuin on liian myöhäistä! Oli lähes puhki jo parista kohtaa pahasti, eli oli viimeinen mahdollinen hetki korjata tuo. Tiiviste oli täynnä sköndää, jotka parhaani mukaan putsasin pois.
Noita tappeja en tuohon muovilistaan saanut pelastettua, joten ne pitää hakea vielä kun kerkeää. Lopputulos oli mielestäni varsin onnistunut. Ilman kittausta tuo olisi jäänyt melkoiseksi perunapelloksi.
Nyt se on toivottavasti kestävämpi kuin uutena Täysin typerä konstruktio tuossa, kun kaksi metallia on pistetty vastakkain. Tuo lista voisi varsin hyvin olla muovia, jonka yläosa olisi käännetty mutkalle tuon toisen puolen pellin päälle niin tuota ei tapahtuisiLast edited by Juggis; 19-04-2009, 12:08.F10 535d xdrive msport
Ex. e91 325xiA
Ex. e36 328i Coupé
Comment
-
-
OHO
Aika ylläri oli muhimassa tuolla... Saitko ne nipsut pois??
Ihan siisti jälki näytti jäävän.No coffee breaks... No weekends... No sick days...
"What do I do? I'm a athlete & yeah, it's a job. Only the day doesn't start at 9 & it won't end at 5. It starts from the time I open my eyes to the time I shut them. It's not a 5 day work week. I live it 24/7... This is a job. This is my life."
Comment
-
-
Originally posted by RedBullet View PostOHO
Aika ylläri oli muhimassa tuolla... Saitko ne nipsut pois??
Ihan siisti jälki näytti jäävän.
Ei noi kuvat ees kerro koko totuutta.... kannattaa oikeasti korjata tuo heti kun jotain alkaa näkymään! Mäkin venailin vähän turhan pitkään. Oon nyt monia e36:ia katellu liikenteessä ja samassa paikassa on näyttänyt kukkivan muutamassa enemmän tai vähemmän.F10 535d xdrive msport
Ex. e91 325xiA
Ex. e36 328i Coupé
Comment
-
Comment